Gå til innhold

Dagboken til Alfa

Alfa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mhm....jeg har småhanglet en god stund, men det slår liksom ikke ut...hvis det er influensa da?

Det kjennes i alle fall sånn ut...og i kveld har jeg sittet og nikket med hodet og holdt på å sovne - lenge. Glad for at jeg ikke sitter ute mellom folk nå, hehe...

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plei deg selv kjære Hoppetaujenta :veslejenta: Sender deg varme pledd og te :kaffekopp: . Og sjokolade (hvis du orker) :sjokolade:

Jeg har rømt hjem til mor. Nå sitter jeg med en bøtte med is og venter på film. Katten har lagt seg i stolen ved siden av :hjerter_rundt:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plei deg selv kjære Hoppetaujenta :veslejenta: Sender deg varme pledd og te :kaffekopp: . Og sjokolade (hvis du orker) :sjokolade:

Jeg har rømt hjem til mor. Nå sitter jeg med en bøtte med is og venter på film. Katten har lagt seg i stolen ved siden av :hjerter_rundt:

Åhhh det høres koselig ut :jepp: Hvilken film så dere? :) Håper du har en god helg, Alfa :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg Alfa! Har du det bra?

I kveld var det såpeglatt i bakken hjemme hos meg, men helt tørt nede i byen!!

rwzAL.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg til glattheten når min ytterdør... :( ...men går det galt,

så går det galt og da ser jeg ganske lik ut til den siste der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det er en stor fordel om man har sånne korte pelsbelagte ben på glattisen! :duskedame:

Edit: Skriver som en gris noen ganger.

Endret av Aldrisur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje hun er ute og kjører langt i bil? Jeg tror at jeg skal ta på meg spanderbuksene

og overrekke henne en splitter ny julebil. En vakker Alfa romeo! Håper at den faller i smak. :jepp:

alfa-romeo_51625.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå fin bil! :hjertesmil: Her er vi i gavehjørnet i dag Alfa!

Juleballkjole og sko som matcher bilen - fra meg til deg. :nissekonekyss:

0Z0jg.jpg

flA6U.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takker og bukker for julestemning (kakemenn :hjerte:), bil (!), kjole og sko. For en fin fangst - og det før jul. Dere er så fine :hjerte:

Nå er dagene blitt veldig tunge og vonde igjen. Det ser mørkt ut fremover, og jeg er blitt veldig doven og fysisk sliten. Det blir en rolig helg på meg, og håper på bedre tider. Hvordan takler dere mørketiden? Og kulden :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst: Hei du!

Ja denne mørke årstiden er det virkelig mange som sliter med Alfa. Noen mener de får hjelp av sånne dagslyslamper, mens andre virker de ikke for. Selv så synes jeg tiden går så altfor fort. Klarer nesten ikke henge med på hvilken dag det er. "Alle disse dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at de var livet," var det et eller annet klokt menneske som sa.

Å stå opp før halv seks hver dag i uka, ut i mørket og kulda (eller regnvær) - ta buss og trikk for å være på jobben før åtte. Det er mørkt når man reiser til jobb og mørkt når man reiser hjem igjen. På hjemveien er det å handle inn middag, hvis jeg ikke har planlagt godt i forveien, og så klesvask, husarbeid og alt annet som trenger seg på. Tida bare raser avgårde, og jeg skulle ønske at den ikke gikk så fort. :klaske:

Herr Aldrisur har vært (og er) mer plaget i mørketiden. Vi har funnet ut at dersom vi tar ut ferie i januar/februar, har han dette å se frem til, og det er til masse hjelp for ham om høsten. I tillegg bruker han sånn Philips dagslyslampe. Og så har han jo meg - og jeg er veldig god på å muntre ham opp - tror jeg! :gjeiper:

Jeg synes det var veldig koselig å høre at du koste deg hos moren din Alfa, og håper du hadde noen fine dager da i hvert fall.

Jeg ønsker inderlig at du snart får det lettere i livet ditt. :klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker for julestemning (kakemenn :hjerte:), bil (!), kjole og sko. For en fin fangst - og det før jul. Dere er så fine :hjerte:

Nå er dagene blitt veldig tunge og vonde igjen. Det ser mørkt ut fremover, og jeg er blitt veldig doven og fysisk sliten. Det blir en rolig helg på meg, og håper på bedre tider. Hvordan takler dere mørketiden? Og kulden :S

Leit å lese at du har tunge dager, Alfa :klemmer: Det er jammen ikke enkelt. Hvordan synes du det går i terapi? Har du vurdert å forhøre deg rundt mulighetene til å få mer hjelp?

Jeg synes mørketiden kan være både vanskelig og fin jeg. Jeg liker jo førjulstiden godt, er glad i å pynte og koser meg med julestemning osv. Men, jeg synes samtidig at dette er en ganske vemodig tid. Det er mange tanker som surrer, mye følelser - og slikt blir i alle fall jeg veldig sliten av.

Jeg har lyslampe, men bruker den stadig ikke som jeg burde :sjenert: Synes lyset er så utrolig sterkt, men, det har nok litt med at jeg har veldig lysømfintlige øyne. Har du vurdert å prøve det?

Håper du får en ok søndag, Alfa :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sånn lampe, men trikset for å ikke få det så sterkt i øynene, er å sitte med den i et godt opplyst rom. Aldri kun lyslampa alene, for det blir for sterkt. Ikke sitte for lenge og heller ikke for nært. Trene seg opp etter hvert. Min står ca en meter fra her jeg sitter og er fin når jeg (øynene mine) er opptatt på nett.

Når det gjelder mørket: jeg har jo forberedt meg på dette da. Det er liksom en mørk hule jeg skal inn i noen mnd og da er det opp til meg å gjøre det lyst og trivelig innendørs. Det utenfor kan en ikke gjøre stort med alikevel. Mentalt er jeg nok i en slags dvaletilstand nå, og det kjennes helt ok ut.

Jeg vet at "sola snur" den 21 desember og det er ikke så lenge til. Ting kommer til å gå lettere når dagen blir lengre. Det vet jeg av erfaring og tar derfor ikke mørket så tungt lengre. Folk som bor langt nord vet hva mørketid betyr, og her sør som jeg bor vet jeg at dette som jeg opplever egentlig ikke er noe å klage over. Når det er sagt så tror jeg ikke at jeg hadde klart å bo i nord... Hadde lengtet meg syk etter lyset.

Vi får drømme om dette så lenge:

guarda-sol.jpg

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...