Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kommet inn i en periode hvor jeg føler meg som en zombie hele tiden. Det sliter veldig på meg.

Feks denne uka har jeg sovet lite. Kanskje 2-3 timer per natt. Jeg er utmattet. Greia er at når jeg først sover, så føler jeg meg enda verre. Søvnen hjelper ikke. Vet det er lite søvn, men det er som om kroppen ikke vil sovne pga det.

Vanligvis sover jeg på dagen også, når jeg sover vanlig på kvelden, men det har jeg ikke klart den siste tiden. Jeg er liksom så sliten at det går ikke å sovne.

Tips? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Skjønner at du er sliten, men for meg er trening veldig bra for å få sove, men ikke inntil 3 timer før søvn. Da blir både hode og kropp trøtt.

Når legger du deg, og når står du opp? Har du mye å tenke på for tida? Er du stresset?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger meg rundt 23. Allikevel blir det ikke noe søvn kanskje før 3-4. Står opp 7-8. Da ligger jeg og gjør ingenting. Har ingen spesielle tanker eller føler noe stress.

Har masse å gjøre på dagen, men jeg føler meg ikke stresset. Og siden jeg har så full timeplan (som jeg har hatt hele året) så har jeg vanligvis sluknet med en gang jeg har lagt meg! Uten problem. Men i det siste er det helt umulig :sukk: Ikke drikker jeg kaffe eller te før leggetid. Har det akkurat slik jeg liker på rommet. Ingenting har endret seg utenom... søvnen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært der. Så manko på søvn og uten at jeg klarte å sove når jeg la meg. Endte med 2 måneder med sykemelding.

Når jeg fikk stresse ned så hjalp det gradvis.

Jeg hadde vært beinhard med når jeg la meg og når jeg sto opp. Jeg kjørte naziregime og når klokka var 22 så gikk jeg å la meg uansett.

Skrevet

Det var meg for to år siden. Selv om du ikke føler deg stresset, så kan kroppen føle seg det. Og da reagerer den med blant annet dette. Den klarer ikke roe ned nok til innsovningen.

Du kan jo prøve å kutte ut all data, tv (ting med sterkt lys) 1 time før leggetid. Ikke spis mat 3 timer før leggetid. Og prøv å drikk en koffein-fri te, kamille er god :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle tips! :)

Jeg har lagt meg og stått opp til faste rutiner hver dag for jeg har tenkt at det kom til å "rette seg opp", men.......

I natt SOV jeg ordentlig godt, hele natta! Jeg var ikke spesielt trøtt når jeg la meg, men jeg la meg allikevel. Håper det blir slik i natt også! :hoppe:

AnonymBruker
Skrevet

Det er rart hvordan kroppen fungerer altså - at man føler seg rolig og ustresset, også henger det i kroppen allikevel! :)

Skrevet

Det er deilig med en god natt søvn! :) grusomt når man ikke får sove..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...