Gå til innhold

The celestial sphere


Celestia

Anbefalte innlegg

Hei alle som tar turen innom for å lese litt i dagboken min! :)

Jeg er vanligvis utrolig dårlig på å skrive dagbøker, men dette skal endre seg har jeg funnet ut! Denne gangen skal jeg faktisk prøve så godt jeg kan å skrive om trening, kosthold, kampen mot cola og brus, etter hvert røykslutt, tanker og følelser.. Ja, rett og slett alt mulig rart! :)

Jeg tilbringer for tiden veldig mye hjemme, men skal etter hvert ut i arbeidslivet. I hvertfall 50 %. Før jeg forhåpentligvis blir student til høsten! Det gleder jeg meg stort til! :jepp:

Ellers håper jeg på å komme meg ordentlig i gang med trening snart. Men jeg er en mester på unnskyldninger, og har minimalt med selvdisiplin på akkurat det punktet. Men det skal endres nå. Etter hvert skal jeg skrive mål på kroppen min, og hva jeg ønsker å oppnå her også. Må bare finne ut av det først! :gjeiper:

Planen er å starte førstkommende mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det lørdag, og jeg har sovet alt for lenge som vanlig.. :tristbla: I morgen er det søndag og 1 april, og det er datoen jeg satte for noen måneder siden til røykslutt. Jeg tenker at jeg skal gjennomføre det. Det kommer til å bli et rent helvete frykter jeg, men jeg må jo bare klare det. Inhalerer den styggdommen og kjenner at det tetner seg i brystet med en gang. Brystet mitt fortjener bedre. Halsen, tennene, huden og lungene mine fortjener bedre. Syns direkte synd på kroppen min når jeg forgifter kroppen min slik. Akkurat som når jeg drikker cola og jeg nesten kan føle sukkeret og syra tære på tennene mine. Usj a meg. Pappa holder også på å slutte å røyke, og han er jo mitt store forbilde her i livet :) Da burde jeg også klare det! Det er rett og slett på tide med et nytt liv!

Heldigvis har jeg Champixtabletter liggende. Og HVIS det blir helt krise kommer jeg heller til å kjøpe meg moccasnus altså! :gjeiper:

Jeg kjenner faktisk at røyken stopper meg fra å gjøre så mye annet også. Som å spise mindre, trene, gjøre ordentlig vårrengjøring osv. Den suger energien ut av meg, rett og slett! :kjefte:

Men vi får se hvordan det går! Blir spennende dette! :)

Endret av Celestia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leopard

Kjenner meg igjen i det å sove lenge, blir fort en dårlig uvane.

Det er bra du ser fordelene med å slutte å røyke, jeg heier på deg! th_cheer.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig uvane ja! Spesielt når det er så fint vær ute som det er i dag. Så mye jeg skulle ha gjort! Men men.. :gjeiper:

Tusen hjertelig takk for at du heier så meg! :klemmer:

Det trenger jeg virkelig nå kjenner jeg! Og takk for at du er innom og besøker dagboken min også! Kjempekoselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med røykeslutten :tommelopp: Jeg skal komme innom og se at det går rett for seg :nosmoking::heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, vinterspeil! Tror absolutt at jeg trenger noen som deg som kan komme innom og sjekke på meg innimellom :fnise: Kjære vene, jeg gruer meg til dette! :gjeiper:

Veldig hyggelig at du også tok turen innom hit! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh, jeg er spent og nervøs for i morgen! Jeg gleder meg faktisk til å gjøre dette nå! Skal dusje etterpå sånn at det lukter friskt og godt av håret mitt når jeg våkner i morgen, og det skal det fortsette å gjøre nå! Aldri mer røyklukt av håret og røykånde! :gjeiper: Jeg er supergira nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, dag 1 som røykfri er snart over.. Jeg har holdt ut 2 uker på det meste før. Men følte at jeg var mer motivert da. Jeg er rett og slett ikke meg selv. Ikke en gang etter så kort tid. Mye angst tror jeg. Røyken var liksom en del av identiteten min, så jeg føler vel at jeg mister en del av meg selv på en måte. Istad var jeg og samboeren på bensinstasjonen for å kjøpe brus, og på veien hjem røk den pappgreia som brusen sitter i og brusen gikk i bakken, Jeg begynte å klage og syte, og han responderte med "buhu, stakkars deg..." :gjeiper: Og jeg som er en ganske temperamentsfullperson fra før, klikker da helt fullstendig. Hadde det ikke vært for at jeg er ELENDIG på å kaste og sikte, hadde han fått både mobiltelefon, lommebok og bilnøkler i hodet! :kjefte:

Og hva skjer selvfølgelig videre? Jeg løper opp trappa og smeller igjen døra så hardt at den nesten blir ødelagt, setter meg ned i sofaen og griner og hyperventilerer. Løper ned igjen (han er jo så sjokkert at han ikke tør å komme opp omtrent) og slenger armene rundt han og gråter som en liten unge. Jeg kan jo virkelig ikke holde på sånn her! Der og da ga jeg opp alt håpet, men jeg har fremdeles ikke røyka. Dette gjør så fryktelig vondt :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en helt normal reaksjon i starten :sur: Men ta en dag om gangen! Det blir lettere etterhvert og du vil føle deg mye bedre :hoppendeglad:

Jeg sluttet for 6 år siden og er sjeleglad for det. Man sparer penger, lukter bedre, planlegger ikke lengre livet etter hvor det er mulig å røyke, føler seg bedre, bedre kondis, kreftfaren minsker betraktelig osv. Hærliig :danser:

Dette klarer du! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill du er, vinterspeil :) Setter så stor pris på slik motivasjon, du aner ikke!

Men jeg må nok desverre sette det bittelitt på hold. Ikke fordi jeg ikke er motivert nok eller vil det nok, men rett og slett fordi jeg ikke kan foreta meg for mange livsstilsendringer på en gang! Jeg har hatt en fryktelig vanskelig periode i det siste, og har en stygg tendens til å ty til trøstespising. Det må det bli slutt på. Jeg har aldri veid så mye som nå i hele mitt liv, så det trekker meg bare enda mer ned.

Hovedprioriteringene mine nå er rett og slett: 1. Endring av kosthold, komme inn i rutiner igjen. 2. Begynne å trene, sånn at jeg får kjenne litt ekstra på hvor jævlig det er å trene kondisjon mens man røyker. 3. DA er jeg klar for røykslutt! :jepp:

Dette er måten som jeg er 99% sikker på at fungerer for meg, så jeg kjører på med den planen :) Og det er ingen unnskyldning for å utsette det heller, faktisk :gjeiper:

I dag har jeg handlet inn kyllingfileter, ørretfileter, grønnsaker og frukt på butikken. Jeg drikker bare vann på ukedager. Jeg skal begynne å lage spiseplan for å få enda mer oversikt over hva jeg får i meg, og få rutiner på ting.

Det jeg trenger å lære meg mer av her i livet er rett og slett selvdisiplin! Det skal jeg ærlig innrømme at er litt mangelvare her i gården! :sjenert:

Endret av Celestia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

1 uke røykfri i dag!! :rodmer:

Jeg er så STOLT av meg selv! Det har faktisk vært overraskende enkelt! Sikkert fordi jeg er så motivert :) Det er så deilig å lukte godt igjen, bedre pust, mye bedre ånde og mindre tørr hud :jepp:

I morgen er det i full gang med trening! GLEDER MEG! :trene:

Det har vært litt vel mye :vekt: og :sjokk: i det siste for å si det sånn... :sjenert:

Har forøvrig også meldt meg inn i vektklubben til VG i dag! Noen som har erfaringer? Jeg syns i allefall at det virker veldig bra! :) Kjekt å ha litt kontroll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

3 uker røykfri!! :danse: OG godt i gang med trening og vektnedgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...