Marteh Skrevet 29. mars 2012 #1 Del Skrevet 29. mars 2012 jeg har fått en parkeringsbot jeg har prøvd å klage på, uten hell. Jeg er da student og sliter hard med å få pengene til å gå rundt og lurer på om det går an å ta fengsel istedefor? Og vil dette ha konsekvenser for utdanningen min, da jeg går omsorgsyrke som krever politiattest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jie-jie Skrevet 29. mars 2012 #2 Del Skrevet 29. mars 2012 Kan du ikke bare ringe å si at du ikke har nok penger og trenger lengre tid på å fiske fram beløpet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armitage Skrevet 29. mars 2012 #3 Del Skrevet 29. mars 2012 Du tuller nå? Du vil heller sitte i fengsel enn å betale en parkeringsbot som umulig kan være på mer enn 500-750kr? Du kan vel låne penger av noen? Eller ordne slik at du får nedbetalt boten? Jeg tviler uansett på om at man blir satt inn for å ikke betale en parkeringsbot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marteh Skrevet 29. mars 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 29. mars 2012 ja 500 kr er veldig mye for meg da jeg igår måtte velge mellom å kjøpe tannkrem eller dopapir, og jeg ser ikke på fengsel som en uting da det ikke går utover utdanningen min. men jeg får høre etter om avbetaling hvis ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 29. mars 2012 #5 Del Skrevet 29. mars 2012 Du har sannsynligvis fått et parkeringsGEBYR. Ikke bot. Nei, du kan ikke ta fengselsstraff for gebyrer. De er ikke sidestilt fengsling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #6 Del Skrevet 30. mars 2012 Det høres ikke helt ut som om du har råd til å ha BIL når du må velge mellom tannkrem og dopapir?! Men forsikring, årsavgift, drivstoff, bompenger osv går greit?! Lån penger av noen (pant flasker, selv noe på Finn, ring mamma eller noe), betal gebyret, parker bilen for godt og kjøp deg et månedskort. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #7 Del Skrevet 30. mars 2012 (* det skulle selvfølgelig stå selg, ikke selv ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 30. mars 2012 #8 Del Skrevet 30. mars 2012 Det høres ikke helt ut som om du har råd til å ha BIL når du må velge mellom tannkrem og dopapir?! Men forsikring, årsavgift, drivstoff, bompenger osv går greit?! Lån penger av noen (pant flasker, selv noe på Finn, ring mamma eller noe), betal gebyret, parker bilen for godt og kjøp deg et månedskort. eller selg bilen! om man må velge mellom toalettpapir eller tannkrem, så er man rimlig dårlig til å prioritere om man har bil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daemonia Skrevet 30. mars 2012 #9 Del Skrevet 30. mars 2012 ja 500 kr er veldig mye for meg da jeg igår måtte velge mellom å kjøpe tannkrem eller dopapir, og jeg ser ikke på fengsel som en uting da det ikke går utover utdanningen min. men jeg får høre etter om avbetaling hvis ikke Du vil heller sone enn å betale ja... Hvilke fordeler vil det ha egentlig med tanke på at utdannelsen din krever politiattest? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 30. mars 2012 #10 Del Skrevet 30. mars 2012 Du vil heller sone enn å betale ja... Hvilke fordeler vil det ha egentlig med tanke på at utdannelsen din krever politiattest? fordeler? hvor har ts sagt at det er en fordel? selvom det ikke er en uting, trenger det nødvendigvis ikke tilsi at det er en fordel når en jobb krever politiattest, så kommer det bare opp på attesten det du har gjort som er ulovlig som har noe å si for akkuratt denne stillingen du søker, så jeg ville ikke akkuratt tro at et fengselsopphold pga en trafikkbot ( forelegg i denne saken) har noe å si... ( men jeg påstår ikke at det er noe annet enn på trynet dumt å heller ville sitte inne enn å betale et forelegg altså- bare så det er sagt!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #11 Del Skrevet 30. mars 2012 fordeler? hvor har ts sagt at det er en fordel? selvom det ikke er en uting, trenger det nødvendigvis ikke tilsi at det er en fordel når en jobb krever politiattest, så kommer det bare opp på attesten det du har gjort som er ulovlig som har noe å si for akkuratt denne stillingen du søker, så jeg ville ikke akkuratt tro at et fengselsopphold pga en trafikkbot ( forelegg i denne saken) har noe å si... ( men jeg påstår ikke at det er noe annet enn på trynet dumt å heller ville sitte inne enn å betale et forelegg altså- bare så det er sagt!) Når man ber om en slik attest skriver de kun ut om det er noe som kommer innenfor de områdene i loven jobben/utdannelsen man skal ta krever at man ikke er straffet i, dvs seksualforbrytelser for mennesker som skal jobbe med barn for eksempel. Det er ikke slik at arbeidsgiver/studiested får en oversikt over alt en har gjort galt. Det er kun det som er aktuelt i forhold til stillingen og det er da snakk om spesifikke lovbestemmelser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 30. mars 2012 #12 Del Skrevet 30. mars 2012 Når man ber om en slik attest skriver de kun ut om det er noe som kommer innenfor de områdene i loven jobben/utdannelsen man skal ta krever at man ikke er straffet i, dvs seksualforbrytelser for mennesker som skal jobbe med barn for eksempel. Det er ikke slik at arbeidsgiver/studiested får en oversikt over alt en har gjort galt. Det er kun det som er aktuelt i forhold til stillingen og det er da snakk om spesifikke lovbestemmelser. det var jo det jeg skrev Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #13 Del Skrevet 30. mars 2012 Nei, man kan ikke velge å sitte i fengesel i stedet for å betale for seg. De eneste som får sonet fra seg bøter er uteliggere som rett og slett ikke har midler å betale med i all uoverskuelig fremtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
challenger Skrevet 30. mars 2012 #14 Del Skrevet 30. mars 2012 Nei, man kan ikke velge å sitte i fengesel i stedet for å betale for seg. De eneste som får sonet fra seg bøter er uteliggere som rett og slett ikke har midler å betale med i all uoverskuelig fremtid. Det der kan da ikke stemme. Jeg kjenner flere jeg som har sittet inne noen dager pga av ubetalte bøter. En hadde haugevis av bøter(parkeringsbøter, fartsbøter osv.) til en samlet verdi av ca. 20000kr. Han hadde aldri giddet å betale noen av de så til slutt fikk han innkaling til soning i ca. tre uker. En annen fyr hadde ei ubetalt bot(troor det var fartsbot?!), husker ikke hvor mye den var på, men han satt da inne i hele TRE dager for den framfor å betale:p Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 30. mars 2012 #15 Del Skrevet 30. mars 2012 Nei, man kan ikke velge å sitte i fengesel i stedet for å betale for seg. De eneste som får sonet fra seg bøter er uteliggere som rett og slett ikke har midler å betale med i all uoverskuelig fremtid. Jo, du kan sitte inne istedet for BØTER. Men ikke for GEBYR! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 30. mars 2012 #16 Del Skrevet 30. mars 2012 Det der kan da ikke stemme. Jeg kjenner flere jeg som har sittet inne noen dager pga av ubetalte bøter. En hadde haugevis av bøter(parkeringsbøter, fartsbøter osv.) til en samlet verdi av ca. 20000kr. Han hadde aldri giddet å betale noen av de så til slutt fikk han innkaling til soning i ca. tre uker. En annen fyr hadde ei ubetalt bot(troor det var fartsbot?!), husker ikke hvor mye den var på, men han satt da inne i hele TRE dager for den framfor å betale:p Ja, dersom det er fartsbot så kan det hende at man kan sone i stedet for. Men dette gjelder ikke parkeringsgebyr. Vi har ikke gjeldsfengsel i Norge, og parkeringsgebyr er å regne som en ekstra dyr betaling på en tjeneste (parkeringen), på samme måte som en for sent levert bok på biblioteket, eller et purregebyr på en regning. Fartsbot som skrives ut av politiet er en forenklet form for straff på grunn av at man har begått lovbrudd, så det blir derfor noe helt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kubrak Skrevet 30. mars 2012 #17 Del Skrevet 30. mars 2012 du vil heller sone pga 500 kr? Det er jo direkte latterlig. Thug shit homie 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå