Gå til innhold

Soppinfeksjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått soppinfeksjon i skjeden, og det er veldig rødt og betent rundt skjedeåpningen. Har ingen utflod, så holder det om jeg bare bruker salven? erfaringer?:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legen min anbefalte meg å alltid bruke den pakken med 1 vaginal stikkpille og krem når jeg får soppinfeksjon. Måtte også passe på å bruke den slik pakningsvedlegget sier (har slurvet litt med det før...). Dette hjalp til meg! Kjøpte også en kløstillende salve, slik at jeg ikke skulle klø meg ihjeeeel... (husker ikke hva den heter i farten, dessverre...)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legen min anbefalte meg å alltid bruke den pakken med 1 vaginal stikkpille og krem når jeg får soppinfeksjon. Måtte også passe på å bruke den slik pakningsvedlegget sier (har slurvet litt med det før...). Dette hjalp til meg! Kjøpte også en kløstillende salve, slik at jeg ikke skulle klø meg ihjeeeel... (husker ikke hva den heter i farten, dessverre...)

Kom på det nå: Den kløstillende salven heter Xylocain. I tilfelle du trenger det :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! er så utrolig stress med stikkpillen :( jaja, har vel ikke noe valg!

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! er så utrolig stress med stikkpillen :( jaja, har vel ikke noe valg!

Det er jo bare å ta den i når du legger deg, er det virkelig så stress?

• Liker 2
Skrevet

Det går fint an å prøve med bare krem, men jeg lover deg at du vil føle deg mye bedre når du har fått inn stikkpillen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uten stikkpillen er det ikke sikkert at du blir helt kvitt soppen, evt. er det mye større sannsynlighet for at du raskt får soppinfeksjon igjen. Dersom du ofte er plaget kan du få resept på Diflucan fra legen. Oral pille som tas som en engangskur.

AnonymBruker
Skrevet

Det går fint an å prøve med bare krem, men jeg lover deg at du vil føle deg mye bedre når du har fått inn stikkpillen.

Det er ikke så lurt å bare prøve kremen akkurat. Hvis du ikke blir kvitt soppen med bare kremen kan det ende med at soppen blir enda "sterkere" og vanskeligere og bli kvitt. Da må det kanskje sterkere saker til for å bli helt bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...