Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2004 #1 Del Skrevet 18. januar 2004 Vi lurer litt på hva vi skal gjør... For hans slekt drikker ikke... Min slekt er sånn som liker å ta seg en fest... Å jeg vil liksom ikke at slekten min skal gå å drikke menst slekten hans er edru... Så vi hvet liksom ikke helt hvordan vi skal gjør det.... Noen som har noen løsninger til oss? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 18. januar 2004 #2 Del Skrevet 18. januar 2004 For mange år siden var jeg i et bryllup hvor dette var "problem-stillingen". Dvs - det var jo ikke noe problem egentlig. Det ble "gjort til et problem" av noen........... Det ble servert alkohol. De som ønsket en drink - tok seg en drink. De som ikke ville - de lot være! Uansett så bør det ikke være/bli noe problem. Vertskapet (den som inviterer) til festen bestemmer - og gjestene skal akseptere det som er bestemt. Som gjest så har du ingen rett til å stille krav. Så du Kaketroll - DERE bestemmer. Ønsker dere lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 18. januar 2004 #3 Del Skrevet 18. januar 2004 Som Usikker sier, dere bestemmer. En variant dere kan ta er å servere vin til mate (øl for de som vil det) og mineralvann for de som ikke vil ha alkohol. Om dere vil ha kaffe med konjakk og baileys er jo dette som ikke folk drikker så mye av, og så må dere ikke ha så mye etter det. Vel det jeg egentlig vil frem til er at dere bestemmer. Selv skal vi servere bare øl og vin på vår bryllupsfest, og konjakk og baileys til kaffen. Vi vil ikke ha en fyllefest og regner med at folk blir bra nok i form av dette utvalget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 18. januar 2004 #4 Del Skrevet 18. januar 2004 Så sant ikke slekten din drikker seg stupfulle og synes at et realt fylleslagsmål er en del av en fest - så gjør som de andre sier. Servér begge deler, la de som vil drikke, gjøre det, og de som ikke vil kan få slippe. Selv om slekten hans ikke drikker, kan det vel ikke være så vanskelig å skjønne at noen kanskje vil drikke vin til maten og ta seg en dram etterpå? Og for de som vil drikke, er det da aldri noe problem at noen velger alkoholfritt. Litt forbehodl kanskje om årsaken til at de ikke drikker - for er det religiøse motiver fx. så stikker det selvsagt dypere, men da er det vel andre ting i tillegg å ta hensyn til på en bryllupsfest - ikke bare alkohol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 18. januar 2004 #5 Del Skrevet 18. januar 2004 Syns dere må bestemme dette selv..Drikker dere da? Min slekt drikker lite/mange ikke noe!! hans slekt drikker de fleste..Men alle drikker jo med måte.. Vi serverer alkohol.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinsipessa Skrevet 18. januar 2004 #6 Del Skrevet 18. januar 2004 Det kommer også litt ann på hvem som skal betale for bryllupet, er det hans familie også, så kan jeg skjønne at de kanskje ikke vil betale for noe de ikke liker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 18. januar 2004 #7 Del Skrevet 18. januar 2004 Enig med de andre, tenk på hva dere helst vil. Avholdsfolket består jo ikke bare av rare mennesker som syns folk som tar seg et glass eller tre er grusomt ubehøvlede.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå