AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #1 Skrevet 30. mars 2012 Bruker ca tre kondomer under en akt, for det sprekker så og si hele tiden. Jeg går heldigvis på p-piller, men vi bruker kondom likevel pga at jeg er redd for smitte ;p Han skal teste seg snart så vi slipper kondomet. Men hva kan være grunnen? Haha, nesten så det er sannsynlig at jeg har nåler innvendig som sprekker opp kondomet.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #2 Skrevet 30. mars 2012 You're doing it wrong. Enten er de i feil størrelse, eller så tar dere de på feil. Bruker dere glidemiddel? Utgåtte kondomer? 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #4 Skrevet 30. mars 2012 Vi bruker ikke glidemiddel da jeg blir naturlig våt. Greit, kanskje litt under akten så blir det litt tørrere, men ikke så tørt at han ikke glir fint inn å ut. Det er alltid han som setter på kondomet og slik jeg ser det så ser det ut som at han gjør det riktig. Kondomene er alltid nye. (Det er de gratise man kan bestille i posten fra helsedirektoratet)
Olive Skrevet 30. mars 2012 #7 Skrevet 30. mars 2012 Dere burde hvertfall ikke bruke flere kondomer av gangen, da de gnisser mot hverandre og dermed sprekker enda lettere. Enten setter dere den på feil, eller så må dere prøve en annen type. Trenger ikke være størrelsen som er feil, det kan også være passformen.
Ego Skrevet 30. mars 2012 #8 Skrevet 30. mars 2012 Jeg har ofte opplevd at gratiskondomer sprekker. Kjøp inn selv, så ordner det seg forhåpentligvis. 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #9 Skrevet 1. april 2012 Kondomene fra gratiskondomer.no er små og dårlige. 1
Lykkelitenen Skrevet 1. april 2012 #10 Skrevet 1. april 2012 Sier som de andrre at dere bør prøve andre kondomer. Gratiskondomene er ikke gode, de er tynne og har etter min mening dårlig og uelastisk gummi. Kjøp heller inn noen pakker. Ellers kan det hjelpe å fukte penis med litt spytt eller glidemiddel får dere påfører kondomen, da glir den lettere på, det blir mer behagelig for mannen og min erfaring er at de sprekker eller flytter seg mindre under akten.
QuickLunch Skrevet 1. april 2012 #11 Skrevet 1. april 2012 Bruker ca tre kondomer under en akt, for det sprekker så og si hele tiden. Jeg går heldigvis på p-piller, men vi bruker kondom likevel pga at jeg er redd for smitte ;p Han skal teste seg snart så vi slipper kondomet. Men hva kan være grunnen? Haha, nesten så det er sannsynlig at jeg har nåler innvendig som sprekker opp kondomet. Hei, Når jeg leser igjennom noen av de svarene du har fått her - så ser man jo fort at det er noen her inne som er rett og slett på 'glattisen' - som f.eks. 'Lykkelitenen'. :-) Og - det er mange med nevnte vedkommende, som ikke er klar over hvordan en kondom skal behandles - desverre. OBS..!! En kondom skal IKKE 'føres' på penis - - den skal rulles på.!!! Og glidemiddel på innsiden må ikke forekomme - da kondomet meget enkelt glir av under samleie..!! Ja - det er en kjennsgjerning at mange kondomer ikke er a god kvalitet - så i utgangspunktet kan det være veldig greit å påse at man velger en kondomtype av god kvalitet. Når det er snakk om størrelse - så vil det etter min mening (ut ifra det du sier - at han er gjennomsnittlig) være greit med de aller fleste normale størrelser man får kjøpt i butikken/apoteket. Kondomet må brukes riktig og forsiktighets-regler, som å holde skarpe negler unna - er meget viktig. Bruk av kondom; Desverre er det veldig mange gutter/menn som ikke vet hvordan et kondom skal settes/rulles på penis. Det blir til og med gjort ved at man tar tak i gummirullen, strekker det ut i vidde og drar den oppover penis. Dette er HELT forkastelig og må ikke forekomme...!! Da er det greit for deg som er jente og vite hvordan det skal gjøres og kan hjelpe til og kanskje være den som settes på kondomet. 1) Utvise forsiktighet ved åpning av pakningen kondomet ligger i. (kondomet kan skades ved åpning) 2) Når pakken er åpnet og kondomet tatt ut - sjekk at 'tuppen' (sæd-oppsamlings-tuppen) stikker opp inni rullen. NB..!! Rullen på det opprullede kondomet - skal være på utsiden. 3) Forhuden på penis skal være trukket helt tilbake, bak penis-hodet - før påsetting av kondomet. Dette er imidlertid VELDIG VIKTIG - - ellers vil kondomet strekkes og sprekke under innføring av penis. 4) Hold tommel og pekefinger på tuppen av kondomet og klem all luft ut av tuppen, før kondomets rull legges ned mot penishodet. 5) Når det er gjort - brukes den andre hånden til å begynne å rulle kondomet nedover penis-skaftet - i sin fulle lengde. Altså - rull ut hele kondomet, så langt den lar seg rulle. Hvis det er ønskelig - kan man nå påføre glidemiddel ved bruk, men husk å bruke et glidemiddel som er vannbasert - slik at kondomet ikke blir ødelagt. Hvis disse regler blir fulgt ved påsetting av kondomet - så er jeg sikker på at kondomet holder gjennom hele 'akten'. (under forutsetning at det er av god kvalitet). Håper dette vil være til hjelp, både for deg og ham. Lykke til..!! 1
Gjest Survival Skrevet 1. april 2012 #12 Skrevet 1. april 2012 Garantert feil størrelse på kondomene da.
Breakeven Skrevet 2. april 2012 #13 Skrevet 2. april 2012 Hadde samme problemer med gratis kondomene, de sprakk hele tiden. Så vi kastet like godt resten i søpla. Dårlig kvalitet. Vil anbefale å kjøpe ordentlige kondomer.
Hoppetaujenta Skrevet 2. april 2012 #14 Skrevet 2. april 2012 Kan være lurt å være veldig forsiktig med noens skarpe negler også, om en har det. Veldig fort gjort å komme borti og lage rift....
Lykkelitenen Skrevet 2. april 2012 #15 Skrevet 2. april 2012 Beklager QL, feil orbruk med påføre i steden for rulle, men jeg kan trygt si at jeg er en erfaren kondombruker og VET hvordan jeg påfører en, så å si jeg er på glattisen er litt bak mål når du aldri har latt meg rulle en kondom på deg Og litt spytt eller glid (legg merke til bruken av ordet "litt") er absolutt noe man bør prøve om problemet er at den sprekker, da frisjonen mot gummien blir mye mindre når den rulles på. Prøv f.eks å suge rett før kondomen påføres, da er penis perfekt "fuktet".
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #16 Skrevet 6. april 2012 Høres ut som brukerfeil. Jeg og mannen min har brukt kondom nesten hele tiden i 15 år,og vi har aldri opplevd en eneste sprukket kondom. Kanskje vi har hatt flaks.
billcat Skrevet 6. april 2012 #17 Skrevet 6. april 2012 Om hensikten med kondomene kun var smittebeskyttelse, har ikke det toget gått nå?
Chloe- Skrevet 6. april 2012 #18 Skrevet 6. april 2012 Dette skjer ofte om man ikke har trykket ut luftboblen i tuppen på kondomen. Det kan være den enkle løsningen på problemet. 1
PuppyEyees Skrevet 6. april 2012 #19 Skrevet 6. april 2012 Bytt kondommerke? Evt. lær å bruke det riktig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå