Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har et hefte fra Freia med ideer til hva man kan bruke gele til. I en notis der, er det et forslag om å bruke gelepulver som søtning i pisket krem.

Tenkte jeg skulle prøve dette, men lurte på om det var noen som allerede har gjort det? Evt erfaringer.

Planen min er å lage sjokoladekake, fylle den med sitronkrem (pisket krem smaksatt/søtnet med sitrongele) og friske jordbær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden det står i heftet tror jeg det funker helt bra. Men det kan kanskje tenke seg at kremen blir noe stivere p.g.a. gelatinen.

Skrevet

Det passer jo egentlig helt fint, mtp at det skal være i kake :jepp:

Skrevet

Er jo bare å prøve seg frem. Smak til, og hvis smaken er grei, men fargen er svak så bruker du konditorfarge til ønsket farge :)

Si i fra hvordan det gikk?

Skrevet

SKal prøve å huske :)

Er ikke så farlig med fargen, er mer smaken som er gjeldene :)

Skrevet

Det fungerer egentlig helt greit! Det blir en svak smak på kremen, og det holder ofte det :)

Tror dumme meg greide å overpiske kremen litt da...så den ble litt rar. Men fullt spisende! Så nå er det bare å glede seg til besøket kommer og smaker :)

Skrevet

Det fungerer egentlig helt greit! Det blir en svak smak på kremen, og det holder ofte det :)

Tror dumme meg greide å overpiske kremen litt da...så den ble litt rar. Men fullt spisende! Så nå er det bare å glede seg til besøket kommer og smaker :)

Hvis kremen er inni kaka så syns jo ikke det så godt! :)

Kos deg med kake!

AnonymBruker
Skrevet

Overpisket krem synes kanskje ikke når den er inni kaka, men overpisket krem er jo måten man lager smør på. :gjeiper:

Skrevet

Overpisket krem synes kanskje ikke når den er inni kaka, men overpisket krem er jo måten man lager smør på. :gjeiper:

Det vet jeg, men stoppet før det gikk så langt :fnise:

Skrevet

Det er ganske vanlig å stive opp krem med litt gelatin egentlig. Da holder den seg utrolig mye bedre om den skal stå til dagen etter, eller det er sannsynlig at det blir mye rester. Litt gelatin, og melis i stedet for sukker så er kaken like fin dagen etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...