Gå til innhold

Dagboken til Alfa

Alfa

Anbefalte innlegg

Lurer meg på om ikke løsningen kan være å snakke med folk når en har det litt fælt av og til. Når en kan i alle fall? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja selvfølgelig. Jeg har på en måte latt det gå en stund nå fordi jeg har det jo bedre enn det jeg hadde på starten av denne dagboka. Men jeg burde kanskje tatt en prat med behandler? Det hadde jo vært litt godt, men jeg vet jo at det er tankegangen som er hovedproblemet, eller i hvertfall det som går an gjøre noe med. og det er jeg jo ålreit på..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne ting må en stadig tilbake å få behandlet litt...det er ikke nedtur, men en del av reisen til å bli friskere. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempetrivelig hadde det vært! :jepp:

I dag (på finn) fant jeg et sted som var til salgs; TRE eiendommer i ett, litt for seg selv...strandlinje, båtplasser og fine sommertilstander...og der fikk jeg plutselig en sterk følelse av at vi vennene her inne, kunne ha delt sammen hele sommeren. Det hadde blitt koselig det. :rodmer:

å haha det hadde vært søtt! Rumle kunne vært i hagen og du kunne hoppet tau utenfor :o)

:hoppe:Og jeg kunne finne på tull og tøys og stekt vafler dagen lang! :hoppendeglad:

Og disse som har ektefeller, kunne hatt besøk av dem når vi trengte å få fyrt opp grillen og ha kveldsmiddagskos. :jepp:

Hog kunne komme med cola og annet godt drikke....

Kristian tar med seg alle Dobergutt-valpene sine og står for vaktholdet. :rodmer:

Jeg kunne ta folks skrittellere av dem for ei uke og feste dem på meg (hoppeti-hopp), slik at de kunne ta seg fri, spise godt, bade og kose seg fritt, og så hadde jeg hoppet for dem, mange tusen trimmeskritt når uka var omme. :jepp:

:strix: Når drar viiiiiiiiiiiiii?!!!!! :strix:

ja selvfølgelig. Jeg har på en måte latt det gå en stund nå fordi jeg har det jo bedre enn det jeg hadde på starten av denne dagboka. Men jeg burde kanskje tatt en prat med behandler? Det hadde jo vært litt godt, men jeg vet jo at det er tankegangen som er hovedproblemet, eller i hvertfall det som går an gjøre noe med. og det er jeg jo ålreit på..

Sånne ting må en stadig tilbake å få behandlet litt...det er ikke nedtur, men en del av reisen til å bli friskere. :)

Veldig enig med Hoppe, ikke bare i det hun skriver her, men også før :jepp: Høres veldig smart ut å ta en prat med behandler om du har anledning til det, Alfa :klemmer: Håper uken din blir god :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg prøvde å lage en liste, om hva som gjør meg glad og hva jeg vil videre. jeg kom ikke på noe.. altså, småting som is, katter og sjokolade gjør meg glad, men bortsett fra det? :/ Jeg er litt redd nå fordi jeg kommer ikke på noe jeg vil utrette.. jeg finner ingen interesser. Jeg er redd for at jeg er avhengig av å ha et menneske som får meg til å føle meg verdig og nyttig. Hva om det er sånn? Jeg aner ikke hva jeg må gjøre for å leve bra..

Hvis dere skulle lage en liste, om interesser og ønsker, hva ville dere skrevet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan føler du deg etter en gåtur?

Eller når du lager mat, leser en bok?

Jeg skjønner mye av følelsen du har, om å bare være verdig og nyttig når man har noen. Jeg har tidvis, i nedgangstider, fortsatt problemer med å forstå hvorfor noen gidder å ha meg som venn. Hva bringer jeg til livet deres, liksom? Men jeg føler det som en selvfølge å stille opp, hjelpe osv, nesten som en nødvendighet for å kunne ha noen i livet mitt.

Jeg har greid å komme over mye av det, jeg har blitt klar over min verdi, at jeg i det hele tatt er verdt noe!

Det har ikke vært lett å komme dit, men jeg er der! :jepp:

Jeg har tro på at du kommer dit du også, Alfa! :jepp:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Alfa, hvordan går det med deg - har du fått skrevet mer på listen din? :) Håper du får en god helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

akkurat nå har jeg falt så hardt igjen at jeg virkelig føler at jeg ikke har noe å leve for. Jeg er sint og syne ikke jeg fortjener dette. hvis jeg hadde visst hva jeg skulle gjøre for å få det bedre ville jeg gjort det, men jeg føler ikke at det er noe som gir mening. Jeg trives aldri noen sted, jeg føler ikke at jeg har noe mening å gi ved at jeg er her, jeg er så sliten av å prøve å ha det bra hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfa, Alfa, fine deg. :hug:

Jeg synes det er så fælt at du har det så ille. Og jeg vet ikke hva jeg kan gjøre eller si for å muntre deg opp når du har det sånn. Jeg bare håper at du klarer å karre deg opp av denne hengemyra, at du har noen å snakke med og at du fremdeles har muligheten til å snakke med psykologen din.

Jeg forstår at dette må være fryktelig tøft for deg Alfa - fine jenta vår. :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat nå har jeg falt så hardt igjen at jeg virkelig føler at jeg ikke har noe å leve for. Jeg er sint og syne ikke jeg fortjener dette. hvis jeg hadde visst hva jeg skulle gjøre for å få det bedre ville jeg gjort det, men jeg føler ikke at det er noe som gir mening. Jeg trives aldri noen sted, jeg føler ikke at jeg har noe mening å gi ved at jeg er her, jeg er så sliten av å prøve å ha det bra hele tiden

Dette var veldig leit å lese, Alfa :( Forstår at du har det skikkelig vondt nå, og jeg ønsker også at jeg visste hva jeg skulle si eller gjøre for at du skulle få det bedre :klemmer:

Jeg synes du skal kontakte fastlegen din i morgen, og kontakt psykologen din også, og forklar situasjonen og be om en hastetime.

Prøv å huske på at selv om det føles helt umulig nå, så er det ikke livet så vondt som dette hele tiden. Du har hatt kjempemye fremgang det siste året, med mange gode dager - og det er ingen grunn til at du ikke skal få det igjen, eller at du ikke skal komme tilbake til der du var - og enda lenger! :)

Prøv å vær så snill med deg selv som du kan, selv om du er sint, fortvilet og lei deg :klemmer:

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan går det med deg, Alfa? Håper du har det bedre og at vi hører fra deg snart. Tenker på deg :klemmer:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en stor varm :hug:

Håper du har det bedre nå. Jeg beklager at jeg ikke har vært her på en stund. Det betyr absolutt ikke at jeg ikke bryr meg :klem: har ikke hatt noe særlig tid til dagbokbesøk i det siste.

Ta vare på deg selv! Tenker på deg! :hug:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo og klem til dere :hjerte: Har fått snakket litt med foreløpig behandler. Har fått et slags oppdrag som jeg skal jobbe med denne uken. Jeg er litt redd for at jeg aldri skal bli frisk jeg :( Er redd for at jeg aldri skal kunne leve tett med mennesker :trist:Håper dere har det fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...