Kraula Skrevet 31. mars 2012 #21 Skrevet 31. mars 2012 BIT HAN TILBAKE! ...nei? Ikke det? men helt alvorlig, høres fryktelig kjedelig ut. Håper han raskt forstår konsekvensen av å bite noen, ser du har fått en del gode tips. Håper det ordner seg!
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 31. mars 2012 #22 Skrevet 31. mars 2012 Jeg bare lot være å reagere på en måte. Skjedd at h*n har slått to ganger, aldri mer. Har liksom ikke gjort h*n oppmerksom på at det går ann å slå. Vet ikke hva det er engang. De som har unger som slår og biter, noen plass må jo ungene få det fra..? Som jeg nevnte i mitt hovedinnlegg har ungen selv blitt bitt i barnehagen. Hledigvis kun en gang. Men det er ikke gøy uansett.
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 31. mars 2012 #23 Skrevet 31. mars 2012 Det er faktisk veldig virkningsfullt å gi barnet beskjed om at du ikke vil sitte sammen med det, eller kose mer når han/hun slår eller biter. I barnehagen pleier jeg å si: "Hvis du skal sitte her og slå meg så får du gå en annen plass, fordi jeg vil ikke bli slått", eller "Hvis du biter de andre barna i leken så får du finne på noe annet å leke med, for ingen har lyst til å bli bitt". Jeg mener at det er bedre å gi naturlige konsekvenser for uønsket atferd, enn det er å sette et lite barn på en stol i fem minutter. Det er naturlig at man ikke vil væe sammen med noen som gjør noe vondt, og da er det naturlig at barnet får oppleve at andre trekker seg unna det når det gjør slike ting.
Gjest Mildrid Skrevet 31. mars 2012 #24 Skrevet 31. mars 2012 Vi overser det, egentlig. Nei, det er ikke lov å slå, men vi kan godt leke er vel den løsningen vi bruker mest. Jeg har ikke tro på å gi det for mye oppmerksomhet. Timeout og straff gjør det hele mye større en hva det som er nødvendig, jeg tror egentlig det bare trigger mer uønsket adferd. 1
jolie Skrevet 31. mars 2012 #25 Skrevet 31. mars 2012 Bleieskift stående oppå doen har jeg aldri hørt om.. hvorfor ikke bare stående på gulvet? Fordi man skal passe på ryggen sin som voksen. Sittende overskrevs feil vei på doen er en mye bedre arbeidshøyde enn om man må sitte på huk og skifte bleie.
Gjest happy_me Skrevet 31. mars 2012 #26 Skrevet 31. mars 2012 Fordi man skal passe på ryggen sin som voksen. Sittende overskrevs feil vei på doen er en mye bedre arbeidshøyde enn om man må sitte på huk og skifte bleie. Aha! Jeg pleier å sette meg ned når han står på gulvet og skifter bleien sånn. Er det skadelig for ryggen? (beklager avsporing i tråden)
jolie Skrevet 1. april 2012 #27 Skrevet 1. april 2012 Aha! Jeg pleier å sette meg ned når han står på gulvet og skifter bleien sånn. Er det skadelig for ryggen? (beklager avsporing i tråden) Så lenge du ikke får vondt er det helt ok. Jeg la meg til denne vanen da jeg jobba i bhg og skifta bleier på sju unger på rappen. Da var det veldig godt for ryggen å få sitte mens jeg skifta på alle. Så har den vanen bare vært stuck siden. Også er det jo gøy for ungen å se seg selv i speilet og trekke opp tjue ganger på rappen etc.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #28 Skrevet 1. april 2012 Jeg er OVERLYKKELIG for at jeg ikke har barn!!!!!
Harlekin Skrevet 1. april 2012 #29 Skrevet 1. april 2012 Jeg er OVERLYKKELIG for at jeg ikke har barn!!!!! Du hadde nok overlevd du også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå