Gå til innhold

En hel sjokoladeplate

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

En ting som er med på det fenomenet at men gjerne kaster innpå ei hel plate er at rutene er så forbaska store. Og gjett om produsenten vet dette.

De store rutene fyller kjeften fullstendig, selv med ei rute, og du må tygge for å bli kvitt den.

De små fine rutene finnes vel i de små utgavene, som det fint går an å suge på til de blir borte, men de er jo så svindyre at man heller kjøper digre "sponplatene".

De store er både for tykke og for store. Ikke enkelt å dele dem i mindre biter uten øks.

Endret av slask
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det at man ikke klarer å la være å spise opp en sjokoladeplate er noe folk synes man bør ta opp med legen skjønner jeg godt at legene klager på at mange bruker opp altfor mye av tiden deres på uviktige ting.

• Liker 3
Skrevet

Blir dere ikke kvalme av å spise så mye sjokolade? Jeg hadde ikke klart å spise en hel plate om jeg hadde villet engang.

AnonymBruker
Skrevet

Kalorier ut og kalorier inn, er ikke det samme.

Forklar!

Skrevet

Hvis det at man ikke klarer å la være å spise opp en sjokoladeplate er noe folk synes man bør ta opp med legen skjønner jeg godt at legene klager på at mange bruker opp altfor mye av tiden deres på uviktige ting.

Det var vel gjerne det i kombinasjon med at ts i det siste har vært svimmel, veldig tørst, osv. Det er tegn på diabetes. :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg har noe enormt søtsug. På det meste har jeg klart å spise fem store melkesjokoladeplater på et døgn, og to pakker med påske-egg i lillakartong også på et døgn. :hakeslepp:

Nei, jeg har ikke diabetes. Men noe som kalles hypoglykemi.

Har heldigvis ikke så stort søtsug nå lenger, nå klarer jeg ikke en hel sjokolateplate nesten lenger. Går i perioder der jeg får i meg utrolig mye, andre perioder nesten ingenting. Men søgsuget har minsket utrolig de siste årene.

Så ikke ha dårlig samvittighet for å ha spist ên hel sjokoladeplate :)

Nå skjønner jeg hvorfor du har den avataren :fnise:

Tror nok vi alle har vært der! En hel plate sjokolade har nok gått ned på høykant et par ganger her også gitt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjokolade er nødvebdig for å leve. Det er bare for godt.. Lol.

Skrevet

Jeg har noe enormt søtsug. På det meste har jeg klart å spise fem store melkesjokoladeplater på et døgn, og to pakker med påske-egg i lillakartong også på et døgn. :hakeslepp:

Nei, jeg har ikke diabetes. Men noe som kalles hypoglykemi.

Har heldigvis ikke så stort søtsug nå lenger, nå klarer jeg ikke en hel sjokolateplate nesten lenger. Går i perioder der jeg får i meg utrolig mye, andre perioder nesten ingenting. Men søgsuget har minsket utrolig de siste årene.

Så ikke ha dårlig samvittighet for å ha spist ên hel sjokoladeplate :)

Jeg er SYKT imponert! :D

AnonymBruker
Skrevet

Jernmangel kan gi søtsug

Skrevet

Hvis du leser litt nøyere etter er det flere faktorer her enn bare den sjokoladeplaten. Som andre påpekte symptomer som burde vært sjekket ut f.eks. mot diabetes.

AnonymBruker
Skrevet

Huff... Nå har jeg akkurat sittet foran tv'en og trykket en hel stor firkløverplate i meg. En stor plate helt alene!!!

Og nå sitter jeg å føler meg så sinnsykt dårlig over at jeg kunne gjøre det mot meg selv...

Har hatt en periode nå hvor jeg har vært helt fanatisk etter sjokolade...nesten som jeg er blitt avhengig...noen som kan kjenner seg igjen i denne vonde sirkelen det ser ut til at jeg havnet i og har noen tips til å komme seg ut av den? Ja, jeg vet godt at det bare er å ikke spise det, men jeg vil bli kvitt det enorme suget etter det...

Jeg spiser aldri godteri og har aldri følt noe sug etter det. Jeg spiste tilsatt sukker i moderate mengder før, dvs. ikke mye, men jeg var ikke fanatisk på å unngå det. Siden i fjor sommer har jeg ikke spiste tilsatt sukker i det hele tatt. Jeg føler overhodet ikke noe sug etter det, sukker oppleves i grunnen bare som kvalmt. Hvis man lar være å spise det over en periode blir man kvitt suget og får det bedre med seg selv.

Skrevet

Jeg spiser aldri godteri og har aldri følt noe sug etter det. Jeg spiste tilsatt sukker i moderate mengder før, dvs. ikke mye, men jeg var ikke fanatisk på å unngå det. Siden i fjor sommer har jeg ikke spiste tilsatt sukker i det hele tatt. Jeg føler overhodet ikke noe sug etter det, sukker oppleves i grunnen bare som kvalmt. Hvis man lar være å spise det over en periode blir man kvitt suget og får det bedre med seg selv.

Akkurat sånn har jeg det også. Spiser bare godteri og sjokolade når noen byr meg og jeg skal være høflig.

• 2 uker senere...
Gjest Cakenommy
Skrevet

Jeg er SYKT imponert! :D

Merker sarkasmen på lang vei her, ja :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...