Gå til innhold

Dagboken til Alfa

Alfa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hallo og klem til dere :hjerte: Har fått snakket litt med foreløpig behandler. Har fått et slags oppdrag som jeg skal jobbe med denne uken. Jeg er litt redd for at jeg aldri skal bli frisk jeg :( Er redd for at jeg aldri skal kunne leve tett med mennesker :trist:Håper dere har det fint!

Så godt å høre fra deg, Alfa! - og så bra at du har fått ny behandler :jepp:

Forstår så utrolig godt den redselen du har, men jeg kan ikke si annet enn at du må prøve å legge grubletankene på hyllen, i den grad du klarer. Her å nå, i dag, er alt man kan gjøre noe med - og ironisk nok så er det jo også mye større sjanser for at fremtiden blir bedre, om du klarer å holde fokus på . Og ja, jeg vet veeeeeeldig godt at det er ca. 1 million ganger lettere sagt enn gjort, men, vi må bare fortsette å prøve, ikke sant? Og håpe at alt ordner seg :klemmer:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Alfa!!

Kloke ord fra Rumle - som alltid. :)

Du er sannelig flink til å ta tak i situasjonen din når du må Alfa. :klemmer:

Stå på finejenta vår!

uYYWpzp.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk igjen for fine ord. Det hjelper :hjerte:

I dag har jeg sovet mye, sett på kongelig bryllup og vasket klær... er sliten i kroppen, men jeg prøver å ta pause fra grublingen i dag. Jeg vil jo så gjerne forstå, men det gjør jeg jo ikke. Jeg får ta det i morgen. Har dere det bra? :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:)

Tekola, jeg fikk ikke gratulert deg med baby! Ser det er en stund siden, men gratulerer så mye! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Takk! :)

Følger litt med her, selv om jeg ikke alltid rekker å skrive noe! Men jeg håper at det går bedre med deg etter hvert! Du er så søt og fortjener å ha det bra! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lillesky:

Rart med det, for jeg har tenkt mye på karma i det siste. Jeg trodde på det, men jeg tenker at vi som sliter litt mer enn andre, de fleste av oss har ikke gjort noe som tilsvarer at vi fortjener dette. Jeg har vært så sint de siste dagene. Jeg kommer jo ingen vei ved å være sint, men akkurat nå må jeg være det. Det føles rett akkurat nå

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har hendt i noen perioder i mitt liv, at jeg har ønsket meg et lydtett spesialrom innerst/nederst i min kåk, hvor jeg kunne ha ropt, slått og brølt ut verdens store urettferdigheter (pluss en del små) og hatt fullstendig polstret gulv/vegger/tak...for min egen sikkerhet. Det hadde vært så fint å kunne få øst alt ut av seg med full styrke, når en virkelig kjente for det og trengte det. Jeg tror det hadde vært mye lindring i det.

...men slikt går jo liksom ellers ikke an, når en bor i et samfunn med folk i alle retninger. Man er da et oppegående, tenkende vesen, på to ben (stort sett). Da kan en jo ikke subbe rundt, rive seg i håret og ule som en statist fra Jurassic Park - dessverre - for jeg tror at det hadde hjulpet mange å få det vonde ut høyt.

Vi skjerper oss i hverdagen, og later ofte som at vi har det bedre enn vi har det; for folk må jo ikke se at vi sliter...men jeg vet at rundt oss, går det mennesker og sliter like mye som vi selv gjør det...og de later også som. Et stort skuespill er det ofte, dette livet.

Det hender at jeg møter sjeler i vrimmelen, og jeg ser dem slik de er. Jeg kjenner igjen tegnene, og de er trygt bevart hos meg. Det er ikke enkelt å være menneske, men det er det vi har å forholde oss til...det er det vi må fortsette å gjøre så godt vi kan. Bli den beste utgaven av oss selv som vi klarer der og da...og har vi strukket oss og gjort alt vi makter, er det ingen som kan kreve noe mere. Ikke oss selv heller...selv om mange er veldig flinke til å kreve umenneskelig mye av seg selv. Og krever en for mye, er det ikke rart at man kneler under tyngden. Man kan rett og slett ikke bære den alene.

Jeg tror at den første en skal lære seg å bli snill mot og bli glad i, er seg selv. Starte dagen med å gi seg selv en klapp på skulderen og gode, oppmuntrende ord med på den daglige ferden. Gi seg selv en god klem. Anerkjennelse. Et smil i speilet, når en går forbi. Lag en kopp kakao og les litt i positive tråder på KG. Bidra. Akkurat her og nå, er dette hva jeg tror. :)

Det er en ny og ubrukt søndag som ligger foran oss. La oss ta i mot den som en gave vi alltid har ønsket oss. Være glad for at vi er her, i live og med mange valg rundt oss og i oss. La oss bruke muligheten på best mulig måte, så får hver og en avgjøre hva den enkelte trenger, akkurat i dag.

Ha en så god søndag som du kan, Alfa. :smilyblomst:

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i det Hoppe skriver over her :jepp:

Jeg håper også at søndagen din blir så bra som den kan være, Alfa :klemmer: Godt å se at du skriver litt igjen her inne :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har vært fink i hele dag ved å ikke gruble. sov litt for sent men ellers har jeg vært veldig flink synes jeg!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært fink i hele dag ved å ikke gruble. sov litt for sent men ellers har jeg vært veldig flink synes jeg!

Hurra! Vi heier på deg :duskedame:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nå er jeg bare kjempelei meg. kjempesliten og så oppgitt. jeg er en snill person som aldri har gjort noen vondt, jeg fortjener ikke dette og jeg er så sint sint sint. jeg prøver så hard hver dag, jeg ligger aldri i sengen hele dagen og gir opp, jeg prøver alltid å finne måter å få til livet på, men det er som en vind som bare dytter meg tilbake hver jævla gang, helt seriøst. Jeg hater denne verdenen, og ja, jeg kan se de små gledene men det holder ikke, sorry. Nå er jeg sint, og altfor lei meg. jeg vet ikke mer hva jeg skal gjøre! Nå må noe bra skje med meg eller så forbanner jeg hele kloden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fortjener jo også å være lykkelig!

Klart du fortjener å være lykkelig, søte Alfa :klemmer: Det er så leit å lese at du har det så vondt :( Og det er så vanskelig å vite hva man kan skrive for at du kanskje skal kunne føle deg litt bedre? :(

Kan i grunnen ikke si så mye mer enn jeg har sagt før - Jeg tror vi "bare" må prøve å klore oss gjennom de kjipeste dagene, gjøre så godt vi kan, og på en måte akseptere at det er sånn livet er akkurat nå? Som du selv sier, så tror jeg på å prøve så godt man kan hver dag - og håpe og tro på at ting blir bedre, og at vi faktisk lærer litt underveis, hver gang vi snubler, faller .. og reiser oss igjen? Håper morgendagen blir litt (gjerne mye!) bedre, Alfa :klemmer:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...