AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Jeg er redd for å gå på butikken å kjøpe mat... Spesiellt snop! Føler alle ser på meg som en slask som bare trykker i trynet. Dette spes folk fra det andre kjønn... Hva tenker dere menn om jenter som handler snop i butikken? Vet jeg høres dum ut nå, men har sosial angst og da følger de rareste tvangstanker med... Utrolig slitsomt i lengden
Gjest NozMonster Skrevet 28. mars 2012 #2 Skrevet 28. mars 2012 (endret) du tenker nok myye mer enn alle andre gjøre- til og med hvis vi legger sammen alle andres tanker om til en tanke, så er nok din tanke fremdeles størst! de fleste som handler er ute etter å finne det de skal og bli ferdig. tenker du på alle andre når du er i butikken? (eller det er kanskje et untak når man siter med dette du nevner (?) ) Endret 28. mars 2012 av NozMonster
Zzyzx Skrevet 29. mars 2012 #3 Skrevet 29. mars 2012 Alt jeg tenker hvis jeg skulle slumpe til å legge merke til hva andre handler er "åh, det så godt ut, det må jeg huske å handle neste gang". Helt ærlig, jeg tenker ingenting om hva andre handler i butikken. Og siden jeg selv har slitt med akkurat de samme problemene som deg, så vet jeg at for meg hjalp det å fortelle meg selv hele tiden at uansett hva andre tenker så betyr det ikke noe for meg. Som et slags mantra. Jeg kjenner ikke de folka som eventuelt måtte tenke og mene noe, de kjenner ikke meg, så hvorfor skal tankene deres ha en påvirkningskraft på meg? Det gir jo ikke mening.
Gjest scorpius Skrevet 29. mars 2012 #4 Skrevet 29. mars 2012 (endret) Jeg synes ikke de tankene er så rare egentlig - tror det er mange som tenker slik. Likevel er det ganske synd at du har det slik. Jeg ser absolutt ikke ned på eller tenker noe negativt om folk som kjøper noe godt.. Blir bare enda mer godtesyk og fristet Prøv å drit i hva du tror andre tenker om deg, selv om jeg forstår så alt for lett at det ikke er enkelt. Og hvis det er noen mennesker som skulle ha slike negative tanker om deg fordi du kjøper godteri, så er det de det er noe galt med og ikke deg. Send heller de negative tanker Endret 29. mars 2012 av scorpius
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #5 Skrevet 30. mars 2012 Jeg er redd for å gå på butikken å kjøpe mat... Spesiellt snop! Føler alle ser på meg som en slask som bare trykker i trynet. Dette spes folk fra det andre kjønn... Hva tenker dere menn om jenter som handler snop i butikken? Jeg synes folk som kjøper snop (særlig av den billige/ufyselige sorten) er folk med ekle uvaner og dårlig selvkontroll uansett om de er menn eller kvinner. Selv spiser jeg aldri godteri eller ting tilsatt sukker. Først og fremst fordi sukker ødelegger huden. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #6 Skrevet 30. mars 2012 Jeg synes folk som kjøper snop (særlig av den billige/ufyselige sorten) er folk med ekle uvaner og dårlig selvkontroll uansett om de er menn eller kvinner. Selv spiser jeg aldri godteri eller ting tilsatt sukker. Først og fremst fordi sukker ødelegger huden. Så fordi du velger å ikke spise godteri så skal alle andre som gjør det være ekle og ha dårlig selvkontroll? Hjelpes! Sukker behøver ikke å ødelegge huden nei, det er veldig individuelt. 5
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #7 Skrevet 30. mars 2012 Jeg synes folk som kjøper snop (særlig av den billige/ufyselige sorten) er folk med ekle uvaner og dårlig selvkontroll uansett om de er menn eller kvinner. Selv spiser jeg aldri godteri eller ting tilsatt sukker. Først og fremst fordi sukker ødelegger huden. Jeg tror ikke TS har de største tvangstankene i denne tråden... 8
Gjest Survival Skrevet 30. mars 2012 #8 Skrevet 30. mars 2012 Jeg synes folk som kjøper snop (særlig av den billige/ufyselige sorten) er folk med ekle uvaner og dårlig selvkontroll uansett om de er menn eller kvinner. Selv spiser jeg aldri godteri eller ting tilsatt sukker. Først og fremst fordi sukker ødelegger huden. På hvilken måte ødelegger sukker huden? Du kan godt legge ved kilder for å begrunne påstandene dine. Du må forresten ha et ganske patetisk og kjedelig liv, når du går rundt og bryr deg om alt alle andre gjør hele tiden. Attpåtil når du er så streng med deg selv, at du ikke kan unne deg en sjokolade eller to på lørdager. Jeg er sikker på at også du gjør noe som gjør at du ikke er perfekt, du heller. Røyker du? Snuser du? Drikker du alkohol? Spiser du mye rødt kjøtt? Dette er også ting som ikke er bra for deg. 4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #9 Skrevet 30. mars 2012 Jeg har jobbet i butikk, og da jeg slo i varene var jeg mer opptatt av å få jobben gjort enn å tenke på hva folk hadde puttet i handlekurven. Som kunde i butikken gir jeg også blanke i hva andre handler, og om det er sunt eller usunt. Prøv å ikke tenke for mye på dette. Jeg tror de færreste i det hele tatt legger merke til hva andre kunder kjøper
Gjest Grønnblomst Skrevet 30. mars 2012 #10 Skrevet 30. mars 2012 Jeg synes folk som kjøper snop (særlig av den billige/ufyselige sorten) er folk med ekle uvaner og dårlig selvkontroll uansett om de er menn eller kvinner. Selv spiser jeg aldri godteri eller ting tilsatt sukker. Først og fremst fordi sukker ødelegger huden. Det kunstige søtmiddelet er ikke noe bedre. Den yfyselige aspertamen mener de forårsaket en rekke ugunstige ting. Husker ikke hva, men lista jeg ble vist var lang. Bedre med sukker som blir til fett vi kan trimme vekk, enn syntetisk faenskap som vi ikke vet hva gjør med kroppen 2
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #11 Skrevet 29. april 2012 Takk for svar dere, og beklager sent svar tilbake. Nei, jeg tenker ikke på hva andre kjøper og skjønner selvsagt at dette er en rar tankegang. Men dette sammensveiset med angsten min blir veldig forsterket. Jeg spiser generellt lite godsaker, men når jeg skal unne meg noe den ene dagen i uka, så blir det liksom så vanskelig. Føler jeg må kjøpe andre ting i tillegg for at det ikke skal se dumt ut. Også får jeg tanker om at folk ser på meg og syns det er ekkelt at jeg kjøper det og det f.eks. Har egentlig hatt det sånn i mine tidl forhold også. Han ene exen min presterte å si 'Men du er jo så tynn, du burde ikke spise snop.' Ikke at jeg syns jeg er noe selv, men kanskje det har satt spor? Vet ikke. Vurderte å gå i butikken og kjøpe noe nå nettopp fpr å utfordre meg selv litt (Masse folk i den søndagsåpne butikken), men turte ikke!!
Gjest lilja Skrevet 30. april 2012 #12 Skrevet 30. april 2012 Drit i alle andre, og kjøp det du vil. Si dette til deg selv til du tror på det; Jeg driter i det. Jeg har rett på å leve livet mitt som jeg vil uten å tenke på hva alle andre synes om det. 1
Gjest gjest Skrevet 30. april 2012 #13 Skrevet 30. april 2012 Prøv å drit i folk neste gang, og tenk at uansett hva de tenker så har de glemt det i det øyeblikket de er ute av butikken. Er jo ikke akkurat sånn at noen vil kjenne deg igjen på gata som "hun som kjøpte snickers i går!" Med mindre de ble alvorlig sjarmert, muligens Jeg går i samme butikk hele tida, og ser mange av de samme folkene hele tida, men legger aldri merke til hva de kjøper. Muligens med ett unntak som er litt flaut å innrømme, hvis noen som er veldig tjukke kjøper et berg med godteri, så lurer jeg på om DE er flaue over det, men jeg syns ikke det er rart selv. Jeg har noen hangups selv, det er enkelte kombinasjoner jeg blir litt varm i toppen av. Bind, tamponger og godteri er jo en klassiker, gjerne med et dameblad på toppen. Når det er bare det jeg skal ha, slenger jeg gjerne på en liter melk eller noe, så føles det ikke fullt så "hei, jeg skal bare hjem og legge meg under dyna og være hormonell og spise godteri" :gjeiper: I butikken min hender rett som det er at det sitter en vittigper i kassa som prøver å slå en flau vits hvis jeg har en merkelig sammensetning av varer, ala "ja nå lurer jeg på hva du skal ha til middag!", men det er jo ikke sånn at han seriøst tror jeg er på vei hjem for å spise skinke med karamellsaus og tannkrem. Håper jeg da. Så blir det litt sånn klein humring, men tror likevel de bak meg tenker "dust" om han i kassa før de glor på varene mine, for å si det sånn... Og tilbake til godteriet har jeg ingen skrupler. Jeg syns det er litt morsomt å kjøpe godteri med alt det karbohysteriet som er nå. Så da jeg stod i kassa i går, med 1,5 liter cola, smultringer og godteri, tenkte jeg bare "haha, ta den lowcarb-suckers, nå skal jeg hjem og kooooose meg!" 1
Gjest LillaGorilla Skrevet 30. april 2012 #14 Skrevet 30. april 2012 Synes ikke du høres dum ut TS Skjønner godt hva du mener! For litt siden spurte en kamerat om jeg kunne kjøpe Cola og snus til han, og jeg sa selfølgelig ja. Men da jeg kom til butikken følte jeg meg helt jævlig, hehe Det var så ekkelt å gå forbi alle folkene og ta ut en Cola fra kjøleskapet. Følte alle så på meg og tenkte hvor usunn og fæl jeg var. Vart ikke bedre med snusen! Føler litt det samme med snop og chips, men ikke så gale. Kjøper det som regel på lørdager, sammen med en full handlevogn med masse andre varer. Kjøper aldri så mye heller, så da inbiller jeg meg at folk bare tenker at jeg skal kose meg med den lille sjokoladen siden det er lørdag 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2012 #15 Skrevet 30. april 2012 Hvis jeg hadde vært redd for å kjøpe noe usunt hadde jeg tatt en handlevogn og handlet så mye at det så ut som jeg skulle ha barnebursdag eller handlet inn til en forening eller noe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå