Gå til innhold

Dagboken til Alfa

Alfa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vær litt sammen med oss her inne du, så går det kanskje bedre? :klem:

Er det noe spesielt som er huff i dag, eller er det sånn generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kanskje jeg skal være her litt? :) Humøret er generelt litt labert.. men jeg føler igjen at ting ikke henger sammen.. og at jeg sliter med å være med mennesker generelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å guuuuuud, det så skikkelig sjokoladegrisete godt ut! :kaffekopp:

Når jeg var lita jente hadde jeg en tante som bodde ca. 3-4 kilometer fra hjemmet mitt, som jeg rett som det var gikk å besøkte. Om vinteren kunne det bli både mørkt og kaldt innen jeg kom fram til huset hennes - og da fikk jeg alltid varm sjokolade med krem på og geitostskiver. Det er et av mine beste minner i dag, og jeg tenker alltid på henne når jeg ser " varm sjokolade i krus". :rodmer:

Jeg skulle virkelig ønske at du fikk det litt lettere snart Alfa. :kose:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh for et herlig minne å tenke tilbake på, Aldri :rodmer: Det er så fint med slike minner! Og det er ganske rart å se når man er voksen hva som har satt dypest spor når man vokste opp. Det er ofte veldig enkle ting :)

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skrev, Aldri, får meg til å tenke på et fint blogginnlegg om skrive-inspirasjon jeg leste for noen dager siden. Det gikk i enkelthet ut på hvordan man kan hjelpe seg selv i gang med skriving ved å skrive ting som man husker akkurat slik som du nevnte nå. Feks. er oppgave/ dikttittelen; Jeg kommer fra .. og så skriver man masse enkle setninger om lyder. bilder, smaker, følelser osv. som, man har fra barndommen. Det var så fint. Jeg skrev en laaaang liste selv :rodmer: Hun som skrev innlegget hadde brukt det i undervisning av barn på barneskolen. Og de hadde skrevet masse fint :jepp:

Etterpå kan man flytte om på setningene og kanskje få et fint dikt, eller også få inspirasjon til nye ting man vil skrive. Det inspirerte i alle fall meg veldig :jepp:

Dette var litt vel off topic, men pyttsann :sjenert:

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i Rumle. :lillesky: Rare greier.

Har dere noen sånne rare små minner som kunne virke ubetydelig når dere var små - men som betyr mye for dere i dag? :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du skrev, Aldri, får meg til å tenke på et fint blogginnlegg om skrive-inspirasjon jeg leste for noen dager siden. Det gikk i enkelthet ut på hvordan man kan hjelpe seg selv i gang med skriving ved å skrive ting som man husker akkurat slik som du nevnte nå. Feks. er oppgave/ dikttittelen; Jeg kommer fra .. og så skriver man masse enkle setninger om lyder. bilder, smaker, følelser osv. som, man har fra barndommen. Det var så fint. Jeg skrev en laaaang liste selv :rodmer:

Etterpå kan man flytte om på setningene og kanskje få et fint dikt, eller også få inspirasjon til nye ting man vil skrive. Det inspirerte i alle fall meg veldig :jepp:

Dette var litt vel off topic, men pyttsann :sjenert:

Oj, så kult! :rodmer: Vi trenger inspirasjon og det kan være godt å få satt ord på det en tenker og føler. Og jeg synes ikke dette var off topic, så det så!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i Rumle. :lillesky: Rare greier.

Har dere noen sånne rare små minner som kunne virke ubetydelig når dere var små - men som betyr mye for dere i dag? :skravle:

Ja! Jeg har jaffal masse sånne fine minner! :rodmer:

Noen få av mine minneskatter;

Dørklinken til bestefar som alltid var iskald, selv om det var midt på sommeren. Husker den som om det var et avtrykk i hånden min :rodmer:

Lukten av mammas nybakte rundstykker sammen med lyden av at henne som gikk rundt og ryddet og vasket (grønnsåpelukt!). Og senere på kvelden; duften av stearinlys som ble tent. Klikkingen av hæler over parkett :rodmer:

Lyden av min far som kommer hjem fra jobb, spesielt akkurat den lyden som kom når han stoppet bilen og dro opp håndbrekket - og så åpnet døren et lite sekund etter :rodmer:

Å ligge på gulvteppet i stuen og se opp på den første snøen som falt, gjennom det store vinduet. Det var som om det aldri stoppet .. meget overveldende for en liten Rumle :ler:

Ja, min liste er ganske lang altså, så jeg stopper nå jeg .. :ler:

Endret av Rumle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så kult! :rodmer: Vi trenger inspirasjon og det kan være godt å få satt ord på det en tenker og føler. Og jeg synes ikke dette var off topic, så det så!

Det er sant det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, det er som sånne fine tankekart en kan lage seg det. Enten med bare tekst, eller spe på

med tegninger og kruseduller med fargeblyanter...minner... :rodmer:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, det er som sånne fine tankekart en kan lage seg det. Enten med bare tekst, eller spe på

med tegninger og kruseduller med fargeblyanter...minner... :rodmer:

Jaaa :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hyggelig at dere mimrer om gamle minner :hjerte: Hvordan går det med dere? Har dere en fin lørdag? Jeg sliter mer å kunne slappe av.. jeg blir så rastløs fordi jeg føler jeg må fikse det som er vondt i livet mitt. Det er ikke noe jeg kan gjøre noe med her og nå, men jeg blir så rastløs!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis du ikke kan gjøre noe spesielt med det, så legg det fra deg.

Slapp av med noe som du har lyst til, her og nå.

Don`t Worry - Be Happy! I alle fall i kveld? :klem:

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...