Gå til innhold

Dagboken til Alfa

Alfa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

*skyyyyyyyyyyyyndter seg å dekke på fint bord og sette seg ned ved siden av hopplala og vente med forventning i blikket*

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp: *oppfriske det vannkjemmede håret med midtskill og se snill og hyggelig ut* :nigo:

Åhh..... *tyggetygge* :rodmer:

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, nå rumler jeg ut av nett - ha en fin søndag - og tack for dom ljuvliga kanelbullarna! :jepp:

:vinke:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vasket leilighet i dag. Klapp på skulderen. Men, litt nedfor i dag :( Føler at ting ikke kommer til å ordne seg..og jeg blir som sagt gal av å bo her. Jeg har bare ikke råd til å bo for meg selv, men jeg orker snart ikke mer!

Kjedelig å sitte hjemme hele dagen også...det er grenser for hvor mange ganger man kan gå på kafe i løpet av en uke. Jeg vil ha et liv!! :(

Endret av Alfa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har vasket leiligheten! :blomst:

Jeg forstår så godt at du begynner å gruble på fremtiden, og at du er veldig sliten. Men, jeg tror at det viktigste du kan gjøre nå, er å prøve å holde ting så enkelt som mulig.

Vil grublingen hjelpe deg på noen måte?

Nei, den vil gjøre deg mer fortvilet og lei deg.

Prøv så godt du kan å holde fokuset på å gjennomføre det du kan akkurat nå. Og vær stolt av alt du klarer å gjennomføre! Jeg vet det høres banalt ut, det synes jeg selv også, men jeg må tvinge meg selv til å prøve å tenke slik (og jeg skal være ærlig å si at jeg ikke er spesielt flink til det - det er en evig og vanskelig kamp med meg selv).

Når jeg ikke står mitt oppi det vanskelige, i de gode "pusterommene" hvor jeg klarer å se egen situasjon med mer distanse - så ser jeg jo tydelig at det er lite som ødelegger så mye som grublingen over ting man strengt tatt kan gjøre fint lite med i øyeblikket. Og jeg vet at dette er en av de viktigste tingene jeg må gi slipp på, for å komme videre. Likevel er det kjempevanskelig!!! :sukk:

Men, vi må prøve likevel .. ikke sant? :klemmer:

Og du - du har et liv. Det er kanskje ikke slik som du ønsker, men livet blir meget sjelden slik man ønsker. Og selv om det frister veldig å gi opp og tro at ting aldri kan bli bedre, så kan du ikke la den tanken få slippe til. For det er ikke sant! Det er sykdommen og oppgittheten som snakker og "de" er noen utspekulerte luringer, som trives aller best når vi ikke har det bra :(

Så kanskje vi begge to skal prøve å bli litt bedre til å ikke lytte så mye til hva "de" sier ... eller hva sier du? :)

:klemmer:

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for fint og langt svar :hjerte: Og veldig kloke ord! Det er lett å glemme "de onde" som tenker vonde ting for meg. Det er bare at det blir så ensomt midt i uken, og det er så mye jeg har lyst til å ordne NÅ. Jeg blir så rastløs :sjokkert: Jeg føler at jeg har motivasjon for å "komme i gang" men det ikke noe å komme i gang med. :veslejenta::vetikke:

Men da er det godt med forumvenner :blomst:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bymisjon.no/no/

Hei Alfavennen.

Så fine ord fra Rumle. :rodmer:

Jeg synes det var så godt å lese at du er aktiv og gjør noe. Vasker huset og går på kafe. Jammen fint at du får brukt noen av de 6 par skoene du kjøpte tidligere i høst! :fnise: (Håper det er greit at jeg tuller litt med deg.)

Jeg vet jo egentlig ikke noe særlig om hvilke interesser du har Alfa, eller hva du føler deg klar for å gjøre. Men jeg har lenge gått og tenkt på om du faktisk kunne passe til å drive med noe frivillig arbeid. Da står man fritt til å sette egne grenser for hvor mye en orker pr. dag, pr. uke osv. Mange av de frivillige er mennesker som går på NAV men ønsker å føle at de gjør noe meningsfylt i hverdagen sin.

Man kan være frivillig på så mange nivåer. Kirkens Bymisjon har mange alternative steder de driver hjelpearbeid, og de trenger alltid frivillige hjelpere. De har også mange steder ikke langt fra der du bor.

Jeg klarte ikke å lage en ordentlig link, men det er jo bare å google hvis du har lyst til å studere dette nærmere.

Frivillig arbeid er kuuuuult å ha på CV-en sin!

Tenk på det i hvert fall. :hug:

PS: Man trenger ikke være sånn kristen-kristen for å være med på dette altså! :plystre:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...