Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest lekebøll
Skrevet
Hehe' date=' jeg er helt motsatt, vil ha alt samlet i samme vindu. Det synes jeg faktisk er en av de STORE fordelene med Opera, jeg slipper å ha oppe ørten vinduer som tar masse minne.[/quote']

Men du ser vel ikke noe i hvert vindu da..? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener?

Skrevet

Joda, du kan ha alle framme samtidig, på ulike måtar: tiled (side ved side), cascade (oppå kvarandre, slik at du ser ein flik av alle og alt av det øverste) eller eitt om gongen (og du blar mellom dei ulike som i kartotekkort, med "tabs")

Synest det er svært praktisk sjølv eg, men det er jo smak og behag. Kjekt å kunna velga, i alle fall.

Gjest lekebøll
Skrevet

Jeg tror bare det er at jeg synes det er rotete. ;)

Sikkert en vane.

Gjest lekebøll
Skrevet

... og den siste kommentaren var vel sånn halvveis til både lunacia og Crazee. :briller:

Skrevet

Tok meg litt tid før eg vende meg til alt-i-eitt-vindauga sjølv, men no vil eg ikkje gå tilbake. Synest det er ryddig og oversiktleg, og kan skifta mellom ulike browsarvindauge veldig fort. :D

Gjest lekebøll
Skrevet
Synest det er ryddig og oversiktleg' date=' og kan skifta mellom ulike browsarvindauge veldig fort. :D[/quote']

Det kan du jo når de ligger der nede også.... :kverulant: :wink:

Skrevet

Det blir ikkje heilt det same. Vel - nesten, men likevel ;)

Gjest lekebøll
Skrevet
Det blir ikkje heilt det same (i alle fall ikkje sist eg prøvde - ser du tittelen på sidene slik at du veit kva for nokre det er når dei ligg nede?)

Ja! Ser alt. Ellers hadde det jo ikke vært noe poeng.

Det er det jeg synes mangler når de "ligger oppå hverandre" i Opera.

Skrevet

Uffda, det svarte du før eg fekk tenkt meg om og retta. Jaja.

Men når sidene ligg oppå kvarandre i Opera, har du ikkje desse "flikane" som viser tittelen då? Dei gjer jo same nytten...?

Page bar heiter det i menyen (View -> Page bar)

Gjest lekebøll
Skrevet
Uffda, det svarte du før eg fekk tenkt meg om og retta. Jaja.

Men når sidene ligg oppå kvarandre i Opera, har du ikkje desse "flikane" som viser tittelen då? Dei gjer jo same nytten...?

Page bar heiter det i menyen (View -> Page bar)

Nei, det er bare teit og rotete.

:ler:

Jeg tar forbehold om at det er jeg som er sær og egen her, altså. Det er jo mulig andre kan ta til seg noen tips. :sjarmor:

Skrevet

Ikkje ta det så tungt - bruk Opera slik du føretrekk, du. Eg er sikker på du vil bli nøgd, særleg om du leikar deg litt og tilpassar den slik du vil ha det. :D

Gjest lekebøll
Skrevet

Ja, jeg er faktisk veldig fornøyd allerede.

Det er litt som når KG forandra utseende også - kjemperart i begynnelsen, men veldig bra etterhvert. Vane.

Gjest Steinar
Skrevet

gå på file - quick preferences....der finner du forskjellige alternativer for hvordan du vil behandle pop-up vinduer.

Vil bare fortelle et par kjekke funksjoner i Opera jeg bruker:

1. Hold høyre musetast inn og dra til høyre eller venstre, da går du til forrige/neste side

2. Dersom man har en link og man ikke kan trykke på den, høyreklikker man og velger "go to url" i menyen som kommer fram.

Opera er genialt - Explorer kan bare gå og legge seg :)

Gjest Steinar
Skrevet

Uups...svarte på siste innlegg i første sida...:) Var altså svar om hvordan man stopper pop-ups i Opera :

Skrevet

Opera er genial da :) Har spart meg for masse vondt i skuldre/nakke/arm pga. musebruk, siden man kan navigere mellom linkene med bare tastaturet! Raskt går det også!!!

Skrevet
Har spart meg for masse vondt i skuldre/nakke/arm pga. musebruk, siden man kan navigere mellom linkene med bare tastaturet! Raskt går det også!!!

Var derfor jeg begynte å bruke Opera, fordi jeg hadde hørt at den var bedre å navigere i med bare tastatur. Og jammen har det hjulpet meg masse :)

Merker det raskt i armene hvis jeg blir sittende i Explorer noen timer, feks på skolen eller andre steder der Opera ikke ligger inne...

• 2 uker senere...
Skrevet

Tror jammen jeg begynner å få sansen for Opera :Nikke:

Men er litt nysgjerrig på Mozilla også....

• 1 måned senere...
Skrevet

Hvis du vil at Opera skal åpne sider separate vinduer istedenfor sider innenfor ett hovedvindu, så gå til "File / Preferences / Windows" (vet ikke hva det er i den norske versjonen), og for "Window handling", velg "Prefer separate windows" i dropdown-feltet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...