AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #1 Skrevet 30. mars 2012 Hvordan ville dere reagere? Min bestevenninne på VGS er nok ikke min bestevenninne idag, men vi har fortsatt kontakt. Med årene ser vi ikke hverandre så ofte, men snakker i ny og ne. Hun giftet seg og jeg fant ut av det da jeg så bilde på facebook, var overasket at jeg ikke fikk høre det engang, men hun forklarte etterhvert at alt skjedde i hast og vi hadde ikke mye kontakt da, noe som er helt riktig. Nå planlegger jeg bryllup og vurderte lenge om jeg skulle invitere henne eller ikke, i.o.m at vi ikke lenger har så nært kontakt, sist halvåret har jeg kunn sett henne 2 ganger. Men fordi vi sist gang vi møttes pratet ut om at vi egentlig hadde flott vennskap men bare tiden som har tatt oss fra hverandre - og jeg tenkte at det sikkert er en koselig anledning å fortelle henne at jeg verdsetter vennskapet selv om den har tatt en annen form. Så sender jeg "sett av dato" invitasjon da det fortsatt er en stund til bryllupet, får en melding fra henne at det var koselig, at hun muligens skal til utlandet da men svarer meg så snart hun vet og "VI kommer gjerne" utrolig sjokkert at hun sier "VI" - jeg har ikke invitert mannen hennes, har aldri møtt han og kjenner han ikke i det hele tatt. Invitasjonen var kunn i hennes navn - og jeg er så usikker på hvordan jeg skal forklare henne det! Tenkte da å finne en måte å fortelle det på når hun har svart, for kanskje er de i utlandet og da slipper jeg det hele - Men så får jeg en ny melding hvor det står " hvem er din bridesmaid, har ikke hørt deg nevne noe om det" - sier da hvem forloverne mine er og da får jeg svar "Hmm...jeg trudde... Men glem det jeg trudde, du har jo forlovere nå!!" Er dette normalt ? forstår ikke hvordan jeg skal reagere jeg eller snakke med henne, har fortsatt ikke svart på meldingen :/
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #2 Skrevet 30. mars 2012 Jeg synes det er rart at du tenker å kun invitere henne, selv om du ikke har møtt hennes mann. Skjønner godt at hun forventer at mannen hennes også er invitert, det hadde jeg gjort også. At hun muligens forventer å være forlover er på en annen side litt drøyt. 14
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #3 Skrevet 30. mars 2012 Selvfølgelig forventer hun at mannen også er invitert, det er da helt vanlig. 9
mac84 Skrevet 30. mars 2012 #4 Skrevet 30. mars 2012 Enig med bruker over - sært å ikke invitere med følge (spesielt når hun er gift). 6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #5 Skrevet 30. mars 2012 Støtter de andre. Man inviterer partnere, enkelt og greit. Jeg hadde gjort akkurat det samme. Har ikke lyst til å dra noe sted uten mannen min. Det er litt rart at du skal gifte deg og knytte tettere bånd med din forlovede mens du ikke respekterer at venninnen din har gjort det samme. 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #6 Skrevet 30. mars 2012 Man inviterer alltid med ektefelle. Så den reaksjonen var ikke merkelig i det hele tatt. 8
TøydukkeAnna Skrevet 30. mars 2012 #7 Skrevet 30. mars 2012 Jeg synes det er rart at du tenker å kun invitere henne, selv om du ikke har møtt hennes mann. Skjønner godt at hun forventer at mannen hennes også er invitert, det hadde jeg gjort også. At hun muligens forventer å være forlover er på en annen side litt drøyt. Enig. Når noen er gift er det vanlig å invitere partner i slike selskaper. 4
saniz Skrevet 30. mars 2012 #8 Skrevet 30. mars 2012 Jeg forstår at man ikke kan invitere med følge hele tiden. Bryllup er dyrt, skal man invitere med følge til alle blir det jo umuli Noe er om hun ikke kjenner noen bortsett fra deg der, noe helt annet er om dere har felles venner og slikt hun kan være med.
Bachata Skrevet 30. mars 2012 #9 Skrevet 30. mars 2012 Jeg sier som de andre, det er helt normalt å invitere med følge, du visste jo at hun var gift, det har dere jo allerede snakket om. Så da ville valget stått mellom å invitere dem eller ikke invitere dem i min bok. At hun trodde hun skulle være forlovern din derimot???? det er bare direkte sært. Her ville nok jeg spilt litt dum og spurt "nå er jeg ikke helt sikker på om jeg skjønner, hva var det du hadde trodd?" For om hun forventet å være forlover, så ville jeg likt å vite grunnen hun hadde til det. Personlig ville jeg nok ikke invitert ei venninne jeg knapt så lenger uansett, selv om vi hadde pratet litt i det siste. Ville heller prioritert folk vi har mer med å gjøre. 3
effy Skrevet 30. mars 2012 #10 Skrevet 30. mars 2012 Jeg mener også at det er normalt å invitere partner i bryllup. Men TS hadde jo bare invitert venninna, så da er det jo hun som misforstår.
Anglofil Skrevet 30. mars 2012 #11 Skrevet 30. mars 2012 Det er helt normalt å be med ektefelle/samboer. Jeg synes det er sært å ikke invitere hennes mann. Mvh Yvonne 2
Gjest Jim Jones Skrevet 30. mars 2012 #12 Skrevet 30. mars 2012 Det er jo fullt mulig å bare droppe hele vennskapet da.
Rainbow Skrevet 30. mars 2012 #13 Skrevet 30. mars 2012 Jeg syns også det er vanlig å invitere med partner, selv om jeg skjønner det blir dyrt om man skal gjøre det med alle. Men når du har valgt å be henne må du nesten regne med at hun tar det for gitt å ha med partner. Rart at hun spurte om "bridesmaids", for det er jo ikke det samme som forlover. Vi har jo strengt tatt ikke den typiske brudepike-tradisjonen her. Og er enig i at det er rart hun trodde hun skulle ha en så sentral plass når hun ikke engang inviterte deg i sitt eget bryllup. 1
Tullepia Skrevet 31. mars 2012 #14 Skrevet 31. mars 2012 Hvordan ville dere reagere? Min bestevenninne på VGS er nok ikke min bestevenninne idag, men vi har fortsatt kontakt. Med årene ser vi ikke hverandre så ofte, men snakker i ny og ne. Hun giftet seg og jeg fant ut av det da jeg så bilde på facebook, var overasket at jeg ikke fikk høre det engang, men hun forklarte etterhvert at alt skjedde i hast og vi hadde ikke mye kontakt da, noe som er helt riktig. Nå planlegger jeg bryllup og vurderte lenge om jeg skulle invitere henne eller ikke, i.o.m at vi ikke lenger har så nært kontakt, sist halvåret har jeg kunn sett henne 2 ganger. Men fordi vi sist gang vi møttes pratet ut om at vi egentlig hadde flott vennskap men bare tiden som har tatt oss fra hverandre - og jeg tenkte at det sikkert er en koselig anledning å fortelle henne at jeg verdsetter vennskapet selv om den har tatt en annen form. Så sender jeg "sett av dato" invitasjon da det fortsatt er en stund til bryllupet, får en melding fra henne at det var koselig, at hun muligens skal til utlandet da men svarer meg så snart hun vet og "VI kommer gjerne" utrolig sjokkert at hun sier "VI" - jeg har ikke invitert mannen hennes, har aldri møtt han og kjenner han ikke i det hele tatt. Invitasjonen var kunn i hennes navn - og jeg er så usikker på hvordan jeg skal forklare henne det! Tenkte da å finne en måte å fortelle det på når hun har svart, for kanskje er de i utlandet og da slipper jeg det hele - Men så får jeg en ny melding hvor det står " hvem er din bridesmaid, har ikke hørt deg nevne noe om det" - sier da hvem forloverne mine er og da får jeg svar "Hmm...jeg trudde... Men glem det jeg trudde, du har jo forlovere nå!!" Er dette normalt ? forstår ikke hvordan jeg skal reagere jeg eller snakke med henne, har fortsatt ikke svart på meldingen :/ Du må bare sende en melding og be henne lese innbydelsen på ny og presisere at kun hun er invitert, ikke partneren. Så får hun heller bare bli sur og skuffet - om hun er så hårsår så er ikke det ditt problem. Du har ditt på det rene, og det er hun som har misforstått. Når det gjelder hintet om at hun ville være forlover, så er det ikke normalt. Å være forlover er en ære, og ingen skal føle seg skuffet om man ikke blir utvalgt. I USA finnes det tradisjon med voksne brudepiker, men det er sjeldent å se i Norge. Venninna di var rimelig frekk som sendte en slik melding, der hun så tydelig viste at hun vil manipulere deg til å gjøre henne til forlover. Da fortjener hun selvsagt ikke den æren! Sett noen grenser for deg selv. Det er ikke farlig om folk blir litt sure når de selv har skyld i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå