AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #1 Skrevet 28. mars 2012 Hei:) Jeg har vært sammen med min kjære i 5 flotte år. etter ett år med flott sexliv begynnte jeg på p piller og lysten dabbet fort av. Dette er svært vanskelig for meg, tror samboerene min omtrent har gitt opp, før kranglet vi mye over dette men ikke nå lengre. Når vi har sex gjør jeg det ofte mer av forpliktelse enn at jeg selv har lyst, men jeg har så lyst til å lyst:P Jeg har endometriose og har fått beskjed av legen at jeg må gå på p piller, utenom det så har jeg utrolige kraftige menssmerter, og min mens varer uten p piller i omtrent 12 dager, alt er bedre med p piller, men sexlyst finnes så godt som ikke. Jeg har tidligere gått på loette, går nå på microgynon, kan det hjelpe å bytte merke?
womenwomen Skrevet 29. mars 2012 #3 Skrevet 29. mars 2012 Hei:) Jeg har vært sammen med min kjære i 5 flotte år. etter ett år med flott sexliv begynnte jeg på p piller og lysten dabbet fort av. Dette er svært vanskelig for meg, tror samboerene min omtrent har gitt opp, før kranglet vi mye over dette men ikke nå lengre. Når vi har sex gjør jeg det ofte mer av forpliktelse enn at jeg selv har lyst, men jeg har så lyst til å lyst:P Jeg har endometriose og har fått beskjed av legen at jeg må gå på p piller, utenom det så har jeg utrolige kraftige menssmerter, og min mens varer uten p piller i omtrent 12 dager, alt er bedre med p piller, men sexlyst finnes så godt som ikke. Jeg har tidligere gått på loette, går nå på microgynon, kan det hjelpe å bytte merke? Jeg tror ikke det hjelper å bytte piller. Kunstige hormoner får du i deg uansett hvilken piller du tar. Og det er unaturlig for kroppen - og det vil uansett gi bivirkninger. De aller fleste piller gir bivirkninger. Jeg holder heller ut menssmerter og avstår fra p-piller. Er bedre å føle seg " levende " enn hormonelt kasterert.... De dagene du har menssmerter kan du jo bare bruke ibux eller rett og slett ha sex - for å dempe menssmertene. Vil anbefale pessar eller kondom - eller begge deler - så kan du bytte på de to alternativ. Det er i hvertfall hormonfritt og like sikker og trygg som p-piller. Sansynligvis mer sikker... For p-piller er lett å glemme å ta...og da er de ikke sikre..
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2012 #4 Skrevet 29. mars 2012 Jeg tror ikke det hjelper å bytte piller. Kunstige hormoner får du i deg uansett hvilken piller du tar. Og det er unaturlig for kroppen - og det vil uansett gi bivirkninger. De aller fleste piller gir bivirkninger. Jeg holder heller ut menssmerter og avstår fra p-piller. Er bedre å føle seg " levende " enn hormonelt kasterert.... De dagene du har menssmerter kan du jo bare bruke ibux eller rett og slett ha sex - for å dempe menssmertene. Vil anbefale pessar eller kondom - eller begge deler - så kan du bytte på de to alternativ. Det er i hvertfall hormonfritt og like sikker og trygg som p-piller. Sansynligvis mer sikker... For p-piller er lett å glemme å ta...og da er de ikke sikre.. P-piller er ikke så lette å glemme når man bare har en grei rutine på når man tar dem. Og ikke alle piller gjør at man blir "kjemisk kastrert". Det finnes mange damer som ikke mister helt piffen av å gå på p-piller. Hvordan hvert merke virker på hver enkelt kvinnekropp er umulig å si da alle reagerer forskjellig. TS, du må bare prøve å se.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå