Gå til innhold

Dagboken til Alfa

Alfa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

åh her var det mange klemmer og fine puser. Jeg har ikke fått med meg dette! Dere er så fantastisk fine :)

Jeg har kanskje fått jobben igjennom Nav likevel! Jeg er så glad. Litt redd, men sånn skal det være.

Jeg håper dere har dere bra kjære dere :hjerte:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åh her var det mange klemmer og fine puser. Jeg har ikke fått med meg dette! Dere er så fantastisk fine :)

Jeg har kanskje fått jobben igjennom Nav likevel! Jeg er så glad. Litt redd, men sånn skal det være.

Jeg håper dere har dere bra kjære dere :hjerte:

Åhhh så flott at du fikk den! :hoppendeglad: Når begynner du?

Klart det er litt skummelt! Men, det er som du selv sier; akkurat slik det faktisk skal være :jepp:

Jeg har troen på deg! :jepp::duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vite etter helgen om jeg har fått den :)

I dag nyter jeg helgen til det fulleste.

Men dere som har peiling på blomster - mine solsikker som står i vann har begynt å henge med bladene. Hva bør jeg gjøre? De har nok vann... :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vite etter helgen om jeg har fått den :)

I dag nyter jeg helgen til det fulleste.

Men dere som har peiling på blomster - mine solsikker som står i vann har begynt å henge med bladene. Hva bør jeg gjøre? De har nok vann... :vetikke:

Åh kjedelig ... er ikke sikkert at det er så veldig mye du kan gjøre - men jeg ville tatt dem opp og skiftet vann og gitt dem et nytt friskt kutt - og så sett dem rett i vannet. Verdt et forsøk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer nøyaktig info :)

"Hold the ends of the sunflower stems under cool running water and snip off the bottom inch from the stems with the scissors. Cut the stems off at a 45-degree angle.

Check the stems for any leaves that may sit beneath the water level after putting the sunflowers in the vase. If you find any low leaves along the stems, cut them off with the scissors.

---

Change the water completely every third day. Remove the sunflowers and set them aside. Pour out the old water, rinse the vase, fill it with fresh water and add another packet of floral preservative. Recut the sunflower stems again under running water, removing about 1/2 inch from the bottom of each stem. Place the sunflowers back in the vase.

Continue the daily care and replace the water completely every third day for as long as the sunflowers last."

http://www.ehow.com/how_8199374_care-cut-sunflowers.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer nøyaktig info :)

"Hold the ends of the sunflower stems under cool running water and snip off the bottom inch from the stems with the scissors. Cut the stems off at a 45-degree angle.

Check the stems for any leaves that may sit beneath the water level after putting the sunflowers in the vase. If you find any low leaves along the stems, cut them off with the scissors.

---

Change the water completely every third day. Remove the sunflowers and set them aside. Pour out the old water, rinse the vase, fill it with fresh water and add another packet of floral preservative. Recut the sunflower stems again under running water, removing about 1/2 inch from the bottom of each stem. Place the sunflowers back in the vase.

Continue the daily care and replace the water completely every third day for as long as the sunflowers last."

http://www.ehow.com/how_8199374_care-cut-sunflowers.html

åh takk! jeg prøvde å finne hjelp på internett men fant ingenting! Men nå har jeg prøvd å holde stilkene litt under vann :) Skal gi en lyd om hvordan det går :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Solsikker er store og tørste blomster; jeg hadde både kuttet dem tvers over nede på stilken (på vanlig vis)

OG fem cm innover i selve stilklengden også, så får den større drikkeflate. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst: Så hyggelig det har vært her i dag da? :sol:

Solsikker er nydelige blomster, men jeg synes det er vanskelig å få de til å vare i vase.

Jeg kjøpte en skikkelig dyr bukett i en sånn fancy blomsterbutikk, damen i butikken sa jeg skulle skifte vann hver dag, så det gjorde jeg. Men :redd: den holdt jo bare i to-tre dager!

Nydelige er de og så finnes de i så mange varianter.

Så godt å høre at du har det fint Alfa. :klemmer:

hsDK155.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja de er så utrolig fine! Jeg må ha blomster rundt meg. Takk for flere tips, skal prøve ditt også Hoppa :)

Hva gjør dere denne lørdagskvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei Alfa!

Jeg sitter her i stua mi med bena på en puff og ser på Stjerner i kamp og titter innom på KG. :lillesky:

Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...