Rumle Skrevet 13. august 2012 #261 Del Skrevet 13. august 2012 (endret) --- De siste dagene har gått overraskende bra. Jeg var redd det skulle føles tungt og vanskelig men det har gått fint. --- Fantastisk å lese dette!!!!!!! Dette må du virkelig prøve huske på neste gang tankene og grublingen tar deg! Kanskje du skal skrive deg en laaaang liste over alle ting som du trodde at kom til å være vanskelig - og som gikk mye bedre enn du forventet? Skriv feks. hvordan du trodde det ville gå, hva du var redd for - og hvordan det faktisk gikk? Og så kan du tilføye mer etterhvert? Det kan kanskje hjelpe deg lity å se på den listen når du har det dårlig? For å sette ting mer i perspektiv? Kjempestolt av deg! Endret 13. august 2012 av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 15. august 2012 #262 Del Skrevet 15. august 2012 Hei Alfa! Skriver litt til deg sånn i tilfelle du har mulighet til å "snylte litt igjen" Tenkte veldig på deg i går, for jeg så en ung dame/jente som prøvde å få med seg en sånn liten TV-benk på fire hjul gjennom Oslos gater. Det så tungt og veldig vanskelig ut, men hun beit renna sammen og trillet den litt i det ene øyeblikket - og bar den i armene i neste. Hun hadde tydeligvis bestemt seg for at den benken skulle hjem til hybelen åkke som, tenkte jeg i mitt stille sinn. Hun minnet om deg, enda jeg aldri har sett deg i levende livet, og jeg fikk en plutselig innskytelse om å gå bort og si: Hei Alfa, skal jeg hjelpe deg å bære? Men du vet at når jeg fikk tenkt meg om forsto jeg at hun sikkert bare kom til å tro at jeg var en altfor gal Oslodame! Håper alt fortsatt går fint! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 15. august 2012 #263 Del Skrevet 15. august 2012 Hei Alfa! Skriver litt til deg sånn i tilfelle du har mulighet til å "snylte litt igjen" Tenkte veldig på deg i går, for jeg så en ung dame/jente som prøvde å få med seg en sånn liten TV-benk på fire hjul gjennom Oslos gater. Det så tungt og veldig vanskelig ut, men hun beit renna sammen og trillet den litt i det ene øyeblikket - og bar den i armene i neste. Hun hadde tydeligvis bestemt seg for at den benken skulle hjem til hybelen åkke som, tenkte jeg i mitt stille sinn. Hun minnet om deg, enda jeg aldri har sett deg i levende livet, og jeg fikk en plutselig innskytelse om å gå bort og si: Hei Alfa, skal jeg hjelpe deg å bære? Men du vet at når jeg fikk tenkt meg om forsto jeg at hun sikkert bare kom til å tro at jeg var en altfor gal Oslodame! Håper alt fortsatt går fint! Så fin observasjon, Aldri - Tenk om Alfa kommer og forteller at det faktisk VAR henne! Håper du har det bra, Alfa!!!!! Gleder meg til flere oppdateringer! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfa Skrevet 16. august 2012 Forfatter #264 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Hei Alfa! Skriver litt til deg sånn i tilfelle du har mulighet til å "snylte litt igjen" Tenkte veldig på deg i går, for jeg så en ung dame/jente som prøvde å få med seg en sånn liten TV-benk på fire hjul gjennom Oslos gater. Det så tungt og veldig vanskelig ut, men hun beit renna sammen og trillet den litt i det ene øyeblikket - og bar den i armene i neste. Hun hadde tydeligvis bestemt seg for at den benken skulle hjem til hybelen åkke som, tenkte jeg i mitt stille sinn. Hun minnet om deg, enda jeg aldri har sett deg i levende livet, og jeg fikk en plutselig innskytelse om å gå bort og si: Hei Alfa, skal jeg hjelpe deg å bære? Men du vet at når jeg fikk tenkt meg om forsto jeg at hun sikkert bare kom til å tro at jeg var en altfor gal Oslodame! Håper alt fortsatt går fint! Håhå, tenk om du hadde gått bort til henne? Da hadde du fått vite at det ikke var meg Men så utrolig hyggelig at du tenker på meg! Det er veldig fint å vite Jeg blir glad av å tenke på dere to, spesielt hvis jeg har en dårlig dag. Det er fint å vite at jeg har støtte, om den så er teknologisk! Så fin observasjon, Aldri - Tenk om Alfa kommer og forteller at det faktisk VAR henne! Håper du har det bra, Alfa!!!!! Gleder meg til flere oppdateringer! Som sagt, så var det ikke meg. Håper jenta fikk tv-benken trygt i hus. Tvbenk er viktig!! Jeg kjenner at det er vanskelig å være sosial... jeg håper jeg får orden på ting snart for nå har livet stått stille lenge Jeg blir så fort irritert! Jeg håper jeg ikke slipper ut raseriet på roomien en dag... det skal så lite til kjenner jeg, og det er jo ikke hyggelig! Jeg merker også at det begynner å bli mørkere fortere på kvelden. Det er heldigvis en stund igjen før det blir altfor fort mørkt, men det er litt ubehagelig å tenke på (vinterdepresjon!). Samtidig, er jeg tøff nok til å si at jeg er klar for høsten - det er noe i meg som ikke liker sommeren i år. Det har jeg skrevet om litt før i denne boka, jeg blir litt stressa av at alle skal være ute, sosiale og glade Ja... ting går helt ok. Jeg har hatt det mye verre! Jeg bare håper at det fremdeles tar litt tid før "hverdagen" kommer tilbake, hvis dere skjønner? Nå begynner ting å roe seg rundt flyttingen og da kommer alle tankene tilbake. Jeg sovner veldig sent, våkner tidlig og sovner på ettermiddagen :S Tja, det var en liten oppdatering fra meg. Hvordan går det med deg, Rumle? Jeg må komme meg inn i rumlehagen og melde meg som fikentrevakt snart Og deg, Aldrisur? Har du nytt de siste varme oslodagene? Endret 16. august 2012 av Alfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 16. august 2012 #265 Del Skrevet 16. august 2012 Hei på deg Alfa! VAR det ikke deg? Nei, det ville jo vært litt av et sammentreff! Ja, det er tydelig at vi går inn i en annen årstid selv om vi har varme og fine dager akkurat nå. Så fint å høre at du "har hatt det verre", det er vel egentlig ganske positivt. Etter som jeg forstår så skal du jobbe i Oslo og bo sammen med en venninne, og du skal bo veldig sentralt. Som du selv sier, kan det være veldig tett å bo sammen med en til i en liten leilighet. Det finnes jo mange fritidsmuligheter i distriktet der du bor Alfa, hvis det skulle vise seg at du har overskudd til noe sånt når høsten og vinteren kommer. Og jo, jeg nyter sommervarmen, men det er ikke kult å jobbe inne når det endelig er så deilig ute. I morgen tidlig reiser jeg til Stockholm der noen venner av meg har et landssted. Håper selvfølgelig på sol og fint vær! Vi snakkes fine du! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 16. august 2012 #266 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Hei Alfaaaaaaaaaaaa Er så godt å lese at ting går "helt ok!! Tenk så mye du gruet deg, og grublet? Synes du har taklet dette veldig flott, jeg! Jeg er også litt urolig for at det blir mørkere. Jeg er ikke så god på å takle vinteren jeg heller nemlig, selv om jeg egentlig er veldig glad i den mørkere tiden også - og glad i å kose meg med tlys og te/ kakao og stormene som uler Det gjør noe med meg likevel ... så kanskje vi får være litt støtte for hverandre her inne? Det er jo liksom alltid litt sommer og solskinn å finne her inne hos dere fine folk Har du vurdert å prøve lysterapi? Jeg har ikke fått prøvd det skikkelig, men håper å klare det i år ... så får vi nå se, om det blir noe av eller ei - og om det virker! Når begynner du hos ny psykolog? Håper det ikke blir så lenge til vi hører fra deg igjen! og Endret 16. august 2012 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 16. august 2012 #267 Del Skrevet 16. august 2012 Kort innpå i full fart: Herr Aldri bruker lysterapi hver eneste høst. Phillips sin lampe. Det fungerer perfekt for ham og vi kan snakke mer om det senere hvis dere vil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfa Skrevet 16. august 2012 Forfatter #268 Del Skrevet 16. august 2012 Rumle, det er noe jeg vil prøve! Er litt skeptisk faktisk, men jeg hører jo at det fungerer for andre... Og ja, kjære deg, la oss støtte hverandre når vinterhumøret kommer Aldrisur - ja, la oss prate mer om det når mørket kommer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfa Skrevet 16. august 2012 Forfatter #269 Del Skrevet 16. august 2012 Forresten, Aldrisur - god tur!! Håper du får en fantastisk Sverigetur med masse kjøttboller 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 16. august 2012 #270 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Kort innpå i full fart: Herr Aldri bruker lysterapi hver eneste høst. Phillips sin lampe. Det fungerer perfekt for ham og vi kan snakke mer om det senere hvis dere vil. Så flott, jeg vil veldig gjerne høre mer! Rumle, det er noe jeg vil prøve! Er litt skeptisk faktisk, men jeg hører jo at det fungerer for andre... Og ja, kjære deg, la oss støtte hverandre når vinterhumøret kommer --- Supert! Og ja, jeg skjønner virkelig hva du mener, er stadig litt skeptisk jeg også - men jeg tror virkelig det må være noe i at det hjelper, når det fungerer for så mange? Endret 16. august 2012 av Rumle 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 16. august 2012 #271 Del Skrevet 16. august 2012 Åhhh har du fått IKEA-katalogen, Alfa?!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 22. august 2012 #272 Del Skrevet 22. august 2012 Håper du har det bra, Alfa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 22. august 2012 #273 Del Skrevet 22. august 2012 Ja, det håper jeg også Alfa! *hermer etter Rumle* Lurer veldig på hvordan du trives på ditt nye hjemsted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 22. august 2012 #274 Del Skrevet 22. august 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 25. august 2012 #275 Del Skrevet 25. august 2012 Ha en fin lørdag, Alfa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfa Skrevet 27. august 2012 Forfatter #276 Del Skrevet 27. august 2012 hei dere! Så fine dere er som skriver selv om jeg sjeldent er innom. Tenk at dere gidder Er det lov å syte og ville ha et liv selv om man ikke har lyst til å finne på noe? Jeg sitter hjemmer hver dag og føler meg dum fordi jeg ikke har noe liv, jeg gjør igenting og føler at jeg kaster bort livet. Samtidig er det ingenting jeg vil finne på eller gjøre. Hvis jeg er ute med folk føler jeg meg så teit/dårlig. Nå begynner sakte men sikkert rotet å hope seg opp i leiligheten. Jeg skal bli kvitt en del tomme pappesker i dag, nen jeg føler at leiligheten fort blir kaos. det sises at når man har det rotete i hodet så må man ha det ryddig rundt seg. Jeg er enig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. august 2012 #277 Del Skrevet 27. august 2012 Hei på deg, Alfa! Hmm...i dag er jeg litt småfilosofisk av meg og mener at man ikke kan kaste bort et liv som en påstår at en ikke har, altså har du nok et liv et sted alikevel, men har lyst til å fylle det med litt flere, meningsfylte ting/mennesker/dyr/opplevelser og andre hyggeligheter. Stemmer ikke det kanskje? Ellers er det veldig lov å syte og klage, spesielt i sin egen fine tråd. Vi er her og lytter på deg vi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 27. august 2012 #278 Del Skrevet 27. august 2012 Kan noen svare meg på hvorfor det er sånn at alle hyggelige, omsorgsfulle, snille, gode og kloke jenter, skal være nødt til å streve med angst og dårlig selvtillit? Hvor bakvendt er ikke det? Dette er noe jeg virkelig har tenkt igjennom i løpet av mitt forholdsvis lange liv. Det er nesten så jeg i en periode, mens ungene mine var små, overveide å oppdra dem til å bli litt mindre hensynsfulle overfor andre mennesker, tenke mer på seg selv enn andre, samt lære dem til å forsyne seg av livets goder - helt skruppelløst! Dette fordi det ser ut til at den type mennesker klare seg bedre i dagens samfunn. Men det ble bare med tanken - og godt er vel det med tanke på hva slags samfunn det skulle blitt dersom alle mennesker ble oppdratt på den måten. Poenget mitt er: Verden og samfunnet trenger deg Alfa! Vi trenger sånne jenter som er i stand til å føle med og forstå andre mennesker, på godt og vondt. Det er sånne jenter som deg jeg velger å ha i min verden. De såkalte sterke, selvsikre, selvgode jentene, de som fikser alt og durer fram som små damplokomotiv, de berører meg ikke og jeg vil helst ikke ha dem i min nærmeste krets. Du er et så flott og reflektert menneske Alfa, og jeg håper at du plutselig en dag forstår det selv! Jeg tenker veldig ofte på deg, og det ser det jammen ut som om jeg kommer til å fortsette med. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 27. august 2012 #279 Del Skrevet 27. august 2012 Enig! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 28. august 2012 #280 Del Skrevet 28. august 2012 Jeg er også veldig, veldig enig i Aldris velvalgte ord her! Verden er virkelig en underlig og merkverdig plass av og til, og jeg kommer i alle fall aldri til å forstå den Vi får nyte det vi kan her i livet, tenker jeg - og så passe på å være snille med oss selv når ting ikke går som vi vil - det er som oftest en grunn til det meste Og alt blir som oftest bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå