Rumle Skrevet 19. desember 2012 #721 Del Skrevet 19. desember 2012 Forstår deg så godt, er ikke glad i forandring jeg heller. Men, kanskje du kan prøve å tenke at det kan bli litt spennende også? En ny behandler vil kunne gi deg enda flere impulser, og andre måter å se situasjonen på. Og kanskje det blir full klaff? Når det kommer til bekymringene dine, så er det som du selv sier, ikke så mye du kan gjøre med dem. Tror det kan være lurt å være litt flink å gjenta det for seg selv. Prøv å legg alle tankene og grubleriene i en imaginær eske og bli enig med deg selv om at denne skal du ta frem og kikke på når det nærmer seg at du skal flytte. Inntil videre trenger du ikke bruke energi på det (og ja, vet godt at det er lettere å si enn å gjøre det - men kanskje verdt et forsøk likevel?) Jeg synes i alle fall det kan være godt å "plassere" tankene et sted (når jeg klarer det) Det med tidspunkt for at man er mer urolig har jeg lurt på også. Jeg vet ikke hvorfor det er slik. Kanskje vi bare må akseptere at det er som det er - på lik linje med fysisk smerte/ sykdom, det er ofte vondere på spesielle tidspunkt på døgnet, eller forskjellig etter årstider osv. osv. Ikke mye å gjøre med det - og er det ikke noe å gjøre med det ... så er det ingen vits i å gruble på det heller Husk å minne deg selv på hvor urolig flink du er for tiden da! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronkake Skrevet 19. desember 2012 #722 Del Skrevet 19. desember 2012 Når det kommer til bekymringene dine, så er det som du selv sier, ikke så mye du kan gjøre med dem. Tror det kan være lurt å være litt flink å gjenta det for seg selv. Prøv å legg alle tankene og grubleriene i en imaginær eske og bli enig med deg selv om at denne skal du ta frem og kikke på når det nærmer seg at du skal flytte. Inntil videre trenger du ikke bruke energi på det (og ja, vet godt at det er lettere å si enn å gjøre det - men kanskje verdt et forsøk likevel?) Jeg synes i alle fall det kan være godt å "plassere" tankene et sted (når jeg klarer det) Dette er et knakende godt råd, som er en variant av det jeg selv jobber med for tiden. Bekymringer fører ingen steder hen. Dreier tankene dine seg om noe som kan fikses, bestem deg for hvordan det kan fikses og gjør det. Er det ting du ikke kan gjøre noe med, så vil ikke bekymringene hjelpe deg i det hele tatt. Bestem deg for at du får lov til å bekymre deg fra kvart på fem til kvart over fem hver dag (eller noe sånt) og bruk heller energien din til noe annet. Det er vanskelig, jeg vet, men guri malla så deilig det er når du klarer å si til deg selv at dette bare er en bekymring, og bare lar tanken være. Jeg liker heller ikke forandringer så godt, men når en dør lukkes åpnes gjerne en ny, og du får muligheten til å få en annen persons innspill på ting du strever med. Jeg har hatt tre forskjellige behandlere i løpet av det siste året, og jeg bruker å si at jeg måtte prøve behandlere til jeg fant en som passet. Og gjett om jeg er fornøyd med den siste! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 19. desember 2012 #723 Del Skrevet 19. desember 2012 (endret) Dette er et knakende godt råd, som er en variant av det jeg selv jobber med for tiden. Bekymringer fører ingen steder hen. Dreier tankene dine seg om noe som kan fikses, bestem deg for hvordan det kan fikses og gjør det. Er det ting du ikke kan gjøre noe med, så vil ikke bekymringene hjelpe deg i det hele tatt. Bestem deg for at du får lov til å bekymre deg fra kvart på fem til kvart over fem hver dag (eller noe sånt) og bruk heller energien din til noe annet. Det er vanskelig, jeg vet, men guri malla så deilig det er når du klarer å si til deg selv at dette bare er en bekymring, og bare lar tanken være. --- Veldig enig i det du skriver her, Sitronkake - jeg har også hatt god erfaring med å utsette bekymringer og / grublerier til et bestemt tidspunkt. Men, det er som du sier, jammen ikke lett å få det til alltid! Men, her gjelder det virkelig å "bare" gjøre det likevel, selv om man ikke har troen på det, og selv om man føler at det ikke funker. Og nå merker jeg eeeegentlig at jeg har litt godt av å skrive om dette selv, for jeg er ikke så veeeeldig flink på dette for tiden akkurat ... så det er vel bare å begynne å jobbe med saken igjen, for meg også Endret 19. desember 2012 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronkake Skrevet 19. desember 2012 #724 Del Skrevet 19. desember 2012 Av og til er det greit med en liten påminnelse sånn at man kan ta tak i ting som kanskje har sklidd litt ut. Men jeg begynner snart å bli for flink til å utsette bekymringene, for noen ganger så er jeg så avslappet i forhold til arbeidsoppgaver at jeg må ta meg selv i nakken og faktisk gjøre noe. Men jeg stresser null og niks med juleforberedelsene, jeg har tatt ting når jeg har hatt tid, vært flink og bare tatt bittelitt av kjøkkenskuringa der jeg vanligvis ville ha tatt hele kjøkkenet på en gang. (Alt eller ingenting, svart eller hvitt, noen som kjenner seg igjen?) Ingen bekymringer, ingen stressing, men mer tid til unger og kos. Sånt liker vi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 19. desember 2012 #725 Del Skrevet 19. desember 2012 (endret) Av og til er det greit med en liten påminnelse sånn at man kan ta tak i ting som kanskje har sklidd litt ut. Men jeg begynner snart å bli for flink til å utsette bekymringene, for noen ganger så er jeg så avslappet i forhold til arbeidsoppgaver at jeg må ta meg selv i nakken og faktisk gjøre noe. Men jeg stresser null og niks med juleforberedelsene, jeg har tatt ting når jeg har hatt tid, vært flink og bare tatt bittelitt av kjøkkenskuringa der jeg vanligvis ville ha tatt hele kjøkkenet på en gang. (Alt eller ingenting, svart eller hvitt, noen som kjenner seg igjen?) Ingen bekymringer, ingen stressing, men mer tid til unger og kos. Sånt liker vi. da har du nok kommet mye lenger enn meg i denne treningen altså! Jeg er imponert! Endret 19. desember 2012 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfa Skrevet 20. desember 2012 Forfatter #726 Del Skrevet 20. desember 2012 Takk for kloke ord! Jeg setter sånn pris på dere !! I dag er en litt bedre dag. Jeg har vært besøksvenn for røde kors i dag. Det er så godt å glede andre. Håper dere har en fin torsdag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 20. desember 2012 #727 Del Skrevet 20. desember 2012 Åh så flott, Alfa! Kan forestille meg at det er veldig givende, ja! Ha en fortsatt fin torsdag, du også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfa Skrevet 20. desember 2012 Forfatter #728 Del Skrevet 20. desember 2012 (endret) Da var jeg hjemme til over jul. Deilig. Men - tvn funker ikke. Er helt alene hjemme, som er litt godt, men litt kjedelig uten Master Chef! Nå som det er så stille kommer tankene, og kjærlighetssorgen hugget tak i meg igjen. Ai. Er det noe liv på Kg i kveld? Endret 20. desember 2012 av Alfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronkake Skrevet 20. desember 2012 #729 Del Skrevet 20. desember 2012 Åh, MasterChef! Det har jeg tatt opp i kveld, men er for trøtt til å se det nå. Dobbel dose i morgen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfa Skrevet 20. desember 2012 Forfatter #730 Del Skrevet 20. desember 2012 heldigsitron! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 21. desember 2012 #731 Del Skrevet 21. desember 2012 og jule til Alfa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 21. desember 2012 #732 Del Skrevet 21. desember 2012 Jeg tror at jeg trenger en kopp nybrygget og frokost. Håper at du har det så bra du bare kan, Alfa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 21. desember 2012 #733 Del Skrevet 21. desember 2012 Du Alfa, du Alfa, det gleder et Aldrisurs hjerte å se at du er så stor og sterk og modig for tiden. Håper du får en fin jul uten for mye hjertesorghugg. Koooos deg så godt du kan. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfa Skrevet 21. desember 2012 Forfatter #734 Del Skrevet 21. desember 2012 Takk igjen for fine ord Jeg må bare hyle litt av glede - solsnu er over! NÅ BLIR DET LYSERE!!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 21. desember 2012 #735 Del Skrevet 21. desember 2012 Yehhhhh! Go'natta fine Alfavenn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfa Skrevet 21. desember 2012 Forfatter #736 Del Skrevet 21. desember 2012 God natt, fine deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 21. desember 2012 #737 Del Skrevet 21. desember 2012 Takk igjen for fine ord Jeg må bare hyle litt av glede - solsnu er over! NÅ BLIR DET LYSERE!!! Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfa Skrevet 22. desember 2012 Forfatter #738 Del Skrevet 22. desember 2012 Nå som jeg er hjemme kjenner jeg alle følelsene jeg slet med da jeg bodde her. Jeg er sliten og nedfor, full av kjærlighetssorg. Jeg liker i julen lengre og det er ikke noe godt å være hjemme. Jeg er sliten og lei meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sitronkake Skrevet 22. desember 2012 #739 Del Skrevet 22. desember 2012 *klappe pent på Alfa* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 22. desember 2012 #740 Del Skrevet 22. desember 2012 Høres kjent ut det Alfa. Har hatt det slik for lenge siden jeg også. Hold ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå