Gå til innhold

Sjekk av hjerte og lunger

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å sjekke hvordan det står til med hjertet og lungene mine, hvordan fåregår en slik undersøkelse?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legen lytter på deg, hvis du har symptomer på sykdom kan de evt ta et ekg.

Skrevet

Jeg var gjennom det der på torsdag faktisk. Hovedsaklig lyttes det, og hvis de mistenker noe kan de ta en ekg som viser hvordan det står til med hjertet, og røntgen av lungene, samt blodprøver.

Men jeg vet ikke om man bare kan sjekke sånt med mindre man mistenker at det er noe galt?

Skrevet

Det finnes faktisk en spesiell undersøkelse for de som bare vil forsikre seg om at alt er som det skal. jeg anbefaler deg å ta kontakt med Dr. Tor Austad. Han utfører ultralydscreening av hele kroppen på Majorstuen Medisinske i Oslo. Hvis jeg ikke tar helt feil er Dr. Austad også noen ganger på plass i Ålesund hvor han tilbyr samme undersøkelse.

Håper dette var til hjelp

Skrevet

Hvordan får man time og hva koster det?

Gjest Annaires
Skrevet

Det finnes faktisk en spesiell undersøkelse for de som bare vil forsikre seg om at alt er som det skal. jeg anbefaler deg å ta kontakt med Dr. Tor Austad. Han utfører ultralydscreening av hele kroppen på Majorstuen Medisinske i Oslo. Hvis jeg ikke tar helt feil er Dr. Austad også noen ganger på plass i Ålesund hvor han tilbyr samme undersøkelse.

Håper dette var til hjelp

Det er jo ikke alt ved hjertet som kan avdekkes ved ekko.

Uansett, rette veien er å gå til fastlegen, eller oppsøke aleris/volvat o.l

Skrevet

Det er jo ikke alt ved hjertet som kan avdekkes ved ekko.

Uansett, rette veien er å gå til fastlegen, eller oppsøke aleris/volvat o.l

kontrastekkokardiografi vil jo avdekke evt feil på hjertet. Man kan selvsagt ta opp saken med fastlege, men det er ikke alltid de er villige til å undersøke og/eller henvise for å utelukke sykdommer.

Skrevet

Hvordan får man time og hva koster det?

Mener å ha lest et sted at denne undersøkelsen koster kr 1300. Du må ta kontakt med Majorstuen Medisinske for time.

Gjest Annaires
Skrevet

kontrastekkokardiografi vil jo avdekke evt feil på hjertet. Man kan selvsagt ta opp saken med fastlege, men det er ikke alltid de er villige til å undersøke og/eller henvise for å utelukke sykdommer.

Kontrastekko kan heller ikke vise alt. Noen ganger må det gjøres både akg, tee og angio for å diagnostisere og behandle.

Skrevet

Kontrastekko kan heller ikke vise alt. Noen ganger må det gjøres både akg, tee og angio for å diagnostisere og behandle.

kjære deg, her er det ikke snakk om å diagnostisere og behandle, her er det snakk om å oppdage. Videre blir man sendt tilbake til fastlegen sin, og deretter til spesialist for å undersøke/diagnostisere/behandle.

Gjest Annaires
Skrevet

kjære deg, her er det ikke snakk om å diagnostisere og behandle, her er det snakk om å oppdage. Videre blir man sendt tilbake til fastlegen sin, og deretter til spesialist for å undersøke/diagnostisere/behandle.

Men hvem mener du skal oppdage da? Med bruk av ekko? Det er da ikke mange andre enn spesialister som gjør det. Og man kan heller ikke oppdage alt med vanlig ekko/kontrastekko.

Hva er egentlig forskjellen på å oppdage og diagnostisere her?

Gjest Annaires
Skrevet

TS: da kontakter du fastlegen din, som vil henvise deg til spesialist om det er behov for det.

Skrevet

Poenget er at Dr. Tor Austad ikke stiller noen diagnose. Jeg lar dette bare ligge nå. Jeg merker at bedreviter-tendensene dine begynner å provosere meg. Ha en fin dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...