Gå til innhold

Dagboken til Alfa

Alfa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen i det jeg også, har det slik i perioder. Heldigvis har jeg stadig et stort behov for å være kreativ, det er nesten en nødvendighet faktisk. Men, der er vi jo alle forskjellige. Flere av de tingene jeg har drevet med før, sliter jeg med nå. Å lese bøker er vanskelig, og jeg savner det inderlig (elsker bøker!), male, skrive, savner begge deler veldig, men sliter med å gjennomføre det nå. Og det er så underlig synes jeg, når viljen til det egentlig er så stor. Å ikke få det til likevel :sukk:

Men, sånn er det bare - har lest flere skrive at det kan hjelpe å bare gjøre det, og fortsette og fortsette, og til slutt "våkner" motivasjonen opp igjen på en måte, man minner kropp og sinn på hvordan det var før gjennom vanen man lager ved å gjøre det om og om igjen kanskje? Vil gjerne prøve det ut, så håper å komme i gang med maling i løpet av sommeren, så får vi se :) Kanskje du kan prøve også? :jepp:

Skal prøve noe i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg må få noe annet slags oppfølging enn det jeg får nå... jeg må ha noen profesjonelle å snakke med, for jeg kommer meg ikke videre selv nå. jeg føler jeg har jobbet bra så langt, men nå har det stoppet opp i ca en måned. jeg ser ikke at det blir bedre fremover heller, så dette går ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Auda, jeg trodde at du hadde skikkelige hjelpere rundt deg nå. :klo:

I så fall er det bare å sette i gang, selv om det er tungt. Du fortjener førsteklasses behandlere. :)

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig mange hjelpere, men ikke en enkel som hjelper meg spesifikt, på et nivå som jeg tror jeg trenger nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at du får tak i en slik en. Det er dessuten ofte bedre med èn å forholde seg til enn mange forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, Alfa. Jeg skal ta bladet fra munnen. Vi her på forumet kan komme med klemmer og søte bilder og velmenende omtanke, men det er bare klatting i forhold til hvordan du har det. Du sier at du har flere hjelpere, jeg vil utfordre deg til å finne Den Ene. Har du en psykolog du går til? Dersom du har det, vær tydelig på at det du har av støtte nå ikke fungerer. Du trenger å jobbe med ting på en annen måte. Du trenger at noen ser deg godt nok til å finne nøkkelen til DEG. Men, og det er et STORT men: Det krever mye av deg. Det er fælt å høre det, men for at du skal få det bedre må du ville det selv. Du må aktivt si til deg selv at du ikke vil ha det sånn lenger, du må endre tankene dine. Jeg vet at det er vanskelig, ja nærmest umulig, og det føles som et slag i ansiktet å høre det, men det er sant. Og husk, jeg er ikke en av dem som aldri har opplevd noe fælt i livet og bare lirer av meg innøvde setninger. Jeg har vært der jeg også. Helt på felgen, ute av stand til å se noe som helst av lys. Jeg har vært så langt nede at jeg mente det var best for barna mine at jeg ikke var til. Og jeg har brukt kjøkkenkniven på mitt eget håndledd. Så jeg vet. Jeg vet så alt for godt.

Klarer du å fornemme en ørliten spire av håp? Klarer du å fokusere på den, se bare den, la den få litt større plass i livet ditt? Klarer du å stå i mot alle de negative tankene som dukker opp i hodet ditt, forhindre at du suges inn i den nedadgående spiralen som ikke fører noe sted? Små steg, Alfa. Bittesmå steg. Klarer du å se noe positivt bare EN gang om dagen er det bra. Og snart blir det flere ganger.

Gjør noe bra for deg. Se en god film, snus på noe som lukter godt. Lytt til god musikk, pust med magen. Tenk på det faktum at det er mange mennesker som er glade i deg, som vil at du skal ha det bra. Noen av dem har faktisk strikket en hel genser til deg. :) SÅ mye er du verdt!

Våg å ta litt plass. Krev noe av de som er rundt deg. Du er så skjønn, et herlig menneske. Du fortjener å ha det bra!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, Alfa. Jeg skal ta bladet fra munnen. Vi her på forumet kan komme med klemmer og søte bilder og velmenende omtanke, men det er bare klatting i forhold til hvordan du har det. Du sier at du har flere hjelpere, jeg vil utfordre deg til å finne Den Ene. Har du en psykolog du går til? Dersom du har det, vær tydelig på at det du har av støtte nå ikke fungerer. Du trenger å jobbe med ting på en annen måte. Du trenger at noen ser deg godt nok til å finne nøkkelen til DEG. Men, og det er et STORT men: Det krever mye av deg. Det er fælt å høre det, men for at du skal få det bedre må du ville det selv. Du må aktivt si til deg selv at du ikke vil ha det sånn lenger, du må endre tankene dine. Jeg vet at det er vanskelig, ja nærmest umulig, og det føles som et slag i ansiktet å høre det, men det er sant. Og husk, jeg er ikke en av dem som aldri har opplevd noe fælt i livet og bare lirer av meg innøvde setninger. Jeg har vært der jeg også. Helt på felgen, ute av stand til å se noe som helst av lys. Jeg har vært så langt nede at jeg mente det var best for barna mine at jeg ikke var til. Og jeg har brukt kjøkkenkniven på mitt eget håndledd. Så jeg vet. Jeg vet så alt for godt.

Klarer du å fornemme en ørliten spire av håp? Klarer du å fokusere på den, se bare den, la den få litt større plass i livet ditt? Klarer du å stå i mot alle de negative tankene som dukker opp i hodet ditt, forhindre at du suges inn i den nedadgående spiralen som ikke fører noe sted? Små steg, Alfa. Bittesmå steg. Klarer du å se noe positivt bare EN gang om dagen er det bra. Og snart blir det flere ganger.

Gjør noe bra for deg. Se en god film, snus på noe som lukter godt. Lytt til god musikk, pust med magen. Tenk på det faktum at det er mange mennesker som er glade i deg, som vil at du skal ha det bra. Noen av dem har faktisk strikket en hel genser til deg. :) SÅ mye er du verdt!

Våg å ta litt plass. Krev noe av de som er rundt deg. Du er så skjønn, et herlig menneske. Du fortjener å ha det bra!!!

Jeg har hatt det fint ganske lenge. Jeg vil selv ha det bra. Det er grunnen for at jeg har utfordret meg selv. Jeg har nå vært i en jobb lenger enn jeg noen gang har vært, fordi jeg vil ha det bra. Jeg tror det er på grunn av dette at det har begynt å gå ned igjen. Og da det begynte å føles vondt igjen så gikk det ganske fort. Det er kanskje i to-tre uker jeg har hatt det vondt, som høres lenge ut, men i forhold til hva jeg har oppnådd tidligere så har jeg trodd at det kunne snu. Nå innser jeg at det ikke gjør det, og skal derfor ringe den det gjelder på mandag. Jeg har trodd at dette er måten å gjøre det på for å få det bedre, så jeg vil det virkelig selv. Å kreve hjelp fra profesjonelle skal jeg klare. Det er jeg ikke redd for :) Med de andre relasjonene er det litt vanskeligere, men det er en annen historie.

Jeg er veldig takknemlig for de jeg har rundt meg, og at jeg har fått en fantastisk genser er noe som gjør meg rørt helt inn i hjerterota.

Takk for at du tok deg tid til å skrive det du skrev :) Jeg håper virkelig at du føler deg bedre enn det du beskrev?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg? Åh, Alfa, jeg har det helt vidunderlig. Jeg fikk hjelp av riktig person, og jeg er i stand til å ta med meg alle de vanskelige dagene over i mitt nye liv og det gjør at jeg føler en intens takknemlighet overfor hver eneste dag jeg får sammen med de jeg elsker. Jeg føler en ydmykhet overfor livet jeg aldri har hatt før, og jeg vet at jeg er en av de få som har kommet over den diagnosen jeg har fått med denne innstillingen til livet.

Krev hjelp, gjør det som må til for at Alfa skal få det bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med deg, Alfa? :hug:

Har du noen planer for påsken?

beadfe9ec2108f83c8eedfe77f523418.jpg

f8e957529626ba93f0bcf4e22b32c513.jpg

53cb9bddc0ef6a5dd3fedc095039b4b1.jpg

:klemmer:

åh påske. min favoritthøytid! Jeg skal slappe av :) Med godteri. Har du noen planer, Rumle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh påske. min favoritthøytid! Jeg skal slappe av :) Med godteri. Har du noen planer, Rumle?

Samme her + litt hagearbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt meg grundig om og har besluttet å kjøpe en pose løsvektsgodterier. Jeg gleder meg! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt meg grundig om og har besluttet å kjøpe en pose løsvektsgodterier. Jeg gleder meg! :jepp:

den beslutningen støtter jeg :danse:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så begeistret for å kjøpe løsvektgodteri .. så jeg satser på typisk påskegodt :Nikke:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke smågodt, Rumle? Er det p.g.a. at alle er oppi boksene og nyser? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...