Gå til innhold

Dagboken til Alfa

Alfa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har det ganske bra så langt :) Etter mye regn ser jeg noen solstråler utenfor her, så kanskje det blir en tur ut om ikke så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan få sol av meg; jeg har masse til overs! :jepp:

Har du? Jeg har faktisk sol utenfor vinduet mitt i dag jeg også, men kanskje en annen dag? Håper du har en fin dag, Hoppe! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å se det lille kattepusfjeset ditt kikke forsiktig inn i tråder, både her og der Alfa! :rodmer:

Og så var det selvsagt veldig hyggelig å høre det du hadde å fortelle oss i dag.

Ha en fin kveld Alfa. :klem1:

bUb52.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dårlig dag, dårlig i går. Nå har de vonde følelsene kommet på høyt gir igjen. jeg føler meg så utrolig alene... psykologen snakker om medisiner, jeg vil jo ikke ta medisiner men jeg ser snart ikke en annen utvei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk koselig det siste bildet der... wub.png

...psykologen snakker om medisiner, jeg vil jo ikke ta medisiner men jeg ser snart ikke en annen utvei!

Når et bein er brukket, gipser vi det og ser på det som en naturlig nødvendighet.

Når noe er "brukket" mentalt, er det ingen skam og ikke farlig å ta medisin

som vil gjøre en roligere og bedre på sikt. I samarbeid med lege går slikt i trygge former.

Du kommer fremdeles til å være deg selv på alle vis, men livet får "et filter",

som du kanskje trenger når du sliter sånn?

Jeg er ingen ekspert, men når en har det psykisk vondt må en få smertelindring,

på den ene eller andre måten, syns jeg. :klem:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du er skeptisk til det, Alfa. Det er det også all grunn til å være, man skal ikke ta lett på å begynne på medisiner. Når det er sagt, så kan det virkelig hjelpe, og om det hjelper deg i den situasjonen du er i nå, så ville det jo vært fantastisk?

Jeg ville diskutert fordeler og bakdeler med psykolog/ lege, lest litt på nett - og vurdert grundig om det kan være noe for deg.

Håper du har en god dag :klemmer:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldrisur - det bildet har blitt mitt bakgrunsbilde! Så nydelig!

Takk for fine ord igjen, dere. Det er så godt å ha dere!

Jeg er redd for å begynne på medisiner for flere grunner:

- jeg er redd for å utvikle sterk angst

- jeg er redd for å bli avhengig/ falle ned enda verre når jeg går av dem

- jeg er redd for å gå opp i vekt

Det er så surrealistisk også. At jeg skal begynne på medisiner. Jeg føler det litt som om man skulle lese om innbrudsalarmer - innbrud kommer aldri til å skje meg. Medisiner kommer aldri til å skje meg. Jeg er kjemperedd for bivirkningene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kosekattene som bakgrunnsbilde? :rodmer: Ja, de er nydelige!

Den skepsisen du har til medisiner kan jeg virkelig forstå Alfa! Man hører jo så mye rart om lykkepiller og alt sånt der.

Jeg har ingen personlig erfaring med dette, men har venner som har vært dypt deprimert og som har klart å mestre hverdagen bedre med medisiner. Det de sier er at medisinene tar toppene av de vanskelige følelsene, men aberet er vel at det også tar toppene av "det gledelige". Det vil si at man blir jevnere i humøret, altså slipper man de tyngste og mørkeste stundene. Men ikke hør på meg! :riste:

Jeg synes dette er noe du virkelig bør vurdere og ikke minst diskutere med psykologen din. Det kan jo hende at det finnes gode medisiner som ikke gir bivirkninger som vektøkning osv.

Alle klemmekosetegnene sendes herved over til deg!

:klem1::klem::kose::hug::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Joda, vi er her inne regelmessig og tenker på deg....og ser om det er et minimini-livstegn fra deg.

Trenger ikke si stort, du kan egentlig bare nøye deg med å komme inn hit og hikke en gang, så vi hører at du er der? :jepp:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå, den søte katten vil jeg så gjerne kooooose med! :hug:

Si fra hvis noen er uenig med meg i det! :danse:

(Prøver å lokke deg ut til oss Alfa :plystre:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...