Gå til innhold

Ap-ordfører tiltalt for seksuell omgang

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, ikke i det hele tatt. De lå bare pent under dyna og ba til Gud.. :lol:

Anonym poster: 139025c01d74bd5d8458cfa1a087aa6f

Saklig. Hvilke bevis er lagt fram sålangt rundt de 50 samleiene? :)

Nei, tror nok jenta hadde en plan om å kjøpe seg hest spør du meg ^^

Anonym poster: 3e8bec00907f5ea080aa7199138f9f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, tror nok jenta hadde en plan om å kjøpe seg hest spør du meg ^^

Anonym poster: 3e8bec00907f5ea080aa7199138f9f35

HVIS det var planen, hvorfor ikke bare be om å få en hest - slik bevisene står ville jo denne "farsfiguren" lett gitt henne en hest?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVIS det var planen, hvorfor ikke bare be om å få en hest - slik bevisene står ville jo denne "farsfiguren" lett gitt henne en hest?

Fordi han sikkert ville forlangt seksuelle tjenester og framtidig giftemål i retur. Og hun var lei av ham, så da ble dette løsningen i stedet.

Anonym poster: ca280bc1c0ee33c23c7f329740eaf9ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han avviser at det dreier seg om ein gjennomtenkt pr-strategi.

"– Det er for å kome i møte alle reaksjonane som har kome. Det er ikkje for å få sympati, men for at rettferda og sanninga skal kome fram. Det er ikkje sikkert at saka er så opplagt som media, naturleg nok, har framstilt den. "

Hvilken sannhet? Og jeg ville ikke snakket så høyt om rettferd hvis jeg het Rune Øygard!

"– Eg skal attende som ordførar. Eg gler meg til å fylle dagen saman med andre kommunestyremedlemmar og tilsette i kommunen, og sørgje for at kommunen får det innhaldet den skal ha. Eg ser at det her kan bli anke på anke, men eg ynskjer å kome attende."

Hehe... Ja, for nå har han ikke lengre ei ungjente å bruke (så og si all ) tia si på, så da e det vel kanskje på tide at kommunen får det innholdet det skal ha.

http://www.nrk.no/ny...pland/1.8059912

Endret av Lille Line
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øygard - Positivt for jente å være sammen med Rune!

Mette Yvonne Larsen ba om full frifinnelse for sin klient, Rune Øygard og et av momentene for å underbygge frifinnelsen av er påstanden at jenta skal ha hatt en positiv utvikling etter hun begynte å oppholde seg sammen med Øygard.

- Mener virkelig MYL og Rune Øygard at det er postivt for en 13-14 åring og sexcahtte med en 50 åring?

- Mener virkelig MYL og Rune Øygard at det er postivt for en 13-14 åring og å bli dratt med på reiser/hotellrom der hun må ligge i samme seng og bli strøket på ryggen?

-Mener virkelig MYL og Rune Øygard at det er positivt å ha den kommunikasjonen som er bevist i retten (slurp)?

- Mener virkelig MYL og Rune Øygard at det er postivt av en 13-14 årig jente bruker all sin fritid på å være sammen med en 50 åring i steden for sine jevnaldrene venner?

- Ville MYL likt at jenter hun evt kjenner godt (familie/venner) hadde samme forhold til en 50 åring som i denne saken?

-Er det positivt for en 15 år gammel jente å bli overøst av kjærlighetserklæringer på sms, og utallie telefonoppringninger fra en 52-åring når man prøver å fokusere på et nyopprettet forhold til en jevnaldret gutt?

Jenta skal ha hatt en positiv utvikling etter at hun begynte å oppholde seg sammen med Øygard. Og som takk anmeldte hun ham for overgrep, bare på gøy.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om retten frikjenner Øygard er jeg sikker på at saken ankes. Tilsvarende om han dømmes... For et sirkus skattebetalerne må finansiere...

Dette er ikke annet enn tåpelig. Vi lever i et rettsstat, tross alt.

Anonym poster: 06d7da80a0d88a4eb45c09bb9c44f64d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle Vågå-folk er medskyldige i overgrep mot denne jenta. Svært få kan gå med hevet hode og si at de tok barnets side mot overgriperen. De verste av alle er de som sitter i Vågå Ap – de burde fått et søksmål av amerikansk kaliber mot seg. Hele bygda ved kommunestyret skulle vært satt under sak og måtte betale erstatning – 1000,- pr innbygger i sladre- og overgriperbygda.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi han sikkert ville forlangt seksuelle tjenester og framtidig giftemål i retur. Og hun var lei av ham, så da ble dette løsningen i stedet.

Hvis hun var så kalkulerende ville hun vel glatt forhandlet seg til hesten først og så avbrutt forholdet etterpå, hva skulle han så gjort? Tatt tilbake gaven? Åja, han gjorde det ja... For han er jo en farsfigur og det er jo slikt fedre gjør....

I mine øyne er det rett og slett for dumt å tro at det var derfor hun brøt sammen under det psykiske presset og fortalte kjæresten hva som foregikk, som igjen ble skremt og ringte sin mor, som igjen insisterte på at de fortalte det til jentas foreldre, som gikk til politiet - åja, se der - det var ikke jenta en gang som meldte Rune, det er ikke jenta som har gått til sak det er påtalemyndighetene - viktig å huske..

Hvis jenta ville ha hest - sjekk Finn.no, det er mange der som omtrent gis bort, koster ikke mye å kjøpe en hest...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hest er gratis. As we speak, vet jeg om ikke mindre enn fire hester som gis bort gratis. Og dét er uten å sjekke finn.no.

Ikke facy hester, men likefullt hest.

Edit;

Sjekket nå, og det er pt. 31 hester/ponnier som gies bort på finn.no.

Endret av Alice123
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er OT, men gode ridehester gis ikke bort. De ligger i prisklassen 50 000-100 000+.

Hester som gis bort er oftest enten skadet, gamle, travere som løper ut eller problemhester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jenta ville ha hest - sjekk Finn.no, det er mange der som omtrent gis bort, koster ikke mye å kjøpe en hest...

Jenta skulle ikke ha en hvilken som helst hest! Hun drev med sprangridning. Disse hestene koster faktisk en del, er neppe mange som av dem som gis bort på FINN.no.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta skulle ikke ha en hvilken som helst hest! Hun drev med sprangridning. Disse hestene koster faktisk en del, er neppe mange som av dem som gis bort på FINN.no.

Like fullt, jeg tror ikke det ryktet om hest (Som forøvrig er sterkt tilbakevist fra aktor og bistandsadvokat, venner etc) stemmer - at du velger tro på rykter får være din greie..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like fullt, jeg tror ikke det ryktet om hest (Som forøvrig er sterkt tilbakevist fra aktor og bistandsadvokat, venner etc) stemmer - at du velger tro på rykter får være din greie..

Nei, det er jo mulig det ikke var for å kjøpe en ny hest, men 260 000 kr kommer godt med, synes du ikke? Er nok ikke tilfeldig at "bistandsadvokaten" kom med det vanvittig høye kravet, som savner sidestykke i norsk rettshistorie i denne typen saker.

Det finnes så mange kvinnfolk som lyver om overgrep/voldtekt eller hva det skal være, det er ikke godt å vite hva motivet er alltid. Rune Øygard elsket utvilsomt jenta, men snill som han er rørte han henne aldri, og dette har hun utnyttet til det fulle. De fleste som blir elsket men ikke elsker tilbake klarer å få slutt på ting på en skapelig måte. Hun brukte den verst tenkelige måten, beskylde ham for overgrep vel vitende om at det eksisterte meldinger osv som kunne tolkes dithen. Jeg regner med de fleste som leser dette forstår at jeg selvsagt tuller, det sier seg selv at grisen Øygard har hatt sex med jenta. Sånn er det med den saken, det er rett og slett patetisk med alle som snakker om denne teoretiske tvilen som liksom skal eksistere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øygard hadde 4100 venner på facebook da rettssaken begynte, nå har han 3795. Men Liv Signe Navarsete er fremdeles på vennelista!! Betyr det at vi har en statsråd og partileder som støtter pedofili!? Navarsete har gjort mye rart i det siste, men dette tar kaka! Ille nok også at nesten 4000 personer synes det er greit å sexchatte med barn osv, men at en statsråd er blant dem... Nei, dette er sjokkerende, rett og slett. Uverdig, for å si det på John Alvheimsk (Alvheim som ironisk nok var fra Øygarden kommune).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øygard hadde 4100 venner på facebook da rettssaken begynte, nå har han 3795. Men Liv Signe Navarsete er fremdeles på vennelista!! Betyr det at vi har en statsråd og partileder som støtter pedofili!? Navarsete har gjort mye rart i det siste, men dette tar kaka! Ille nok også at nesten 4000 personer synes det er greit å sexchatte med barn osv, men at en statsråd er blant dem... Nei, dette er sjokkerende, rett og slett. Uverdig, for å si det på John Alvheimsk (Alvheim som ironisk nok var fra Øygarden kommune).

Hmm, tror nok heller det betyr at Liv Signe ikke har så stor kontroll på hvilke venner hun har på facebook....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jo mulig det ikke var for å kjøpe en ny hest, men 260 000 kr kommer godt med, synes du ikke? Er nok ikke tilfeldig at "bistandsadvokaten" kom med det vanvittig høye kravet, som savner sidestykke i norsk rettshistorie i denne typen saker.

Det finnes så mange kvinnfolk som lyver om overgrep/voldtekt eller hva det skal være, det er ikke godt å vite hva motivet er alltid. Rune Øygard elsket utvilsomt jenta, men snill som han er rørte han henne aldri, og dette har hun utnyttet til det fulle. De fleste som blir elsket men ikke elsker tilbake klarer å få slutt på ting på en skapelig måte. Hun brukte den verst tenkelige måten, beskylde ham for overgrep vel vitende om at det eksisterte meldinger osv som kunne tolkes dithen. Jeg regner med de fleste som leser dette forstår at jeg selvsagt tuller, det sier seg selv at grisen Øygard har hatt sex med jenta. Sånn er det med den saken, det er rett og slett patetisk med alle som snakker om denne teoretiske tvilen som liksom skal eksistere.

Tror du virkelig at en jente på 16, som hele livet kommer til å bli kjent som "hu som hadde sex med en 50 år gammel mann fra hu var 13" gjør alt dette pga...en hest?! Jeg hadde prøvd å forstå tankegangen din hvis du sa "noen truet med å drepe familien hennes hvis hun ikke kom opp med 200 tusen" eller "de hadde ingenting å spise å leve for" men, en hest!? Kom igjen! Bygdesladder på sitt beste(dummeste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes så mange kvinnfolk som lyver om overgrep/voldtekt eller hva det skal være, det er ikke godt å vite hva motivet er alltid. Rune Øygard elsket utvilsomt jenta, men snill som han er rørte han henne aldri, og dette har hun utnyttet til det fulle. De fleste som blir elsket men ikke elsker tilbake klarer å få slutt på ting på en skapelig måte. Hun brukte den verst tenkelige måten, beskylde ham for overgrep vel vitende om at det eksisterte meldinger osv som kunne tolkes dithen.

Jeg regner med de fleste som leser dette forstår at jeg selvsagt tuller, det sier seg selv at grisen Øygard har hatt sex med jenta. Sånn er det med den saken, det er rett og slett patetisk med alle som snakker om denne teoretiske tvilen som liksom skal eksistere.

Hvis du er seriøs helt ned til det jeg merket ut så skjønner jeg ikke helt poenget ditt med det siste avsnittet? Og hvis du tullet så kan jeg vel si "you got me" siden mange som har vært innom her faktisk mener akkurat det du skriver...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin Clemet er også på vennelista! Og Inger Lise Hansen! Åsne Seierstad! Erling Lae! Stein Erik Hagen! Per Inge Torkelsen! Saera Khan! Ellen Arnstad! Marit Nybakk! Jarl Goli! Karita Bekkemellem! Gry Larsen! Marian Aas Hansen! Hedda Kise! Olaf Thommessen! Kona til Otto Jespersen! Siri Lill Mannes! Kari Iveland! Lillian Muller (hva i h... gjør hun på vennelista hans anyway?)! Arild Rønsen! Eli Kari Gjengedal! Erling Borgen! Svein Tore Bergestuen! Martine Aurdal! Arill Riise! ESKIL PEDERSEN!! Lisbeth Berg Hansen! Enda en statsråd! Stål Talsnes! Den berømte superforfatteren Hans Olav Lahlum! Idioten Torgeir Micaelsen som fortjent fikk bank av Martin Schanche! Det er sikkert flere, gidder ikke bla gjennom lista hans lenger.

Dette blir bare verre og verre. Tenk om jenta får høre at slike maktpersoner viser at de indirekte støtter Øygards handlinger på denne måten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor i helvete er foreldrene til denne jenta? Og nettverket rundt? Det er så langt ifra normalt at en jente på den alderen der henger med en såpass gammel mann, ordfører eller ei!!

Anonym poster: 1e3b615a9f95110920775fe348924e95

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig at en jente på 16, som hele livet kommer til å bli kjent som "hu som hadde sex med en 50 år gammel mann fra hu var 13" gjør alt dette pga...en hest?! Jeg hadde prøvd å forstå tankegangen din hvis du sa "noen truet med å drepe familien hennes hvis hun ikke kom opp med 200 tusen" eller "de hadde ingenting å spise å leve for" men, en hest!? Kom igjen! Bygdesladder på sitt beste(dummeste)

Har du lest innlegget du siterte? Hele innlegget? Prøv igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...