Gjest Eline4 Skrevet 29. mars 2012 #1 Skrevet 29. mars 2012 Jeg vet ikke hvor jeg har det fra at det ikke er bra for gravide å spise biff, men er dette tilfelle?
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #2 Skrevet 29. mars 2012 Kommende-mammaer er en egen rase... hahahahhaah 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #3 Skrevet 29. mars 2012 Jeg vet ikke hvor jeg har det fra at det ikke er bra for gravide å spise biff, men er dette tilfelle? Så lenge den er godt stekt er det helt ok, men om man vil være superforsiktig bør man unngå rare. Jeg spiste egentlig mye rart jeg ikke burde da jeg var gravid. Skjønner ikke hysteriet til enkelte.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #4 Skrevet 29. mars 2012 Så lenge den er godt stekt er det helt ok, men om man vil være superforsiktig bør man unngå rare. Jeg spiste egentlig mye rart jeg ikke burde da jeg var gravid. Skjønner ikke hysteriet til enkelte. Neida, er jo ingen vits å bry seg om toxo-smitte osv, babyen kan jo bare dø...
Bernardette Skrevet 29. mars 2012 #6 Skrevet 29. mars 2012 Toxoplasmose som folk er redde for, kan finnes i rått kjøtt. Noen unngår derfor noe spekemat og kjøtt som ikke er gjennomstekt. Risikoen for dette er minimalt, og dessuten er det fullt mulig at du allerede har vært smittet før og dermed er immun. Det kan du lett finne ut hos legen, og er du immun kan du spise alt. 1
Gjest Eline4 Skrevet 29. mars 2012 #7 Skrevet 29. mars 2012 Toxoplasmose som folk er redde for, kan finnes i rått kjøtt. Noen unngår derfor noe spekemat og kjøtt som ikke er gjennomstekt. Risikoen for dette er minimalt, og dessuten er det fullt mulig at du allerede har vært smittet før og dermed er immun. Det kan du lett finne ut hos legen, og er du immun kan du spise alt. Tusen hjertelig takk for godt svar!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå