Gjest Gjest Skrevet 7. november 2012 #4321 Del Skrevet 7. november 2012 sååå, fordi DU ble utsatt for dette er ALLE som anklages selvsagt uskyldig på tross av at bevisene kan ha i seg elemeter som taler for det motsatte.. Ja det er jo selvsagt, hvorfor tenkte jeg ikke på det.... Han har sikkert kjent på den grusomme følelsen man kan få hvis man blir beskyldt for noe alvorlig han ikke har gjort. Da er det lettere å ha empati med andre som kanskje er i samme situasjon. Problemet er at han er altfor bombastisk i sine uttalelser, han burde åpnet opp for at jenta faktisk kan ha vært utsatt for overgrep. Det jeg har erfart etter å ha truffet både ofre for overgrep og ofre for falske beskyldninger er at begge grupper kan få store psykiske skader som de alltid må leve med. Ofre for falske anklager om overgrep kan i likhet med overgrepsofre få posttraumatisk stresslidelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #4322 Del Skrevet 7. november 2012 sååå, fordi DU ble utsatt for dette er ALLE som anklages selvsagt uskyldig på tross av at bevisene kan ha i seg elemeter som taler for det motsatte.. Ja det er jo selvsagt, hvorfor tenkte jeg ikke på det.... Ingen bombe at du tydelig viser at du gir F i alle som feilaktig blir beskyldt for overgrep/voldtekt. Hadde det vært opp til deg, så skulle vel en beskyldning alene ført til domfellelse. Og i praksis er det vel i mange tilfeller slik. Var jo en som tok livet sitt pga. feilaktige beskyldninger, men slikt er jo ikke noe å bry seg med? Om Øygard tar livet sitt, og f.eks. tar kona med seg i samme slengen, så vil vel du juble høyt, kan jeg tenke meg. Anonym poster: ca280bc1c0ee33c23c7f329740eaf9ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 7. november 2012 #4323 Del Skrevet 7. november 2012 Ja, utrolig trist at disse innvidde folkene oppi Vågå går ut i media og støtter ordføreren. Dette er typisk bygdefolk og gjøre! At jenta er innflytter og svært pen hjelper nok ikke heller. Hun har fått rykte på seg av lokalbefolkningen der oppe for å være "løs". Blir så provosert! Stakkars stakkars jente! Og kona hans støtter ham 100%.. det hadde jeg neppe gjort om min mann innrømmet å dele seng osv med en mindreårig.. Burde ikke alarmklokka ringe da? Har selv bodd der og kjent på bygdefolkets baksnakkelser og snevre syn på div ting, men at de har satt ut rykter om jenta som til og med jeg får høre som ikke bor der lenger og har minimal kontakt med folk fra Dalen blir jeg så provosert og kvalm av. For noen tullinger! Syke folk i Vågå som støtter pedofili, virker det som. For en plass. Anonym poster: ca280bc1c0ee33c23c7f329740eaf9ec Nå bor jeg selv på bygda men jeg tror ikke det med støtte kontra hvem man støtter har noe med bygda å gjøre men mer med den kretsen man går i - jeg tror selv i en stor by at det samme ville skjedd, man ville valgt side ut fra hvem man trodde på basert på den informasjonen man hadde. OG har man først valgt en side er det vanskelig å skulle ta avstand fra den etterpå, og det ser vi jo tydelig her - at de som først støttet veldig åpent nå sier de fortsatt støtter men tar avstand fra osv. Det er vanskelig for noen som har gått kraftig ut i forsvar å skulle dementere seg selv, det er å innrømme feil - og noen mennesker har ikke lett for å innrømme at de har tatt feil. At jenta utsettes for rykter tror jeg er mye jevngamle og enkelte typiske sladrekjærringer ala; nå kan ikke jeg gå god for dette men jeg har hørt at... Og dem er det like mange av i tettsteder ellers rundt omkring enten det er bygd eller by. ******* - at noen har "kjent på følelsen" av å bli anklaget for noe skjønner jeg, men når man da får lagt frem (som her) at mannen faktisk HAR begått uakseptable handlinger uavhengig av tiltalen og hvorvidt det beviser samleie, hvordan kan man da si at siden jeg opplevde en falsk anklage sitte rmin sympati med han, det må være lov å se nyansene selv om man er litt farget av egne erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 7. november 2012 #4324 Del Skrevet 7. november 2012 (endret) Ingen bombe at du tydelig viser at du gir F i alle som feilaktig blir beskyldt for overgrep/voldtekt. Hadde det vært opp til deg, så skulle vel en beskyldning alene ført til domfellelse. Og i praksis er det vel i mange tilfeller slik. Var jo en som tok livet sitt pga. feilaktige beskyldninger, men slikt er jo ikke noe å bry seg med? Om Øygard tar livet sitt, og f.eks. tar kona med seg i samme slengen, så vil vel du juble høyt, kan jeg tenke meg. Anonym poster: ca280bc1c0ee33c23c7f329740eaf9ec Så fint å se du har gode argumenter. Endret 7. november 2012 av Carrot 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #4325 Del Skrevet 7. november 2012 Så fint å se du har gode argumenter. Ikke bry deg om AB. Til AB: Det her handler om justice, at jenta som har blitt misbrukt i et par år av en hun så på som en far, det er helt motbydelig at du kan sitte der og forsvare "stakkars" Rune. Anonym poster: 139025c01d74bd5d8458cfa1a087aa6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #4326 Del Skrevet 7. november 2012 Til AB: Det her handler om justice, at jenta som har blitt misbrukt i et par år av en hun så på som en far, det er helt motbydelig at du kan sitte der og forsvare "stakkars" Rune. Hvor har du det fra at jenta så på Øygard som en far? Det har hun da avkreftet. Det er Øygard som har sagt at det var et slikt forhold mellom dem. Betyr det at du tror på Øygard, mer enn du tror på jenta? Hvordan kan du da mene at han helt sikkert er skyldig? Anonym poster: ca280bc1c0ee33c23c7f329740eaf9ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 7. november 2012 #4327 Del Skrevet 7. november 2012 Hvor har du det fra at jenta så på Øygard som en far? Det har hun da avkreftet. Det er Øygard som har sagt at det var et slikt forhold mellom dem. Betyr det at du tror på Øygard, mer enn du tror på jenta? Hvordan kan du da mene at han helt sikkert er skyldig? Anonym poster: ca280bc1c0ee33c23c7f329740eaf9ec En mann som sier han har et farsforhold til en jente kaller henne ikke kjæresten sin, spør om hun er bare hans eller sier han vil ha henne som kone, en far ber henner ikke datteren ta av sseg klærne så han kan se hele henne - i allefall ikke en normal far, slikt er insesticøst og overhode ikke normalt. At jenta i en alder av 13, 14 eller 15 år tror de har et kjærlighetsforhold sier at han ikke kan ha opptrått som en far, ingen datter forelsker seg i sin far under normale forhold. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #4328 Del Skrevet 7. november 2012 En mann som sier han har et farsforhold til en jente kaller henne ikke kjæresten sin, spør om hun er bare hans eller sier han vil ha henne som kone, en far ber henner ikke datteren ta av sseg klærne så han kan se hele henne - i allefall ikke en normal far, slikt er insesticøst og overhode ikke normalt. At jenta i en alder av 13, 14 eller 15 år tror de har et kjærlighetsforhold sier at han ikke kan ha opptrått som en far, ingen datter forelsker seg i sin far under normale forhold. Økseskaft. Med andre ord: Hva i alle dager har det du skriver å gjøre med innlegget du siterer? Der ble det påstått at Øygard hevder han var som en far for jenta, mens jenta sier at det ikke stemmer. Alle vet at Øygard lyver på dette punktet, og at han helt klart var forelsket i jenta. Det i seg selv betyr ikke at han er skyldig i det han er tiltalt for. Er mange nok der ute som er forelsket i noen som ikke har hatt sex med den de er forelsket i. Anonym poster: ca280bc1c0ee33c23c7f329740eaf9ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #4329 Del Skrevet 7. november 2012 Alle vet at Øygard lyver på dette punktet, og at han helt klart var forelsket i jenta. Det i seg selv betyr ikke at han er skyldig i det han er tiltalt for. Er mange nok der ute som er forelsket i noen som ikke har hatt sex med den de er forelsket i. Anonym poster: ca280bc1c0ee33c23c7f329740eaf9ec Når han lyver om dette så sier det noe om troverdigheten hans. Anonym poster: 06d7da80a0d88a4eb45c09bb9c44f64d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #4330 Del Skrevet 7. november 2012 Når han lyver om dette så sier det noe om troverdigheten hans. Og ergo er han skyldig i alt? Taktisk sett var det en tabbe, han burde sagt som sant er, nemlig at han var forelsket i jenta og håpte at de skulle bli sammen når hun ble gammel nok, men denslags ville han blitt dømt for av "folkedomstolen" uansett. Anonym poster: ca280bc1c0ee33c23c7f329740eaf9ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 7. november 2012 #4331 Del Skrevet 7. november 2012 Skyldig i alt får vel være opp til retten å avgjøre, men slik jeg ser det sier jeg at det er lettere å tro på påstanden påtalemyndigheten kommer med når han lyver enn om han hadde lagt alle kort på bordet med en gang og inrømmet usømmelig adferd, misbruk av stilling osv. At du AB ikke er enig er helt greit, jeg angriper ikke deg av den grunn, tvert imot respekterer jeg din rett til å mene noe annet enn meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #4332 Del Skrevet 7. november 2012 Skyldig i alt får vel være opp til retten å avgjøre, men slik jeg ser det sier jeg at det er lettere å tro på påstanden påtalemyndigheten kommer med når han lyver enn om han hadde lagt alle kort på bordet med en gang og inrømmet usømmelig adferd, misbruk av stilling osv. At du AB ikke er enig er helt greit, jeg angriper ikke deg av den grunn, tvert imot respekterer jeg din rett til å mene noe annet enn meg. Jeg mener ikke noe annet! Klart det er lettere å tro på jenta. Og i din verden er det altså nok til domfellelse. Jaja, ville blitt verdensrekord i antall justismord i et ev. Carrot-regime. Anonym poster: ca280bc1c0ee33c23c7f329740eaf9ec 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 7. november 2012 #4333 Del Skrevet 7. november 2012 Jeg mener ikke noe annet! Klart det er lettere å tro på jenta. Og i din verden er det altså nok til domfellelse. Jaja, ville blitt verdensrekord i antall justismord i et ev. Carrot-regime. Anonym poster: ca280bc1c0ee33c23c7f329740eaf9ec Må du slutte tillegge meg meninger basert på hva du tror. Jeg skal vel ikke dømme noen hverken den ene eller andre veien. Tvert imot har jeg vel også påpekt at jeg ikke tror han dømmes for tiltalen selv om jeg mener han er skyldig i andre ting - hvor får du det fra at jeg mener han er fortjent med et justismord? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2012 #4334 Del Skrevet 7. november 2012 Må du slutte tillegge meg meninger basert på hva du tror. Må du slutte å tillegge Rune Øygard handlinger basert på hva du tror. Anonym poster: ca280bc1c0ee33c23c7f329740eaf9ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2012 #4335 Del Skrevet 7. november 2012 En mann som sier han har et farsforhold til en jente kaller henne ikke kjæresten sin, spør om hun er bare hans eller sier han vil ha henne som kone, en far ber henner ikke datteren ta av sseg klærne så han kan se hele henne - i allefall ikke en normal far, slikt er insesticøst og overhode ikke normalt. At jenta i en alder av 13, 14 eller 15 år tror de har et kjærlighetsforhold sier at han ikke kan ha opptrått som en far, ingen datter forelsker seg i sin far under normale forhold. Nei, men han var ikke hennes far, så det er den store forskjellen. Og selv man sier upassende ting, så er ikke det noe bevis for 40-50 samleier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 7. november 2012 #4336 Del Skrevet 7. november 2012 (endret) Må du slutte å tillegge Rune Øygard handlinger basert på hva du tror. Anonym poster: ca280bc1c0ee33c23c7f329740eaf9ec Hvor har jeg tillagt han handlinger basert på hva jeg tror? Jeg har vel hele tiden henvist til de bevis som fremkommer i retten og basert diskusjonen min deretter..? At du ikke klarer se forbi din egen nese er strengt tatt ikke noe jeg kan ta asnvar for Nei, men han var ikke hennes far, så det er den store forskjellen. Og selv man sier upassende ting, så er ikke det noe bevis for 40-50 samleier. Nei det er det ikke, og jeg har heller ikke sagt at det er bevist, men siden saken (som de aller fleste andre tilsvarende saker, og i følge aktor og forsvarer) handler om hvem som virker ha mest tillit stiller Rune Øygard svakt i forhold til jenta med tanke på det som har fremkommet i retten og har blitt gjengitt i media. Derfor sier jeg også at det blir greit å høre rettens avgjørelse og begrunnelse. Endret 7. november 2012 av Carrot 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2012 #4337 Del Skrevet 7. november 2012 Hvor har jeg tillagt han handlinger basert på hva jeg tror? Jeg har vel hele tiden henvist til de bevis som fremkommer i retten og basert diskusjonen min deretter..? At du ikke klarer se forbi din egen nese er strengt tatt ikke noe jeg kan ta asnvar for Bevis og bevis, det finnes ingen bevis for samleier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 7. november 2012 #4338 Del Skrevet 7. november 2012 Bevis og bevis, det finnes ingen bevis for samleier. Nei det er det ikke, og jeg har heller ikke sagt at det er bevist, men siden saken (som de aller fleste andre tilsvarende saker, og i følge aktor og forsvarer) handler om hvem som virker ha mest tillit stiller Rune Øygard svakt i forhold til jenta med tanke på det som har fremkommet i retten og har blitt gjengitt i media. Derfor sier jeg også at det blir greit å høre rettens avgjørelse og begrunnelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2012 #4339 Del Skrevet 7. november 2012 Hvis han blir dømt fordi det føles best å støtte en ung jente, så har vi virkelig problemer med rettssikkerheten her i landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusekatta Skrevet 7. november 2012 #4340 Del Skrevet 7. november 2012 Spørsmål fra meg: Selv om han blir frikjent for § 195 og 196 i straffeloven, kan han straffes for overtredelse av § 205? Det burde jo være massevis av beviser for at han kan dømmes etter denne. Eller er dette umulig når det ikke er tatt ut tiltale etter denne paragrafen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg