Gå til innhold

Dagboken til Alfa

Alfa

Anbefalte innlegg

Hei på deg, Alfa! :smilyblomst:

Hmm...i dag er jeg litt småfilosofisk av meg og mener at man ikke kan kaste bort et liv som en påstår at en ikke har, altså har du nok et liv et sted alikevel, men har lyst til å fylle det med litt flere, meningsfylte ting/mennesker/dyr/opplevelser og andre hyggeligheter. Stemmer ikke det kanskje? ;)

Ellers er det veldig lov å syte og klage, spesielt i sin egen fine tråd. Vi er her og lytter på deg vi.

Hei Hoppetaujenta! :smilyblomst: Så hyggelig å høre fra deg igjen! Lenge siden sist! Jo, du har rett i det fin filosof :P Jeg burde prøve å fylle livet mitt med flere fine opplevelser.

Håper du har det fint, Hoppetau! Blir det ny bok på deg?

Jeg er også veldig, veldig enig i Aldris velvalgte ord her! Verden er virkelig en underlig og merkverdig plass av og til, og jeg kommer i alle fall aldri til å forstå den :klo:

Vi får nyte det vi kan her i livet, tenker jeg - og så passe på å være snille med oss selv når ting ikke går som vi vil - det er som oftest en grunn til det meste :klemmer:

Og alt blir som oftest bedre :jepp:

232920611948660480_nV9jXekh_f.jpg

:klemmer:

Enig i det Rumle. Og - de sukketøyene er så fine og gode! Kanskje jeg skal forstørre bildet og ha det i stuen? :tronderbart:

Kan noen svare meg på hvorfor det er sånn at alle hyggelige, omsorgsfulle, snille, gode og kloke jenter, skal være nødt til å streve med angst og dårlig selvtillit? :klo:

Hvor bakvendt er ikke det? Dette er noe jeg virkelig har tenkt igjennom i løpet av mitt forholdsvis lange liv.

Det er nesten så jeg i en periode, mens ungene mine var små, overveide å oppdra dem til å bli litt mindre hensynsfulle overfor andre mennesker, tenke mer på seg selv enn andre, samt lære dem til å forsyne seg av livets goder - helt skruppelløst! Dette fordi det ser ut til at den type mennesker klare seg bedre i dagens samfunn. Men det ble bare med tanken - og godt er vel det med tanke på hva slags samfunn det skulle blitt dersom alle mennesker ble oppdratt på den måten.

Poenget mitt er: Verden og samfunnet trenger deg Alfa! Vi trenger sånne jenter som er i stand til å føle med og forstå andre mennesker, på godt og vondt. Det er sånne jenter som deg jeg velger å ha i min verden. De såkalte sterke, selvsikre, selvgode jentene, de som fikser alt og durer fram som små damplokomotiv, de berører meg ikke og jeg vil helst ikke ha dem i min nærmeste krets. Du er et så flott og reflektert menneske Alfa, og jeg håper at du plutselig en dag forstår det selv! :tommel:

Jeg tenker veldig ofte på deg, og det ser det jammen ut som om jeg kommer til å fortsette med. :lillesky:

:klemmer:

Det var veldig mange fine ord på en gang, Aldrisur :smilyblomst: Tusen takk! Jeg er veldig glad i å lese det du skriver! Jeg er veldig enig med deg, om det at mennesker som skal opp og fram på kjappest mulig måte ofte kan være slitsomme mennesker.

Veldig mange fine ting dere skriver til meg :) Tusen takk! De siste dagene har jeg ikke orket stort, og har ikke motivasjon. Jeg burde vaske og rydde, men lysten forsvinner litt når ting blir rotete med en gang etterpå. Sånn sett hadde det vært deilig å bo for seg selv.

Jeg sitter stort sett hjemme hver dag. I går stod tv-en på i fra 09.00 til sent på kveld.. kanskje 00-01? Strømregningen kommer vel snikende snart. Poenget mitt er at jeg får "dårlig samvittighet" for å ikke gjøre noe annet enn å sitte i sofaen. Samtidig er jeg flink til å ikke gi meg selv for mye dårlig samvittighet fordi det fungerer ikke, og drar meg lenger ned. Jeg er vel mer oppgitt over at jeg ikke har lyst til noe, og dermed blir sittende i en grå sky hele tiden. Jeg klarer å komme meg ut, men det gir meg lissom ingenting. Jeg skal ikke være egoistisk og forvente at livet er herlig som gir en masse hele tiden, det vet jeg ikke er tilfelle, men det gir ingen mening for meg akkurat nå.... :overrasket:

Timene går, og jeg føler meg som en slask. Ja, jeg gjør det. Når man sitter i sin egen boble blir det mange tanker så jeg prøver å minne meg på at ikke alle tanker er fakta. Men man føler seg litt lite attraktiv som bare sitter inne. Jeg føler meg ikke som en person en kan være stolt av å "vise" fram til vennene sine.

Nå har jeg klart å flytte hjemmeifra, og det er et steg i riktig retning, jeg vet det, men før kunne jeg i hvertfall tenke at jeg var på vei mot målet mitt - å flytte ut. Jeg vet ikke helt hva målet mitt er lenger. Å få jobb? Å få et liv? Jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle ønske jeg kunne gjøre noe for deg Alfa.

Kjenner at jeg nesten renner over av spørsmål til deg, men får prøve å stagge meg. Det viktigste for deg nå er muligens at du får en samtale med psykologen din? Hvis du har fått en der du bor nå?

Det er vel grenser for hva du vil fortelle oss, men jeg tar sjansen på å spørre: Hva slags vil du helst jobbe med?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ettermiddag, Alfa. :klem:

Der kan man se at jeg ikke helt følger med, hihihi...

Jeg er innom her og leser (slik som jeg har vært i en del bøker denne sommeren) men har ikke bidratt med stort. Har vært litt nettlei, rett og slett, og da valgte jeg å ta tegnene på alvor. Pauser må til!

Dessuten blir jeg faktisk litt snurrig i hodet med så mange bøker som jeg må følge tett, hver dag. Det er hyggelig å snakke/lytte/lese, men jeg blir så stresset av det når jeg er sliten...men jeg trapper forsiktig opp igjen nå. Vi får se hvordan alt går. Et steg av gangen, det er det beste. :)

Blir det ny bok på deg?

Da har jeg gleden av å invitere deg inn i min nokså splitter nye "skribleplass".

"Don`t Worry, Be Happy!" Finner du frem?

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun har gått seg helt vill og leter etter boka mi ennå? :klo:

Uff da, får ikke håpe det!!!!!! :unsure:

tumblr_m0y0m0mLQl1r8brruo1_500_large.gif

Jeg drysser hele boken fyll av magisk lyspulver ... så finner hun den nok igjen, skal du se! :jepp:

Håper du har det bra, Alfa - savner deg her inne! :klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Næmmen Aldrisur da...hvorfor forsøker du å gi skylden

på den lille søte der, når vi vet at det var..."en annen"? :briller:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye triveligere å forestille seg at det var denne lille søte pusekatten som fes. :fnise:

(Heter det fes? :klo: ? Å fise , han fes?) :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe så mye artig å komme tilbake til! Det er veldig hyggelig å se at jeg ikke er glemt selv om jeg ikke gir mye lyd fra meg. Jeg skal prøve å bli bedre til det :) Det er bare at det ikke er så mye å skrive om, jeg gjør ikke stort. Jeg sitter hjemme hver dag og prøver å se meningen med ting. Jeg føler meg skikkelig uattraktiv her jeg sitter i sofaen - og får penger for det. Jeg har begynt å gå til psykolog, men jeg vet ikke helt om jeg liker henne. Hun er snill selvfølgelig men jeg føler at jeg må "bevise" at jeg har behov for å være der. Hun er student og jeg synes det er vanskelig å snakke ut... jeg føler meg helt tom og blir frustrert fordi jeg ikke har lyst til å være der.

Her hjemme rydder jeg en del, men jeg mister helt lysten og gleden av å gjøre det fint og koselig når andre roter rett etterpå, og ikke er det spor oppmerksom på hvordan det ser ut. Det er en så jævlig følelse å komme hjem til et bad som er klissvått fra vegg til tak, og et kjøkken som er fullt av søl. Jeg skjønner at dette er bagateller, men det er så frustrerende når jeg har sagt i fra, men likevel blir jeg ignorert og alt fortsetter som før. Jeg føler at meningene mine ikke er det spor viktige og jeg smågruer meg til å komme hjem hvis jeg har vært ute fordi det kommer til å være rotete/skittent. Kaos i hodet - må ha det ryddig utenfor!

Godt å få ut.

Men seriøst dere, tusen takk for at dere gidder å lese! :hjerte: Jeg føler meg veldig ensom og veldig trist. Jeg skjønner ikke hvordan jeg har fått tl å være 21 år gammel og nesten helt uten venner...? Jeg har bekjente altså, og jeg er ikke så flink til å ta initiativet til å dra med noen ut (jeg har jo ikke lyst), men en skulle likevel ønske at noen brydde seg. Nå ble det veldig mye syting her... jeg ser det selv, og jeg ser også at jeg er skyld i det selv. Det er så rart å ikke ville finne på noe men likevel føle seg skikkelig ensom? Noen som kjenner seg igjen?

Som sagt er det ikke så mye som skjer for tiden. Jeg har gått litt rundt på et kjøpesenter av og til, og brukt mye mer penger enn jeg burde. Det føles forferdelig å skulle kjøpe seg noe godt for å kose seg om kvelden. Jeg får det ikke til. Jeg føler jeg lurer meg selv. Å sitte og kose seg på kvelden er vanskelig når alle kvelder ser like ut. Alle dager ser like ut. Jeg føler meg så lite verdt når jeg bare sitter hjemme. Men jeg synes det er litt vondt å finne på ting "fordi jeg burde gjøre noe". Jeg har prøvd å gå turer, gå på kino, lage mat... Jeg føler at kroppen min prøver å lurer hjernen min til hygge meg/kose meg, men hjernen finner ut av det og ler av forsøket.

Muff.. hvordan har dere det?

Hoppetaujenta - jeg skal finne boken din nå :smilyblomst:

Aldrisur - søte katten. Helt typisk min humor :tronderbart:

Rumle - takk for tryllestøv! Og takk for at du er innom her til stadighet. God helg til deg også :hjerte:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du forteller så ærlig og rett fram hvordan du har det Alfa. :hug:

Om noen her kjenner seg igjen? Ja, det skal jeg bare hilse deg og si. Jeg har vært der du er nå, men var så heldig at jeg kom meg ut av den onde sirkelen. I dag vet jeg at jeg ikke hadde noen som helst grunn til å føle meg mislykket, stygg og venneløs.

Hvordan jeg kom meg ut av "den destruktive, mørke kjelleren," kan jeg ikke gi ett svar på. Det var vel en blanding av venner som aldri ga opp, en veldig snill og tålmodig kjæreste og det at jeg "ikke orket å ha det sånn lenger."

Jeg vet at man ikke bare kan ta seg sammen, men som du selv sier, noen ganger må man bare tvinge seg selv til å gjøre ting man egentlig ikke har lyst til. Hvis ikke visner man helt bort.

Den frustrasjonen du har med at du er alene om å rydde og vaske, må da være helt uholdbar? Det kan du ikke forsette å finne deg i Alfa. Sett ned foten og fortell uttrykkelig hva du mener om den saken. Prøv i hvert fall. :pls:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig enig med Aldri i at du setter veldig godt ord på hvordan du har det. Og jeg må enda en gang si at jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Å være i stadig konflikt med seg selv er både slitsomt og vondt :klemmer:

Leit at du ikke føler deg tilpass hos ny behandler. Hva med å si det helt nøyaktig som det er til henne, og se hva som skjer? Jeg tenker litt sånn at enten så kan ting bli bedre - eller så kan det kanskje være greit å få en ny behandler. Det er i alle fall ingen mening i å fortsette å gå til en behandler hvor det ikke er noe godt samspill dere i mellom. Dette tror jeg også er noe som de er veldig klar over, så kan ikke forstå annet enn at det vil går helt fint. Men, har du ikke gått så mange gangene kan det jo lønne seg å se det litt an først.

Er også helt enig med Aldri i at du må prøve å si klart i fra ovenfor hun du bor med. Det er jo ikke noe hyggelig at det er slik.

Håper du får en god helg :klemmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere, håper dere har hatt en fin helg <3

Nå er jeg hos gutten en dag eller to, og det er deilig. Får kanskje leiligheten for meg selv neste helg så det blir også deilig. Det var en liten oppdatering :P Snart blir det fiskesuppe!!

Jeg vil ha kaffe!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Alfa! :) Høres jo ut til at ting går litt lettere i dag hos deg og det er bra!

Jeg har også hatt det slik som du beskriver

og det kommer til å gå over slik det meste negative gjør.

Alle perioder av livet har sine små (eller store) "greier"

som en godt kunne ha tenkt seg å bli kvitt,

det hender for min del nå også det,

men jeg tar det ikke så tungt lengre.

Jeg VET at det vil forrandre seg om en liten stund,

og jeg kommer ut av rotet og finner en grei vei å gå i livet mitt.

Skal bare skrible et supertullesvar under her, men ta det ikke alvorlig.

Kjempegod søndag til deg!

Jeg vil også ha kaffe, så straks er vi to som drikker sammen her. :)

(Heter det fes? :klo: ? Å fise , han fes?) :hoho:

Det heter "Å fise - fiser - fes - har føset!" *knis*

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, Alfa! :) Høres jo ut til at ting går litt lettere i dag hos deg og det er bra!

Jeg har også hatt det slik som du beskriver

og det kommer til å gå over slik det meste negative gjør.

Alle perioder av livet har sine små (eller store) "greier"

som en godt kunne ha tenkt seg å bli kvitt,

det hender for min del nå også det,

men jeg tar det ikke så tungt lengre.

Jeg VET at det vil forrandre seg om en liten stund,

og jeg kommer ut av rotet og finner en grei vei å gå i livet mitt.

Skal bare skrible et supertullesvar under her, men ta det ikke alvorlig.

Kjempegod søndag til deg!

Jeg vil også ha kaffe, så straks er vi to som drikker sammen her. :)

Det heter "Å fise - fiser - fes - har føset!" *knis*

Du skulle vært norsklærer du Hoppe, :klappe: da hadde nok det norske folk fått føset seg tenker jeg! :fnise:

Og du Alfa, må kose deg med gutten din :rodmer: - vi snakkes! :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har det bra, Alfa :blomst:

I like måte Rumle :hjerte:

I dag var jeg hos psykologen igjen, og det føltes litt bedre. Det har vært litt tungt de siste dagene, og har vært hos psykologen 4 ganger siden vi først begynte, og først i dag har det føltes greit å gå der. Så det er jo bra :)

Jeg har skaffet meg spillekort! Og kjøpt blomster! Jeg tenkte jeg skulle fylle ut kupongen på nettet fordi jeg ikke orket å være i butikken mer, men hei, det går jo ikke, for jeg kan visst ikke betale med bankkort på nettet? Tre timer til fristen går ut... gidder jeg å gå ut igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det går bedre hos psykologen! :blomst: Og at du har kjøpt blomster!!!!!! :hoppe:

Om du orker å gå ut igjen vet jeg jammen ikke? :ler:

Uansett, godt å lese at du har hatt en ok dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...