Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på dag 4 på sykehusdietten/suppekuren/ eller hva den nå kalles....

Jeg går IKKE på denna og trur det er noen slankekur, men jeg bruker denna dietten 1 uke for å "rense" kroppen litt, før jeg begynner på mitt nye kosthold:-)

Spiser da suppe hver dag ca 3-4 ganger om dagen (små porsjoner) og mye frukt og grønt:-) i går spiste jeg litt kylling uten skinn også. Og dagene framover blir det nok litt mer proteiner ved siden av suppa.

I suppa har jeg purre, kjøttbuljong, stangselleri, paprika og gulrøtter. Pluss maasse masse masse chili også:-)

Lurer på om det er flere som har gått på denne suppekuren? Eller om det er noen som går på den nå? Hva er deres forhold til "sykehusdietten"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare av nysgjerrighet, hvordan er det meningen at dette skal rense kroppen?

• Liker 5
Skrevet

Er på dag 4 på sykehusdietten/suppekuren/ eller hva den nå kalles....

Jeg går IKKE på denna og trur det er noen slankekur, men jeg bruker denna dietten 1 uke for å "rense" kroppen litt, før jeg begynner på mitt nye kosthold:-)

Det er INGEN avfallsstoffer som kroppen ikke klarer å kvitte seg med til vanlig som den klarer å kvitte seg med på en spesiell diett.

Kroppen renser seg selv for de fleste stoffer hele tida, men hvis man hele tida fyller på med mer (dvs. mer søppelmat) er det klart at dagsformen blir påvirka. Hvis man så går over til et ganske sunt kosthold er det klart at man merker en effekt, og det kan være lett å feiltolke som at dietten renser kroppen.

Det kan være vanskelig å få i seg nok næring med bare suppe, så det eneste du oppnår med dette er at du kanskje mister noe muskelmasse, som igjen gjør at du får lavere forbrenning.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Bare av nysgjerrighet, hvordan er det meningen at dette skal rense kroppen?

Vel, blir litt "rensing" i mitt tilfelle... kan ikke si jeg har levd spesielt sunt de siste mnd nå, og nå når jeg da kun får i meg proteiner, frukt og grønt, kun vann, og hjemmelaget grønnsakssuppe.... så er detta litt "rens" for meg ja;-)

Skrevet (endret)

Vel, blir litt "rensing" i mitt tilfelle... kan ikke si jeg har levd spesielt sunt de siste mnd nå, og nå når jeg da kun får i meg proteiner, frukt og grønt, kun vann, og hjemmelaget grønnsakssuppe.... så er detta litt "rens" for meg ja;-)

Dette kan du gjøre helt fint uten å pine deg selv med en suppediett :) Med mindre du synes suppe og vann er fantastisk og du tror du kommer til å koser deg med maten denne uka, da. Men hvis ikke så er det virkelig ikke nødvendig og ikke mer effektivt enn å bare helt enkelt kutte ut drittmat :)

Endret av Snop
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er INGEN avfallsstoffer som kroppen ikke klarer å kvitte seg med til vanlig som den klarer å kvitte seg med på en spesiell diett.

Kroppen renser seg selv for de fleste stoffer hele tida, men hvis man hele tida fyller på med mer (dvs. mer søppelmat) er det klart at dagsformen blir påvirka. Hvis man så går over til et ganske sunt kosthold er det klart at man merker en effekt, og det kan være lett å feiltolke som at dietten renser kroppen.

Det kan være vanskelig å få i seg nok næring med bare suppe, så det eneste du oppnår med dette er at du kanskje mister noe muskelmasse, som igjen gjør at du får lavere forbrenning.

JEG merker stor forskjell hvertfall. Magen min fungerer mye bedre allerede. Knall fornøyd, jeg:-)

Som sagt, tar jo ikke denna suppekuren som en "slankekur" som de fleste gjør, men jeg valgte det denna uka pga jeg ville ha et ordentlig spark vekk fra kostholdet jeg hadde.... så da kan jeg begynne det nye kostholdet med "ny start";-)

AnonymBruker
Skrevet

JEG merker stor forskjell hvertfall. Magen min fungerer mye bedre allerede. Knall fornøyd, jeg:-)

Som sagt, tar jo ikke denna suppekuren som en "slankekur" som de fleste gjør, men jeg valgte det denna uka pga jeg ville ha et ordentlig spark vekk fra kostholdet jeg hadde.... så da kan jeg begynne det nye kostholdet med "ny start";-)

Skrevet

Og som jeg sa, så merker du selvsagt stor forskjell om du tidligere har spist mye søppelmat og så går over til et kosthold uten all den driten. Da får ikke kroppen konstant nytt påfyll av ting den helst ikke burde få.

Du hadde hatt mye bedre av å begynne med vanlig sunn mat i passelige mengder enn dette dusteopplegget.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan du gjøre helt fint uten å pine deg selv med en suppediett :) Med mindre du synes suppe og vann er fantastisk og du tror du kommer til å koser deg med maten denne uka, da. Men hvis ikke så er det virkelig ikke nødvendig og ikke mer effektivt enn å bare helt enkelt kutte ut drittmat :)

Syntes suppa smaker nydelig jeg:-) er generelt veldig glad i supper fra før av... og nå når jeg kan ha så mye chili i den som jeg orker, er det jo bare enda bedre:-P

Syntes ikke vann er såå fantastisk, men vann må vi jo alle ha i løpet av dagen uansett;-)

Var egentlig ute etter å høre andres erfaringer rundt denne suppekuren... men jaja:-)

AnonymBruker
Skrevet

Og som jeg sa, så merker du selvsagt stor forskjell om du tidligere har spist mye søppelmat og så går over til et kosthold uten all den driten. Da får ikke kroppen konstant nytt påfyll av ting den helst ikke burde få.

Du hadde hatt mye bedre av å begynne med vanlig sunn mat i passelige mengder enn dette dusteopplegget.

Spiste ikke spesielt mye søpplemat. Men til tider spiste jeg sånn kanskje èn gang om dagen for eksempel, og da ofte sent på kvelden...og det har jo ikke kroppen godt av....

Nå skal jeg fokusere mer på hva jeg utsetter kroppen min for. Og nå i denne kuren spiser jeg lite men ofte, og sunne ting. Er heller ingen diett jeg skal følge mange år framover! Kun èn uke;-) Så skjønner ikke helt hva du kaller dusteopplegg?

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Uff, den suppedietten altså! Jeg har prøvd meg på den, for tre år siden I ett desperat forsøk på å gå ned i vekt, ga opp etter tre dager. Følte meg slapp og sliten, og var konstant sugen på noe søtt. Det var ikke noe for meg, men den fungerer sikkert på folk som orker og holder ut hele uken. Fint at du bruker den som en slags rensekur og ikke som en diett, for man legger på seg like raskt igjen, så fort du begynner å spise vanlig mat. Det eneste som funker når man vil oppnå varig vektnedgang er sunt kosthold kombinert med trening, og en god dose tålmodighet :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du spiser brød til vanlig, så kan du jo være glutenintolerant. Det er vanligere enn man tror.

Da jeg kuttet ut gluten gikk jeg fra å ha løs mage halve tiden til å ha perfekt konsistens så godt som hver gang. Etter tre uker hvor jeg var forstoppet da... Bæsjet sånn to ganger i uka de tre ukene. Men så normaliserte det seg igjen.

Og kornet ga meg også utrolig mye gass, så nå fiser jeg 5% av det jeg gjorde før. Og aldri mer oppblåst etter måltid. Herlig! Jeg testet egentlig ikke om jeg var glutenintolerant - jeg begynte på LCHF-kosthold, jeg. Som tilfeldigvis betydde at jeg kuttet ut korn. Jeg går aldri tilbake til å spise korn. Magen min har det så mye bedre uten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, den suppedietten altså! Jeg har prøvd meg på den, for tre år siden I ett desperat forsøk på å gå ned i vekt, ga opp etter tre dager. Følte meg slapp og sliten, og var konstant sugen på noe søtt. Det var ikke noe for meg, men den fungerer sikkert på folk som orker og holder ut hele uken. Fint at du bruker den som en slags rensekur og ikke som en diett, for man legger på seg like raskt igjen, så fort du begynner å spise vanlig mat. Det eneste som funker når man vil oppnå varig vektnedgang er sunt kosthold kombinert med trening, og en god dose tålmodighet :fnise:

Nå er jeg på dag 5 og er ikke lei eller har noen form for trang etter søtsaker/mer kalorimektig mat. Men har en "redusert" følelse hele tiden, så det er klart suppekuren har spesielle virkninger.. Men er kommer til å føle meg veldig klar til den nye livsstilen min etter endt suppekur:-)

Ja, vet det er mange som trur at "jippi med denne suppekuren som varer èn uke vil jeg miste f.eks 5 kilo" også går de tilbake til det gamle kostholdet igjen... nei, jeg har ikke en slik tankegang. Tenkte bare kroppen ville føle seg litt bedre med denne suppekuren en uke, istedenfor at jeg startet rett på mitt nye kosthold.

Helt riktig det, en sunn livsstil inneholder sunn og fornuftig mat samt trening:-) nettopp det jeg skal gjøre etter endt suppekur;-)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du spiser brød til vanlig, så kan du jo være glutenintolerant. Det er vanligere enn man tror.

Da jeg kuttet ut gluten gikk jeg fra å ha løs mage halve tiden til å ha perfekt konsistens så godt som hver gang. Etter tre uker hvor jeg var forstoppet da... Bæsjet sånn to ganger i uka de tre ukene. Men så normaliserte det seg igjen.

Og kornet ga meg også utrolig mye gass, så nå fiser jeg 5% av det jeg gjorde før. Og aldri mer oppblåst etter måltid. Herlig! Jeg testet egentlig ikke om jeg var glutenintolerant - jeg begynte på LCHF-kosthold, jeg. Som tilfeldigvis betydde at jeg kuttet ut korn. Jeg går aldri tilbake til å spise korn. Magen min har det så mye bedre uten.

Ja magen min reagerer litt på brød og den slags... Men jeg trur jaggu ikke lavkarbo er noe for meg;-) frukt inntar jeg hver eneste dag, og syns forresten det er litt merkelig at frukt er "nei-mat".... Nei uff, mye jeg ikke liker ved lavkarbo.

Så bra for deg, må være utrolig herlig og bli de ubehagene! Før suppekuren slet jeg med litt urolig mage, men har ikke spist brød på mange måneder. Men skal definitivt prøve å kutte ut korn! Verdt et forsøk:-)

Men lavkarbo funker nok veldig bra for mange:-)

AnonymBruker
Skrevet

bli kvitt de ubehagene **** skulle det jo stå:-)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke kall det for sykehus dietten! den har ingen ting med sykehuset og gjøre og burde ikke assosieres med det heller, Dietten er ikke det grann sunn og har ingen verken kortvarig eller lang varig funksjon. og rense kroppen gjør den heller ikke. Ser ikke hvorfor du ikke bare kunne begynne å spise sunt og normalt med en gang?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke kall det for sykehus dietten! den har ingen ting med sykehuset og gjøre og burde ikke assosieres med det heller, Dietten er ikke det grann sunn og har ingen verken kortvarig eller lang varig funksjon. og rense kroppen gjør den heller ikke. Ser ikke hvorfor du ikke bare kunne begynne å spise sunt og normalt med en gang?

Man velger jo selv hva kuren kalles, vel? Folk kaller den både sykehusdietten, suppekur (og det kan jo være mange forskjellige kurer, så ingen vet jo hvem eksakt det er snakk om??), Rikshospitalets suppekur osv osv. Så hva jeg kaller denne suppekuren er vel ingenting å legge seg oppi?

Føler meg allerede tusen ganger bedre med meg selv, og denne uka blir en skikkelig kickstart på mitt nye kosthold;-)

AnonymBruker
Skrevet

Man velger jo selv hva kuren kalles, vel? Folk kaller den både sykehusdietten, suppekur (og det kan jo være mange forskjellige kurer, så ingen vet jo hvem eksakt det er snakk om??), Rikshospitalets suppekur osv osv. Så hva jeg kaller denne suppekuren er vel ingenting å legge seg oppi?

Føler meg allerede tusen ganger bedre med meg selv, og denne uka blir en skikkelig kickstart på mitt nye kosthold;-)

er jo ikke en sykehus diett så hvorfor kalle den det da? den har ingen ting med sykehuset og gjøre, og er ikke sunt eller på noe i positiv retning.

Ja men hvorfor startet du ikke bare rett på ditt nye kosthold? Dietten renser jo ikke kroppen, dietten har egentlig ingen funksjon. Selvfølgelig blir du og kjenne en forskjell når du har spis bare dritt i lang tid, men det ville du jo også gjort vis du hadde hatt et Normalt sunt kosthold og gitt kroppen din alle næringsstoffene den trenger!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på den der, og det var helt jævli. Sprakk så det sang etter. Suppa var jammen ikke noe god :(

Skrevet

Jeg prøvde også denne i et desperat forsøk på å gå ned i vekt for et par år siden, men gikk lei etter èn dag :fnise:

De aller fleste skjønner nok at dette ikke er en diett man bør gå på over lengre tid, da den ikke tilfredsstiller kroppens næringsbehov, men dersom man velger å følge den i èn uke, ser jeg ærlig talt ikke vitsen med å rope ut om potensielle helsefarer - så lenge TS har en sunnere plan for fremtiden. Den rene, friske følelsen man får av å ligge lavt på kaloriinntaket i et fåtall av dager etter å ha hatt et heller usunt kosthold over tid, er faktisk veldig motiverende for videre vektnedgang. Når det er sagt er det heller ikke noe poeng i å følge slike "kurer". Du kan oppnå samme effekt ved et bedre sammensatt kosthold, som du også kan følge i tiden fremover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...