Gå til innhold

Kan kroppen tro at den er gravid?

Fremhevede innlegg

Gjest BabyBlue
Skrevet (endret)

Jeg har hatt mensen, og om jeg er gravid er jeg i så fall hele 13 uker på vei, så tror ikke det er saken.

Har i tillegg testet meg, og den var negativ, og da jeg hadde sex brukte jeg beskyttelse (kondom). Så hva skjer med kroppen? Mensen har forflyttet seg. Den første mensen etter samleie var normal, den andre ble 3 dager for sen, og den andre ble også 3 dager forsinket. Men jeg blør rikelig og like lenge som alltid.

Dette tenkte jeg ikke så mye over der og da, men for ca. en uke siden merket jeg at magen min hadde en slags hard og avrundet klump akkurat der hoftebeina stikker ut, den ble spesielt merkbar da jeg skulle sove om natta. Noen dager senere oppdaget jeg å våkne om nettene av at jeg er kvalm, og det varte til litt etter skolen begynner (8 tiden). Kan også bli dårlig ut på kvelden, og kan da sitte og være nær med å brekke meg før jeg går til sengs.

Nå kan det komme av at jeg leste på nettet om skrekkhistorier om jenter som oppdager at de har hatt mensen gjennom hele graviditeten, og at "hard" og avrundet mage og morgenkvalme er symptomer :sjenert: Hadde skikkelig angst i noen dager! men er det virkelig mulig å psyke seg ut så kraftig at man utvikler slike symptomer som hard mage og morgenkvalme? :fnise: I så fall, hvor fort går slike tulleting over? Er det noen som har oppdaget det samme en gang de virkelig ville være gravide/trodde de var gravide?

Må bare nevne at jeg for ca. 2 måneder siden ble ferdig med en ganske sterk vitamin-a basert kur, noe som garantert kan forårsake noen plager og forandringer i kroppen.

Må bare nevne at jeg ALDRI er ordentlig syk, så jeg føler meg bra rar i kroppen. Hver morgen føles det som om tunga mi har hovnet opp og gjør at jeg brekker meg bare jeg ruller meg rundt i senga, og magen min ser ut som en jævla ballong ut på kvelden og tidlig om morningen. Og jeg er ikke spesielt stor rundt magen heller, så det ser bra sært ut i forhold til hvordan kroppen ellers er. Jeg ser rett og slett ut som om jeg er tidlig ute i et svangerskap.

Har lest om dette på nettet, men blir bare enda mer stressa av å lese mer om det (jeg hørte det av en søster, som sa det til moren sin, at hun gikk gravid og hadde mensen hele tiden historier). Tror dere jeg bør ta en blodprøve for å virkelig sjekke, eller er det unødvendig siden jeg har både mensen, fikk negativ på test, og brukte beskyttelse da jeg hadde sex?

Føler meg som DEN idioten som spør etter noe som er såpass opplagt, men kjenner virkelig ikke igjen kroppen min :grine: Brygger jeg bare på omgangssyke eller influensa?

Endret av BabyBlue
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du ikke vært hos legen? Det kan være cyster på eggstokkene eller andre ting som må behandles.

• Liker 1
Gjest Nuppdupp
Skrevet

gå til legen.. høres ikke normalt ut

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Hvorfor har du ikke vært hos legen? Det kan være cyster på eggstokkene eller andre ting som må behandles.

Ikke si sånt?! :sukk: Wæh, jeg drar jo til utlandet om få dager i tillegg.

Takk for svar, må ta det med legen. Håper han kan ta meg i mot fort :takke:

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres merkelig ut, synes du bør oppsøke lege.

ps.Kan være at du har et innbilt svangerskap, noe både mennesker og dyr kan oppleve.

• Liker 1
Gjest BabyBlue
Skrevet

Dette høres merkelig ut, synes du bør oppsøke lege.

ps.Kan være at du har et innbilt svangerskap, noe både mennesker og dyr kan oppleve.

Kan godt være. Jeg beit nesten neglene av meg i noen dager, men siden mensen verken er smertefull eller har forsvunnet i en måned har jeg jo prøvd å snakke vett i hodet mitt.

Men jeg bare måtte google "can you have your period and still be pregnant?" etter at jeg merket bumpen på magen min. Jeg er så flink. Er det rart det er hypokondere der ute liksom :klaske:

Skrevet

Ta deg en tur til legen, slik at du finner ut av det :) Ikke noe ålreit å gå rundt og ikke vite. Lykke til!

Gjest BabyBlue
Skrevet

Ta deg en tur til legen, slik at du finner ut av det :) Ikke noe ålreit å gå rundt og ikke vite. Lykke til!

Takk :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...