Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange ganger om dagen vasker man hendene før det er et problem? Altså at man gjør det for ofte (tenker ikke i forhold til hygiene men i forhold til tvang).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke, men føler jeg vasker de ganske ofte selv. Alltid etter jeg har vært på do, og om jeg føler eller vet at jeg er skitten på hendene å skal spise. Føler folk rundt meg aldri vasker hendene...

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det handler om antall ganger, men under hvilke omstendigheter og hva du tenker om det. Om du tenker at "faen, de blir jo aldri ren, jeg klarer ikke slutte å vaske dem for da går verden under", da har du et problem. Evt i en situasjon der du tenker "må vaske hendene", men ikke gjør det og ikke klarer å slutte å tenke på det helt til neste gang du vasker dem.

Jeg har selv en greie med tannbørsten min, jeg kan ikke spytte etter jeg har skyllt den av siste gangen før den går inn i sin "lufttette" beholder der ingen bakterier skal få tilgang. Om jeg blir for å hoste eller typen skyller ned i do imens den er ute må jeg skylle av den igjen. DET er tvangstanker.

AnonymBruker
Skrevet

Når det begynner å føles som om man må, uten å ha noe spesifikk grunn(før man spiser, har håndtert søppel, vært på do, denslags) så kan man jo begynne å prøve å begrense seg og se hva som skjer. Som regel blir mennesker med tvangshandlinger å føle uro når de ikke får utføre handlingen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det handler om antall ganger, men under hvilke omstendigheter og hva du tenker om det. Om du tenker at "faen, de blir jo aldri ren, jeg klarer ikke slutte å vaske dem for da går verden under", da har du et problem. Evt i en situasjon der du tenker "må vaske hendene", men ikke gjør det og ikke klarer å slutte å tenke på det helt til neste gang du vasker dem.

Jeg har selv en greie med tannbørsten min, jeg kan ikke spytte etter jeg har skyllt den av siste gangen før den går inn i sin "lufttette" beholder der ingen bakterier skal få tilgang. Om jeg blir for å hoste eller typen skyller ned i do imens den er ute må jeg skylle av den igjen. DET er tvangstanker.

Du vet det at å putte en våt tannbørste i en lufttett beholder gir grobunn for bakterier? Det er faktisk mer hygienisk å la tannbørsten stå å lufttørke. Hvis du da ikke desinfiserer tannbørsten din med sprit etter hver bruk.

• Liker 4
Skrevet

Jeg vasker hendene hver gang etter å ha vært på do, før jeg spiser, etter å ha vært ute, etter å ha vasket/ryddet og ellers når jeg er på badet. Det blir fort en del, hehe! Men så har jeg emetofobi, så det ligger vel mye der tenker jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel en tvang den dagen det hindrer deg i å leve et normalt liv og gir deg angst/uro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...