Gå til innhold

Ambisjoner og nettdating

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser i nesten hver eneste profil at jentene søker etter en mann med ambisjoner, hva legger de egentlig i det? Selv så er de ofte middelmådigheter som har studert et eller annet innen smafunnsvitenskap eller noe på BI, altså på langt nær det ypperste norsk arbeidsliv har å by på.

Ok, greit dersom du har gått på Harvard eller er utdannet feks lege så kan jeg skjønne at man søker etter en med ambisjoner som er lik seg selv, jeg vil ikke si det vitner om ambisjoner å feks gå på BI eller studere samfunnsvitenskap. Men likevel så er det stuerent å kreve at en fremtidig partner har store ambisjoner, hva skal han ha gjort for å være bra nok? Må han ha gått på Harvard eller være utdannet lege for å leve opp til minimumskravene til jentene. Ellers så ser jeg ikke at disse jentene har prestert noe som helst feks innen idrett, musikk eller annet som gir status. Det er helt vanlige ok jenter uten noe særlig ambisjoner annet enn å ta en ok utdannelse(ikke harvard likz) og finne seg en helt grei jobb og ha det gøy med venner på kafe og ute.

Joda, det er greit nok det. Men hvorfor må mannen som disse jentene søker være så ekstremt ambisiøs når de ikke er det selv. Jeg vil ikke si at ei som feks har studert noen år på BI og ellers henger med venner er ekstremt ambisiøs jeg kunne sikkert godt vært sammen med ei, men jeg har ikke gått på Harvard likzom. Jeg liker også å være ute, trene å ha det gøy, men jeg er ikke verdensmester i idrett heller. Det er ikke hun heller, hvorfor må jeg være verdensmester når hun ikke er det?

Hvorfor er det slik at en helt allminnelig grei jente krever at en fremtidig mann har så store ambisjoner, når hun har moderate ambisjoner for seg selv? Tell me? Hvorfor er ikke en helt vanlig mann omtrent på deres nivå utdannelses og ambisjonsmessig bra nok?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Indra
Skrevet

ALLE KVINNER ER GOLDDIGGERS!

(sånn, var det svaret du var ute etter?)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte samboeren min via nettet, han har studert juss (rettsvitenskap) og master i adm& ledelse (BI) (fullførte begge deler samtidig, ja).

Jeg er utdannet journalist, har studert makroøkonomi, og holder nå på å avslutte en master i adm& ledelse (BI). Jeg er også leder for, og har startet, mitt eget medieprodukt.

Altså, vi har ikke gått på Harvard "likz", men jeg vil si vi er langt over gjennomsnittet ambisiøse. Vi er 23 år gamle.

AnonymBruker
Skrevet

Ser i nesten hver eneste profil at jentene søker etter en mann med ambisjoner, hva legger de egentlig i det?

Det ble diskutert i en annen tråd, og det var mange som mente at det er golddiggers som vil ha en mann med god inntekt og statusjobb.

AnonymBruker
Skrevet

Det ble diskutert i en annen tråd, og det var mange som mente at det er golddiggers som vil ha en mann med god inntekt og statusjobb.

Jeg tjener langt bedre enn han, men han vil tjene bedre enn meg i fremtiden. Hva er jeg, da? :fnise: (Samme AB som over)

Skrevet

Tror du må bestemme deg for om jenter søker en mann med ambisjner, med store ambisjoner eller ekstreme ambisjoner. Ser litt ut som desken i VG har vært innom teksten din. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet
Hvorfor er det slik at en helt allminnelig grei jente krever at en fremtidig mann har så store ambisjoner, når hun har moderate ambisjoner for seg selv?

Kjønnene er forskjellige. Kvinner ser etter en handy mann med lederegenskaper og ambisjoner. Menn ser etter en omsorgsfull kvinne med sexy kropp.

AnonymBruker
Skrevet

Kjønnene er forskjellige. Kvinner ser etter en handy mann med lederegenskaper og ambisjoner. Menn ser etter en omsorgsfull kvinne med sexy kropp.

Det er faktisk feil. Jeg har selv høy utdannelse og god jobb, mange menn synes det er attraktivt.

I dagens samfunn må to parter dra "lasset" økonomisk.

Jeg er selvfølgelig pen og alt det der også;)

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner har noe lignende "The Game" de også, og i disse bøkene anbefales det gjerne at man skriver "søker ambisiøs mann" i stedet for å si rett ut at man setter pris på penger og status.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte samboeren min via nettet, han har studert juss (rettsvitenskap) og master i adm& ledelse (BI) (fullførte begge deler samtidig, ja).

Jeg er utdannet journalist, har studert makroøkonomi, og holder nå på å avslutte en master i adm& ledelse (BI). Jeg er også leder for, og har startet, mitt eget medieprodukt.

Altså, vi har ikke gått på Harvard "likz", men jeg vil si vi er langt over gjennomsnittet ambisiøse. Vi er 23 år gamle.

Jeg ville ikke kalle det særlig ambisiøst. Helt allminnelig vanlig folk. BI er slik jeg ser det for mindre ambisiøse folk.Har man ambisjoner og skal studere økonomi går man i Norge enten på NHH eller indøk NTNU, BI er for akademisk avfall.

Gjest Tidssone
Skrevet

Ser i nesten hver eneste profil at jentene søker etter en mann med ambisjoner, hva legger de egentlig i det?

Hvorfor er det slik at en helt allminnelig grei jente krever at en fremtidig mann har så store ambisjoner, når hun har moderate ambisjoner for seg selv? Tell me? Hvorfor er ikke en helt vanlig mann omtrent på deres nivå utdannelses og ambisjonsmessig bra nok?

Har disse jentene skrevet i profilene sine at de krever en med høyere utdanning enn dem selv?

Kan det tenkes at de med "ambisjoner" mener noe helt annet? Eller at jenter på nett blir kontaktet av mange menn som ligger langt under deres nivå når det gjelder utdanning? At en jente med bachelor i feks sykepleie, ikke er så keen på en med kun grunnskole eller videregående utdanning?

Kan det tenkes at "ambisjoner" bare betyr at en jobb skal være mer enn en inntektskilde?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke kalle det særlig ambisiøst. Helt allminnelig vanlig folk. BI er slik jeg ser det for mindre ambisiøse folk.Har man ambisjoner og skal studere økonomi går man i Norge enten på NHH eller indøk NTNU, BI er for akademisk avfall.

Uenig, om man fullfører to utdanninger som er så lange, og vil få en jobb med godt over 1 mill i årslønn om noen år, er det veldig ambisiøst i mine øyne. Det er dessuten hardt å ta disse fagene parallelt.

Selv føler jeg meg veldig ambisiøs, siden jeg er den yngste på det jeg gjør innen mitt fagfelt. :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan også si at som forretningsadvokat vil du gjøre best i å studere juss ved UIO (mest prestisje).

AnonymBruker
Skrevet

Er ambisiøst det samme som å tjene bra??

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ambisiøst er vell mere det og ville tjene bra og gå for det man vil ha

AnonymBruker
Skrevet

Det er ambisiøst å gå inn i en del av jussen som regnes som den hardeste (mest overtid), vil jeg si, ja.

AnonymBruker
Skrevet

Har disse jentene skrevet i profilene sine at de krever en med høyere utdanning enn dem selv?

Kan det tenkes at de med "ambisjoner" mener noe helt annet? Eller at jenter på nett blir kontaktet av mange menn som ligger langt under deres nivå når det gjelder utdanning? At en jente med bachelor i feks sykepleie, ikke er så keen på en med kun grunnskole eller videregående utdanning?

Kan det tenkes at "ambisjoner" bare betyr at en jobb skal være mer enn en inntektskilde?

ALtså sykepleier er et fint yrke det, som en med moderate/helt normale ambisjoner velger. Du har ikke tatt en doktorgrad akkurat? At ei med doktorgrad ser etter en med store ambisjoner synes jeg er helt greit, da hun vil ha noen på samme nivå. Ca. 0.5 av norske kvinner har en doktorgrad, hvorfor er det da rasjonelt at mannen skal ha enorme ambisjoner når 99.5% av alle kvinner ikke har en doktorgrad.

Hvorfor ikke søke etter en mann som har moderate ambisjoner om å leve et helt vanlig liv, med en trygg jobb og gode venner rundt seg slik hun selv gjør?

AnonymBruker
Skrevet

Bachelor i sykepleie er en lav utdanning.

AnonymBruker
Skrevet

Uenig, om man fullfører to utdanninger som er så lange, og vil få en jobb med godt over 1 mill i årslønn om noen år, er det veldig ambisiøst i mine øyne. Det er dessuten hardt å ta disse fagene parallelt.

Selv føler jeg meg veldig ambisiøs, siden jeg er den yngste på det jeg gjør innen mitt fagfelt. :)

Det kommer helt an på hva du studerer. Journaliststudier og BI-studier går for å være de enkelste i landet. Juss er heller ikke et veldig krevende studie. Hadde du studert medisin samtidig som du tok en sivilingeniør grad så ville jeg kalt det ambisiøst og sterkt. Men jus og BI er noe de fleste klarer greit. Ikke spesielt ambisiøst etter mitt syn, helt vanlig folk.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, Røkke har bare grunnskole. Jeg vil da si at mannen har høyere ambisjoner og har oppnådd mer i løpet av livet enn de aller fleste som tar akademisk utdannelse. Man kan ha ambisjoner uten å ta så mye utdannelse. Se på Steve Jobs apple grunderen, droppa ut av universitet men ble en av verdens rikeste. Ingen skal fortelle at Jobs ikke hadde ambisjoner.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...