Gå til innhold

Dagboken til Alfa

Alfa

Anbefalte innlegg

Takk for det :hug: jeg kjenner jo veldig på det at det hadde jo vært fantastisk hvis jeg fikk til en ståkarakter... at det er litt dumt å melde seg av... men, jeg vet ikke. om jeg ikke får til å lese så går det jo ikke. Men jeg tenker at det kan være viktig å få seg en deltidsjobb, og øve på det?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det :hug: jeg kjenner jo veldig på det at det hadde jo vært fantastisk hvis jeg fikk til en ståkarakter... at det er litt dumt å melde seg av... men, jeg vet ikke. om jeg ikke får til å lese så går det jo ikke. Men jeg tenker at det kan være viktig å få seg en deltidsjobb, og øve på det?

Å øve seg på en deltidsjobb, synes jeg høres klokt ut, men samtidig kjenner jeg veldig på det at man skal være forsiktig med å gi råd om lese- og eksamenspause, for det kan bli tøft å begynne på'n igjen etter en pause.

Men jeg er helt sikker på at du er klok nok til å vurdere for og i mot selv Alfa, og velge det som er riktig for deg akkurat nå. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

det er sant - jeg kan faktisk ikke gjøre noe med det. Viktig å huske på! Men litt vanskelig.

Jeg vurderer å melde meg av eksamen.. jeg får på en måte ikke til å lese. Jeg setter meg ned, men kosentrasjonen er ikke der.

Åh, jeg kjenner følelsen så alt for godt! Våren for to år siden var jeg maks demotivert. Jeg suste bort hele våren. Leste nesten ikke. Var nesten ikke på forelesninger. Men jeg fant ut at det ble for dumt for meg, i hvert fall, å ikke en gang prøve. Så jeg leste de delene av bøkene som virket interessante. Skaffet meg en veldig grunn oversikt og dro opp på eksamen. Fikk faktisk ståkarakter på et par av eksamnene, og er veldig glad for at jeg prøvde. Og så tok jeg opp de to jeg strøk på ved en senere anledning. Det gjorde veldig godt å i hvert fall ha forsøkt :)

Men, det var det som fungerte for meg. Ikke sikkert at du er sammen typen i det hele tatt! Men det var min erfaring med det!

Håper du finner ut av det uansett :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg kjenner følelsen så alt for godt! Våren for to år siden var jeg maks demotivert. Jeg suste bort hele våren. Leste nesten ikke. Var nesten ikke på forelesninger. Men jeg fant ut at det ble for dumt for meg, i hvert fall, å ikke en gang prøve. Så jeg leste de delene av bøkene som virket interessante. Skaffet meg en veldig grunn oversikt og dro opp på eksamen. Fikk faktisk ståkarakter på et par av eksamnene, og er veldig glad for at jeg prøvde. Og så tok jeg opp de to jeg strøk på ved en senere anledning. Det gjorde veldig godt å i hvert fall ha forsøkt :)

Men, det var det som fungerte for meg. Ikke sikkert at du er sammen typen i det hele tatt! Men det var min erfaring med det!

Håper du finner ut av det uansett :klemmer:

takk for fine ord :hug: jeg skal virkelig prøve å få lest noe denne uken! Nå må jeg bestemme meg!

Gjett hva jeg fant i postkassa mi i dag! En fantastisk fin rød MARIUSLUE!!! Hvor heldig er ikke jeg?? Den skal jeg har på meg i morgen når jeg går til skoleeeen :hoppe:

jeg vet ikke hvor kjære Tulipana har gjort av seg i det siste - men hun skal vite at jeg er så rørt! :rodmer:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulipana

Så fint at du likte den. :) Jeg kjedet meg og hadde lyst til å strikke noe, men visste ikke til hvem, så jeg tenkte kanskje du hadde lyst på en matchende lue.

Lykke til med lesinga, kjære du. :klemmer:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Tulipana er tilbake! :bolledeig:

Jeg tror du klarer mer enn du selv tror, Alfa. Uansett hva du ender med så fortjener du den lua! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guuuuuuuuuuu så heldig du er, Alfa!!!! :hoppendeglad: Snille Tulipana! :lillesky:

Forstår at det er vanskelig å ta et valg ang. eksamen. Ikke lett å gi råd, og når det kommer til stykket er det bare du som kan kjenne på hva som er det rette. Uansett, jeg tror det er viktig at du prøver å få klarhet i hva den egentlige grunnen er til at du vurderer å stå over eksamen. Er det fordi du er for stresset/ utslitt, er du redd for noe, eller er det noe helt annet som ligger bak? Dette nevner jeg av egen erfaring med at det kan lønne seg å nøste litt i hvorfor man vil gi noe opp. Når det er sagt, så synes jeg at hvis du velger å stå over, er det viktig å bruke litt tid på å fokusere på at det ikke er et nederlag om du skulle utsette det i denne omgang. Du har klart helt utrolig mye det siste året, og av og til må man bare lytte til sine egne signaler :)

:klemmer:

Endret av Rumle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for innspill Rumle :hug: Jeg holder i hvertfall på med lesinga enda, så vi får se hvordan det utvikler seg når det nærmer seg!

snakker om lesing - jeg er leeei. *tar på meg Mariuslua og ignorerer boka* :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tulipana

Jeg har lagt magi i den lua, altså. Når du har den på så forsterkes alle hjernebølger og du vil finne at du ikke bare leser fortere med den på, du vil også oppleve at det du leser sitter bedre i hodet også. :jepp:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magisk hjernepimpelue! :nisseblunk: Det er jo helt fantastisk! :strix:

Ser forr meg Alfajenta sitte der med sin røde Mariuslue i go'stolen mens hun nipugger i boka si! :klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje den også har en Tulipana Smart (slektning av Petter!), tenkehette-funksjon?

Kanskje kommer det ut fine, strikkede tanker med mønster på? :klo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vet dere hva? Jeg tror dere har rett! Ikke bare leser jeg - men jeg synes det er gøy! Tulipana har :danse: strikket en magisk lue!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...