Gå til innhold

godkjenning av innkalling

Fremhevede innlegg

Skrevet

skal sende inn om endring av nytt styre på studentlokalet jeg jobber på... til brønnøyundregisteret. Vi sendte inn, men fikk det i retur. Skulle sende inn referat fra årsmøte, noe som jeg gjorde, men fikk beskjed tilbake om at jeg måtte sende ved godkjenning av innkalling for årsmøtet.

Prøvde å ringe de tidligere idag, men ble jo bare satt over til en person som ikke var der. Lang kø var det og... blir så stressa av å måtte sitte med det der så lenge....

så noen som vet hva "godkjenning av innkalling" betyr?

Det har blitt tatt vare på tidligere papirer som har blitt sendt inn når det har vært skifte av styret tidligere, men jeg finner ingenting der om godkjenning av innkalling...

det sto også at vi minst skulle sende inn hvor mange som var på møtet... hun på kontoret på skolen mente at jeg måtte sende inn underskrift fra alle som var på årsmøtet, men da jeg kikka i "historikken" har dette bare blitt gjort en gang tidligere.. så jeg vet ikke om man trenger det?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når møtet starter er gjerne godkjenning av innkalling en av de første postene på dagsorden. Her skal møtedeltagerne godkjenne at innkallingen til møtet var iht reglementet.

Skrevet

Når møtet starter er gjerne godkjenning av innkalling en av de første postene på dagsorden. Her skal møtedeltagerne godkjenne at innkallingen til møtet var iht reglementet.

hm. jaha :P tror ikke det ble gjort noe sånt på årsmøtet.. var ikke jeg som holdt det.... innkalling er da den "invitasjonen" vi sender ut til de som kan komme på møtet da?

også hva kan folk ikke godkjenne liksom? og hvilket reglement? vet at det skal sendes en saksliste på forhånd, er det om den listen er ifølge reglene?

og hvor står disse reglene? o.O

Men hva skal jeg skrive til brønnøysundregisteret da? "Godkjenning av innkalling OK" ?

Jeg har aldri gjort sånt her før.. så jeg har ikke peiling :S

og fant ingenting om det der i historikken for papirene som er sendt inn til brønnøysundregisteret tidligere, så merkelig at det skal tas nå. med mindre det er skrevet "mellom linjene" i de andre papirene.....

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje innkallingen ikke kom frem, kom frem for sent, ikke inneholdt nødvendig informasjon, da kan en velge å ikke godkjenne innkallingen. Vanlige er at godkjenning av innkalling sendes sammen med møtereferatet og deltagerlisten til brreg. Godkjenningen må med for at møtet skal regnes som gyldig.

Reglementet er det styret for studentlokalet har. Der skal det også stå hvem som er valgbare, hva styrevervet er og andre fiffige greier. Har dere ikke et slik bør det fikses kjapt, ellers kan jo jeg komme og stille til valg.

Skrevet

ja vi har en haug med vedtekter.. men står ingenting der om innkalling greier.

Men hva skriver man da? Sender man ved invitasjonen til møtet og skriver "innkalling godkjent" under liksom? Alle fikk invitasjonen, og ingen protesterte på den... ikke ble de borte heller da vi sender ut info om møter på facebook....

AnonymBruker
Skrevet

ja vi har en haug med vedtekter.. men står ingenting der om innkalling greier.

Men hva skriver man da? Sender man ved invitasjonen til møtet og skriver "innkalling godkjent" under liksom? Alle fikk invitasjonen, og ingen protesterte på den... ikke ble de borte heller da vi sender ut info om møter på facebook....

Se i forretningsordnenen om det står noe der. Og ta en runde for å forenkle vedtektene dersom dere har "en haug".

Jeg ville protestert på en innkalling via facebook for å si det sånn, det krever at alle som skal på møtet må ha facebook og tilgang til internet. Da jeg var involvert i slike studentaktiviteter ble innkalling med møtepapirer sendt ut per post, og det er nå ikke så mange år siden.

Om det er et studentparlament eller studentting på institusjonen så anbefaler jeg at du tar kontakt med dem, de skal være stødige i dette og på større plasser har de fast ansatte som har vært der i noen år og er drevne.

AnonymBruker
Skrevet

Men ja, man skriver innkalling godkjent. Google møterefereat + studentting/studentparlament/velferdsting, så får du nok se mange eksemplarer.

Skrevet

oki. får ta det opp på neste årsmøte... men da skriver jeg i referatet under saksliste: godkjenning av innkalling... også etterpå at den ble godkjent?:)

vi er ikke mange som jobber der, så det blir litt vanskelig å holde alt super-formelt, dessuten er ikke alle så nøye på det heller... så tviler på at det er en sak folk vil protestere mest på :P men da vet jeg det til neste gang så vi har alt på det tørre mtp brønnøysundregisteret hvertfall.

snakket forresten med hun damen på kontoret som har med studentsamskipneden å gjøre, men hun hadde ikke peiling på hva dette var for noe heller... :P menmen...

takk for forklaringene da:)

Skrevet

Når man skal avholde et årsmøte, innkaller man først til møte med frist som er satt i vedtektene deres. Når man så kommer til selve årsmøtet, har man noe som kalles en dagsorden.

Her har du et forslag på dagsorden for årsmøte:

SAKSLISTE

Saksnr. Sak

1 Navneopprop

2 Valg av møteleder

3 Valg av referent

4 Godkjenning av innkalling

5 Konstituering

5.1 Godkjenning av dagsorden

5.2 Valg av tellekorps

5.3 Valg av to til å underskrive protokollen

6 ......årsberetning

7 ......regnskap

8 Innkomne forslag

9 Handlingsplan

10 Budsjett

11 Valg

Under årsmøtet fører man protokoll. Protokollen fra årsmøtet tar da utgangspunkt i de saksnummerne du har på dagsorden, og så skriver man om saken er vedtatt eller ikke, og hvor mange stemmer man har for eller mot. Evnt også om noen har uttalt seg i saken. Man skal alltid skrive en protokoll fra årsmøte, slik at det kommer fram hva som er bestemt og hva som er stemt.

Protokollen leses igjennom og signeres i et eks av de to som er valgt til å underskrive, samt referenten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...