Gå til innhold

Dagboken til Alfa

Alfa

Anbefalte innlegg

mm is og julekaker. Snart ruller vi alle sammen :P Det er så deilig, har jeg funnet ut, og si, kanskje ikke høyt, men til seg selv - nå har jeg det ikke godt, så da skal jeg få lov til å være lei meg. Jeg vet ikke hvordan jeg "gjorde" det før... men jeg ble kanskje lei meg fordi jeg var lei meg? Jeg synes i hvertfall det er lettere å tillate meg selv å være trist (så lenge jeg er litt glad av og til også :)). Jeg har det ikke helt topp her hjemme, og har det ikke topp i Oslo. Selv om det er godt å slappe av med en kattepus, sjokolade og varme i huset, så er dagene fremdeles tunge. Men det blir på en måte litt lettere å takle. Det er godt at dere er på nett i kveld :blomst:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du sier akkurat det jeg selv tenker mange ganger Alfa. Og jeg tror det er en viktig del av det å takle motgang i livet, at man har evnen til å ta vare på de gode hendelsene og stundene.

Likeledes å tillate seg å være nedtrykt når man er det, men samtidig forstå at det går opp og ned her i livet. Og når alt kommer til alt er det kun ett menneske man kan stole på til hverdags som til fest - og det er en selv.

Etter at jeg lærte meg det, å stole på meg selv mener jeg, har alt blitt så mye enklere.

Å være sin egen lykkes smed, er det noe som så fint heter. Og det er et sant uttrykk.

:catmilk: (jeg misunner deg pusekos)

Edit: Litt skrivefeil bare

Endret av Aldrisur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, Sitronkake, det er jeg også :) Mange fine og kloke ord. Jeg blir godt tatt vare på :hjerte: Tusen takk dere! Jeg er så glad jeg fant KG!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for at du har disse herlige, kloke kvinnene i dagboka di, Alfa.

...og det er jammen ikke alle forunt å ha ei hel saftig, fornuftig sitronkake i boka si... ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare sjekk dette gatemaleriet her! Er det ikke helt utrolig at det går an å skape sånn dybde i et maleri som er malt på en helt rett og flat gatestump? :klo:

av8Px.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik kunst er så bra at jeg synes nesten det er ubegahelig :S Litt som når jeg tenker på hvor stort universet er.

Og ja, Hoppe - det er veldig viktig å ha en saftig sitronkake i nærheten :hjerte:

Endret av Alfa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye fint og fornuftig dere sier alle sammen her inne! :strix:

De julekakene er laget av egg, sukker, mandler og kokesjokolade. Nesten som kransekake med sjokolade. Sprø utenpå og seige inni. Namnamnam!

Åhhhh dettes høres veeeeldig spennende ut, sitronkake!!!!!! :jepp::sjenert:

Dere altså! :spise: Mat mat mat mat , :kokk: kaker, kaker og mat!

:fnise:

Ja, er det ikke fint? Hurra!

:fnise:

:klemmer: til alle fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiningene her inne! :rodmer: Og dobbel :klemmer: til Alfaaaaaaaa!

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbel klem til deg også Rumle :yvonne:

I dag har jeg tatt i bruk noen øvelser som jeg lærte i gjennom et "oppmerksomt nærvær"kurs. Deilig. Men jeg sliter med denne kjærlighetssorgen. Og det som gjør denne sorgen vanskeligere å kommer over, vil jeg tro er fordi jeg har jo vært et (på en måte i hvertfall) sykt menneske. Og ikke helt lett å være kjæreste med alltid. Derfor er dette vanskelig for meg... jeg skulle så ønske at han ikke nå tenker på meg som den syke jenten som var gøy å være med først, men som ble mer og mer energikrevende. Dette er vanskelig å tenke på. Jeg er veldig klar over at jeg ikke bør være så "slem" mot meg selv, og at jeg ikke burde tenke slik, men det er veldig vanskelig. :murvegg: Om jeg hadde vært friskere så kanskje vi fremdeles hadde vært :frown:

Skulle ønske hodet ikke klarte å ta vare på så mange tanker :murvegg: Jeg føler at tankene gir meg ubehag i kroppen - skuldrene spenner seg, pusten i magen forsvinner av og til. Kroppen vil på en måte trekke seg sammen. :pls::ironi:

Dette er min søndag så langt. Katten ligger på badet og varmer seg på varmekablene. Skulle ønske jeg var en doven katt :catmilk:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem1: Jeg synes ikke det er så rart at du tenker som du gjør jeg Alfa. Det er som om alt en opplever ligger lagvis, om du forstår hva jeg mener, og skal man klare å bearbeide alle opplevelsene må man liksom tenke igjennom dem lag for lag.

Egentlig er det vel ganske så sunt å tenke gjennom det som har skjedd, tygge det godt og svelge det (eller spytte det ut). :frown:

Jeg er i hvert fall veldig avhengig av å tenke ordentlig gjennom det som skjer meg (særlig vonde og vanskelige ting) og på den måten bearbeide hendelsene.

Det er tøft når du er midt oppi det, og spesielt når man har sånne "straffetanker". Men hva slags mennesker hadde vi blitt om vi gikk gjennom livet med graut i hjernen og hodet i sanda?

Det du opplever nå er fryktelig vondt, samtidig som det er et utviklende steg på veien videre i livet.

Snakker jeg helt tåkelagt nå - eller forstår du meg?

Det som er kjempe- kjempebra er at du klarer å sette ord på følelsene dine og er villig til å dele dem med oss! :tommelsmil:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du snakker ikke tåkelakt :) Jeg er veldig glad for at jeg kan dele det her, det hjelper litt. Men jeg får dessverre ikke ro i sjelen, og tror ikke jeg får det på en stund. Slitsomt :(

Hvordan har sin søndag vært, Aldrisur? :hug:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug:

Min søndag har vært stille og rolig. Har fått ordnet litt med vinduer og gardiner - det er visst jul snart har jeg hørt? :fnise: Så har jeg laget søndagsmiddag og vasket klær, tent det andre adventslyset og vært en tur på jobben (i sentrum) og hentet noen saker. Hele avdelingen skal flytte seks etasjer opp i høyden og vi kan ikke ta med oss våre private ting dit, da det er åpent landskap.

Oooog jeg skal love deg at jeg hadde mye rart på kontoret mitt! :sjokkert: Åtte forskjellige neglelakkflasker, neglelakkfjerner, grønne planter, pocketbøker, sko, stearinlys og masse annet. :ler: Man kan jo lure på hva jeg driver med på jobben!

Etterpå skal jeg se på Folk og kanskje bestille noen julete duftlys på E-bay? :lillesky: Hm. Ja, som du forstår har dette vært en helt uspennende søndag. Men det er sånn jeg liker å ha det - trives ikke når det blir for spennende.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som en ganske fin søndag. Å bytte kontor er jo litt spennende? Men du - hva mener du med åpent landskap? :P

Søndagsmiddag hørtes deilig ut. :spise: Jeg spiser tomatsuppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomatsuppe er godt! :sikle: Det var det beste jeg visste når jeg var liten.

Åpent landskap er når f.eks fire personer deler bord, to og to ved siden av hverandre og med fjesene mot hverandre. Det er ingen høye vegger som skiller oss - alt er åpent liksom.

Veldig anderledes enn å ha eget kontor med dør du kan lukke igjen. Før var vi ca. 20 som delte en etasje, nå blir vi dobbelt så mange.

Det blir uvant og rart, men bedriften gjennomfører dette fordi det trengs mer plass. Sånn er det bare. :takke:

Jeg er glad jeg har en jobb som jeg trives med. :wink: Det er det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk! Jeg skal holde det underrettet. (Oooops det var da et veldig nobelt ord!) :fnise:

Kanskje jeg blir så fornøyd at jeg synger :digge: "Jag trivs best i öppna landskap" etter noen dager?

:romeo::danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært stille på KG i heeeele dag! Hvor er alle sammen? Ligger alle på søndagssofaen og samler krefter til en ny uke? :veslejenta: Jeg er pratesjuk! :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...