Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Paracet er det smertestillende middelet som legemiddelverket anser som tryggest for gravide å bruke, og dersom man har feber eller smerter man ikke kan takle uten smertestillende, så er det Paracet man tar. Man skal opp i ganske så store og langvarige doser før bruken blir skadelig, og noen Paracet fordelt utover et par dager pga feber eller smerte er ikke det man regner som noen fare.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har snakket med legen min om det, hun sa jeg skulle drikke vann og ta jern. Det er ikke uvanlig å ha vondt i hodet når man er gravid. Jeg nevnte dette for legen min, og hun gjorde ikke noe mer enn å anbefale meg jerntabletter. Hva mer mener du jeg skal gjøre for å finne ut av dette, når legen min ikke virket videre bekymret egentlig? :)

Som gravid snakker jeg selvfølgelig med legen min om legemidler når jeg først er der. Jordmoren som jeg går til nevnte at barna kunne få div problemer av paracet, mellomannet allergi. Klart er sjangsene lave - Det er sikkert "ok" å ta paracet - men velger å talke litt smerte i stedet for å risikere en skade på barnet. :)

Nei, det er ikke uvanlig, men hver dag? Jeg synes bare det er rart at du har vondt i hodet hver dag, at det skal være greit skjønner jeg ikke. Hvor lenge har du hatt det, da?

Bare lurer.

Gjest Annaires
Skrevet

Nei, det er ikke uvanlig, men hver dag? Jeg synes bare det er rart at du har vondt i hodet hver dag, at det skal være greit skjønner jeg ikke. Hvor lenge har du hatt det, da?

Bare lurer.

Jeg hadde dette hver eneste dag i ca 20 uker av svangerskapet.

Ikke uvanlig, og kom av at kroppen min reagerte på hormoner i ubalanse.

Skrevet

Jeg hadde dette hver eneste dag i ca 20 uker av svangerskapet.

Ikke uvanlig, og kom av at kroppen min reagerte på hormoner i ubalanse.

Da har jeg lært noe nytt i dag. Jeg var nok heldig, jeg da :)

AnonymBruker
Skrevet

Da har jeg lært noe nytt i dag. Jeg var nok heldig, jeg da :)

Unnskyld meg, men du må jo ikke antyde ovenfor andre gravide at de er unormale - bare basert på erfaringen du har hatt i ditt eget svangerskap.. :(

Jeg ble bekymret der et øyeblikk. Jeg har hoveverk stort sett hver dag - det har vel vart siden uke 17. Er i uke 20 / 21 nå.

Skrevet

Unnskyld meg, men du må jo ikke antyde ovenfor andre gravide at de er unormale - bare basert på erfaringen du har hatt i ditt eget svangerskap.. :(

Jeg ble bekymret der et øyeblikk. Jeg har hoveverk stort sett hver dag - det har vel vart siden uke 17. Er i uke 20 / 21 nå.

Unnskyld, det var ikke meningen. Jeg synes bare at det ikke virker bra å ha hodepine så mye. Jeg har heller aldri hørt at det er vanlig for gravide å ha hodepine hver dag, så det må være lov for meg å stille spørsmål om emnet uten at jeg skal ha ansvar for at andre blir bekymret.

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld, det var ikke meningen. Jeg synes bare at det ikke virker bra å ha hodepine så mye. Jeg har heller aldri hørt at det er vanlig for gravide å ha hodepine hver dag, så det må være lov for meg å stille spørsmål om emnet uten at jeg skal ha ansvar for at andre blir bekymret.

Det er helt greit. Det forsterker bare inntrykket mitt om at det er viktig å høre med legen og ikke bare spørre på et slikt forum som dette, og med det tro alt man får vite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...