AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #1 Skrevet 29. mars 2012 har sannsynligvis lav metabolisme mtp medisiner.(stemningslidelser). Er ikke overvektig eller har lavt stoffskifte. Noen som vet hva grunnen til det er?
Gjest Rastl0s Skrevet 29. mars 2012 #2 Skrevet 29. mars 2012 Vet du det for sikkert? I såfall går det an å speede opp metabolismen litt. Mange som skylder på stoffskiftet fordi de rett og slett bare er dumme. De vet ikke selv at de bare spiser for mye og alt for usunt. Skal ikke si noe på at du ikke har det om du har sjekka det, men du kan ikke bare påstå at du har det. Om du har lett for å legge på deg så spiser du heller for mye.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #3 Skrevet 29. mars 2012 har ikke lavt stoffskifte eller er overvektig. jeg spør om hva andre grunner til lav metabolisme kan være.
Gjest Rastl0s Skrevet 29. mars 2012 #4 Skrevet 29. mars 2012 (endret) Kanskje du skal vite hva du snakker om før du spør om noe og nekter for at svarene du får er rett? Metabolisme ER stoffskifte. Det du da sier er at du sannsynligvis har lavt stoffskifte. Du trenger heller ikke å være overvektig for å ha lavt stoffskifte/forbrenning. Hvorfor spør du om stoffskifte når du ikke har problem med stoffskifte da? Lav forbrenning kan påvirkes av måltidsfrekvens, type mat (sunt vs usunt), treningsform, treningsmengde, hvile... Endret 29. mars 2012 av Rastl0s
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #5 Skrevet 29. mars 2012 pussig da at dette har vært en problemstilling da jeg var yngre og alle stoffskifteprøvene mine alltid har vært negativ? Da kan jo du forklare meg det?
Gjest Rastl0s Skrevet 29. mars 2012 #6 Skrevet 29. mars 2012 Siden du mener du har så peiling selv så regner jeg med at du sitter med svaret? Metabolisme er nyttiggjøring av det du spiser og omdannelsen til energi. Kanskje du skal forklare meg hva som er den STORE skilnaden mellom stoffskifte og metabolisme? Du sier det var når du var ung. Tror du virkelig ikke det kan ha forandra seg?
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #7 Skrevet 29. mars 2012 Hahaha må du slappe av, passe på blodtrykket! Jeg synes det er pussig at ingen av blodprøvene mine viser lavt stoffskifte, ettersom du er så krystallklar på det? Eksempelvis kan rusmidler innvirke på leverens metabolisme. Som du sikkert vet er det leveren som i hovedsak metaboliserer medisin. Det du sier om metabolisme og at det kommer av usunn og sunn mat ++ er kunnskapsløst. Lavt stoffskifte er mangel på hormonet thyroksin, samt betennelse i skjoldbruksskjertelen. Men foreslår at noen andre kan komme til orde nå! 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #8 Skrevet 29. mars 2012 pussig da at dette har vært en problemstilling da jeg var yngre og alle stoffskifteprøvene mine alltid har vært negativ? Da kan jo du forklare meg det? Stoffskiftet kan forandre seg, og gjør ofte det når man runder 30. (ikke dermed sagt at man må være over 30 eller at det skjer med alle som er over 30). Gå til legen og be om å få tatt blodprøver for å sjekke stoffskiftet.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #9 Skrevet 29. mars 2012 Lav forbrenning kan påvirkes av måltidsfrekvens Feil! Det er bare en gammel myte. (En annen AB) 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå