AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Hei. Jeg får ikke mensen, skulle hatt den for ca. 10 dagers siden og begynner å bli bekymra. For ca 1,5 mnd siden så gikk jeg på p-piller i en uke ca, men måtte bare slutte etter så kort tid, for ble uutholdelig kvalm. Ca en uke etter jeg slutta fikk jeg mensen, og hadde sex når jeg hadde mensen. (Brukte kondom) Nå skulle jeg hatt mensen, men har ikke fått den. Er jo veldig liten sjanse for at jeg skulle blitt gravid når jeg brukte kondom samtidig som jeg hadde mensen..? Har ikke hatt sex etter det. Så det jeg lurer på er om p-pillene som jeg bare brukte en ukes tid kan ha noe med dette å gjøre? Eller er jeg svært uheldig og er blitt gravid..?
Gjest Survival Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 P-piller har en lei tendens til å forvirre hormonene og menssyklusen, så det skal du ikke se bort ifra. Jeg tror du trygt kan stole på at det er p-pillens skyld at du ikke har fått mensen til vanlig tidspunkt. Den vil nok komme etter hvert når kroppen er kommet på rett kjør igjen. Har du ikke fått mensen innen èn måneds tid bør du kanskje oppsøke lege for en sjekk.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #3 Skrevet 28. mars 2012 P-piller har en lei tendens til å forvirre hormonene og menssyklusen, så det skal du ikke se bort ifra. Jeg tror du trygt kan stole på at det er p-pillens skyld at du ikke har fått mensen til vanlig tidspunkt. Den vil nok komme etter hvert når kroppen er kommet på rett kjør igjen. Har du ikke fått mensen innen èn måneds tid bør du kanskje oppsøke lege for en sjekk. Tusen takk for svar! Det rare er jo at jeg fikk mensen til vanlig tid, rett etter jeg slutta med pillene.. Men håper du har rett der ja!
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 Kanskje du har stressa mye? Nei, vil ikke si det. :o
Birgitta Skrevet 28. mars 2012 #6 Skrevet 28. mars 2012 Tusen takk for svar! Det rare er jo at jeg fikk mensen til vanlig tid, rett etter jeg slutta med pillene.. Men håper du har rett der ja! Det er jo ikke egentlig mensen, bare en bortfallsblødning. Så nå er det nok bare litt krøll før du får vanlige sykluser igjen.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #7 Skrevet 28. mars 2012 Det er jo ikke egentlig mensen, bare en bortfallsblødning. Så nå er det nok bare litt krøll før du får vanlige sykluser igjen. Setter pris på svar! Sorry om jeg spør mye, men når jeg bare tok de pillene i en ukes tid, så kan det vel ikke ha skjedd så store forandringer?
Athene Skrevet 29. mars 2012 #8 Skrevet 29. mars 2012 Setter pris på svar! Sorry om jeg spør mye, men når jeg bare tok de pillene i en ukes tid, så kan det vel ikke ha skjedd så store forandringer? Da man tar p-piller overstyrer de kroppens egne hormoner, og det er helt individuelt når egne hormoner klarer å ta over styringen igjen. Selv om du bare gikk på pillen en uke kan det ta uker/måneder før syklusene dine er på plass igjen.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #9 Skrevet 30. mars 2012 Jeg ville tatt en graviditetstest for sikkerhets skyld. Så får du utelukket det helt hverfall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå