Gå til innhold

Anbefal meg en bil!

Gjest Lillekanin

Anbefalte innlegg

Gjest Lillekanin

Jeg trenger en bil som:

-Er enkel i bruk

-Minst to seter, og gjerne mulighet for å slå ned baksetene om den har fire seter

-Relativt rimelig i drift

-Egentlig en konebil:D Den skal bare brukes til å fise fram og tilbake til jobb med, sånn ca 5-6 km om dagen tilsammen, ned på butikken, og til trening. Ikke noe langveiskjøring.

FORSLAG? Hvilken bil kjører DU?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg selv styrer unna Micra og yaris, de er, etter min mening, ikke gode å kjøre, spesielt på vinterføre.

Selv har jeg en Nissan Note,(Som jeg nå selger, da den blir for liten til vårt bruk, med barn, hunder, osv) og denne vil jeg absolutt anbefale til andre! Den er liten , men med overraskende god plass inni. Bakseter som kan legges ned, eller trekkes fram/bak alt etter hvor man ønsker plass.

Den går på luft og kjærlighet(bruker vel ca 0.4 på bl.kjøring) og er rimelig å forsikre! Vi har ikke hatt trøbbel med den, og andre jeg har snakket med som også har Note er veldig fornøyd:)

Ellers er Nissan quashqai en veldig populær bil, høy, men liten.(Men noe overpriset etter min mening:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoda Fabia selvsagt. Jeg har en 08-modell selv, og den er utmerket. Praktisk, driftsikker og gjerrig på bensin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lillekanin

...Jeg bor på vestlandet og her har vi ikke så heftige vinterer. Trenger ikke en bil som er veldig god på vinterføre mao... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Jeg har jobbet med bilutleie, og har dermed kjørt en del ulike biler.

VW Golf og Ford Focus er to jeg ikke nøler med å anbefale. De er komfortable, praktiske og rimelige. Skoda og Renault er jeg ikke helt fortrolig med, har opplevd mye servicetrøbbel og småfeil opp igjennom. Imidlertid er Skoda Superb en god bil, men sannsynligvis unødvendig stor i forhold til de kravene du nevner i HI. Peugeot 207 kan også være en kurant bil, men har ikke kjørt den så mye.

Vi har en 2004 Saab 9-5 stv, og jeg kommer til å kjøpe en nyere Golf eller Passat etter studiene.

Edit: Honda Civic er også en god bil til det du nevner. :)

Endret av PinkLeaf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordavind

Jeg har jobbet med bilutleie, og har dermed kjørt en del ulike biler.

VW Golf og Ford Focus er to jeg ikke nøler med å anbefale. De er komfortable, praktiske og rimelige. Skoda og Renault er jeg ikke helt fortrolig med, har opplevd mye servicetrøbbel og småfeil opp igjennom. Imidlertid er Skoda Superb en god bil, men sannsynligvis unødvendig stor i forhold til de kravene du nevner i HI. Peugeot 207 kan også være en kurant bil, men har ikke kjørt den så mye.

Vi har en 2004 Saab 9-5 stv, og jeg kommer til å kjøpe en nyere Golf eller Passat etter studiene.

Edit: Honda Civic er også en god bil til det du nevner. :)

Bra at du støtter mitt forslag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PinkLeaf

Et kjapt søk på Finn viser at du får 2003-2004 modeller av både Golf og Focus til ca 90 000,-. Da er de nye nok til at det er mye sikkerhetsløsninger implementert, og sannsynligvis med lav km.stand.

Åh, nå fikk jeg også lyst til å kjøpe bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Jeg ser du har fått flere forslag, deriblant Honda Civic. Var jeg deg ville jeg også vurdert Honda Jazz. Her kan man få tak i 2006-modeller for like under 100.000. Den er en romslig småbil. Jeg brukte noen venners Jazz over noen mil, og er overrasket over kjørekomfort og plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Å kjøpe en ny bil er som å bli forelsket. Bare enda bedre for det varer. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første generasjon Mazda3. Ford Focus 1.6. Honda Civic fungerer også. Om ikke Subaru Impreza fra begynnelsen av 2000 ca er for stor, så er også dette et veldig hyggelig bekjentskap. Felles for disse er at du skal ha en NAF-test på dem, rust er hovedproblemet sammen med slitte foringer og stag. Det finnes veldig gode eksemplarer der ute, masse å velge i.

Styr unna Golf, Audi, Skoda, Opel, alt fransk piss og kast småstein på de som snakker om Mercedes Benz A-klasse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

kast småstein på de som snakker om Mercedes Benz A-klasse.

Wut? :sprettoy:

Mercedes er en av de mest holdbare og beste bilene som finnes. Mercedes er selve definisjonen på en bil. Det er det beste du kan få for pengene, gutt. Hva er det du har mot Mercedes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wut? :sprettoy:

Mercedes er en av de mest holdbare og beste bilene som finnes. Mercedes er selve definisjonen på en bil. Det er det beste du kan få for pengene, gutt. Hva er det du har mot Mercedes?

Jeg solgte S-klassen min på denne tiden i fjor. Vi holder på å kvitte oss med et par av disse på jobben. S-klasse er liksom det ypperste av kremen fra Mercedes Benz. Du er hjertelig velkommen til å se på utleggene vi har hatt, og jeg har hatt, på disse "kvalitetsbilene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg solgte S-klassen min på denne tiden i fjor. Vi holder på å kvitte oss med et par av disse på jobben. S-klasse er liksom det ypperste av kremen fra Mercedes Benz. Du er hjertelig velkommen til å se på utleggene vi har hatt, og jeg har hatt, på disse "kvalitetsbilene".

W221? Designet av noen helt fremmed og ja, enig i at den stikker seg ut og ikke er i riktig samme klasse som de tidligere S-klassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

W221? Designet av noen helt fremmed og ja, enig i at den stikker seg ut og ikke er i riktig samme klasse som de tidligere S-klassene.

Vi har hatt flere av dem, sjefen er Mercedes-frik og går ikke av veien for å bruke mye penger på dem. Nå er det over, vi har fått Audier som representasjonsbiler istedet. Ikke det at jeg tror det blir så mye bedre, men bare jeg slipper å oppleve at bilen ikke går i revers på Flesland når jeg henter kunder - så er alt ok.

MEN, nå sporer vi av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler VW Golf på det varmeste! Bruker lite bensin, er gode og lette å kjøre. Er utrolig fornøyd med min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...