Gå til innhold

Dagboken til Alfa

Alfa

Anbefalte innlegg

Jeg tror virkelig at høyningen av medisindosen min får meg til å gå opp i vekt :( Det er uaktuelt! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror virkelig at høyningen av medisindosen min får meg til å gå opp i vekt :( Det er uaktuelt! :sjokkert:

Er dette en vanlig bivirkning av de medisinene du tar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig individuelt, men ja det kan skje :( må se an over påsken om jeg legger på meg mer. hvis jeg gjør det så er det av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fryktelig dumt i så fall da! Synes du har virket gladere de to siste dagene, men vet jo ikke om det skyldes dosering på medisinen eller ei.

Så blir det vel å veie det ene negative opp mot det andre. Det skal sannelig ikke være enkelt Alfa. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff nei. men jeg vet at hvis jeg går mye opp i vekt så kommer jeg til å bli lei meg... og da er jo hensikten med medisinene borte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff nei. men jeg vet at hvis jeg går mye opp i vekt så kommer jeg til å bli lei meg... og da er jo hensikten med medisinene borte

Jeg har ikke noe særlig erfaring med dette Alfa, derfor kan det hende at jeg sier noe dumt nå, men jeg tenker om man trenger disse medisinene, så må man kanskje være dobbelt oppmerksom på viktigheten av å trene og spise riktig - ved siden av?

Dette er jo et tema for en egen tråd det. Kanskje det til og med har blitt diskutert her på KG tidligere?

I hvert fall er det en veldig interessant problemstilling synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja det er klart :) Det er bare så overraskende siden jeg føler jeg spiser sunt.. men bevege meg kunne jeg gjort mer av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevege seg ja :Nikke: - og det er ikke så enkelt bestandig i dette kalde, glatte vinterlandet!

Men nå kan vi snart ta på joggeskoene og løpe gatelangs igjen! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig, Alfa :klemmer: Men du, lov at du snakker med legen før du bestemmer deg for å stoppe i alle fall? Det kan jo være at det finnes et lignende medikament du kan bytte over til, uten den bivirkningen - Og hvis du likevel bestemmer deg for å slutte er det viktig å trappe ned på den riktige måten.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig, Alfa :klemmer: Men du, lov at du snakker med legen før du bestemmer deg for å stoppe i alle fall? Det kan jo være at det finnes et lignende medikament du kan bytte over til, uten den bivirkningen - Og hvis du likevel bestemmer deg for å slutte er det viktig å trappe ned på den riktige måten.

:klemmer:

Det skal jeg love! Takk for det :hug:

I dag har jeg hatt en ganske fin dag faktisk. TIL TROSS for drittvær :kalle:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jeg love! Takk for det :hug:

I dag har jeg hatt en ganske fin dag faktisk. TIL TROSS for drittvær :kalle:

Så bra! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men bevege meg kunne jeg gjort mer av

Jeg er ganske sikker på at det er greit inntak og manglende trim som gjør ting med vekt og ikke så mye pillebivirkninger... Jeg vil be deg (pliiiiis) om å rette på det du nevnte over der, før du snakker med legen din og vurderer å kutte ut. Hvis medisinen trengs, så gjør den det. Hvis du stopper før det har blitt stabilt og vært der over en god periode, kan det problematiske komme sterkt tilbake og det vil du ikke. Ikke jeg heller. Du fortjener fred og ro i kropp og sinn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at det er greit inntak og manglende trim som gjør ting med vekt og ikke så mye pillebivirkninger... Jeg vil be deg (pliiiiis) om å rette på det du nevnte over der, før du snakker med legen din og vurderer å kutte ut. Hvis medisinen trengs, så gjør den det. Hvis du stopper før det har blitt stabilt og vært der over en god periode, kan det problematiske komme sterkt tilbake og det vil du ikke. Ikke jeg heller. Du fortjener fred og ro i kropp og sinn. :)

Takk for det. :) Grunnen for at jeg tror det er pillene er fordi jeg lever og spiser på akkurat samme måte som før, og ser ingen grunn for vektøkning. Derfor tror jeg det er medisinen, også fordi jeg vet at det er en bivirkning. Men skal se det an :) Det skal jeg!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan har du det, Alfa? :) Håper du får en god helg :blomst::klemmer:

Hei Rumle :) Jeg har det helt OK. Jeg fikk nettopp med meg at det har vært noe mobbing på forumet.. synd. Håper helgen din blir fiiin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow...det bildet lover fine fremtidsutsikter for enkelte på dette forumet! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...