Vibi Skrevet 31. mars 2012 #21 Skrevet 31. mars 2012 Det er en STOR forskjell på å med vilje mishandle et barn til døde, og at en politimann mister livet i skyting under et ran. Politimenn er innforstått med at jobben deres innebærer risiko, og formålet med ranet var heller ikke å drepe politimannen. Hvor har jeg sagt at det ikke var noen forskjell? Jeg korrigerte simpelthen den brukeren (mulig det var deg), som påsto at NOKAS-ranerne "kun" tok noen penger, for det var feil. Poenget mitt er at jo nettopp at vi ikke kan sitte her og sammenlikne saker, som alle er forferdelige på ulike måter. Det er helt meningsløst, og bringer absolutt ikke noe positiv med seg.
Vibi Skrevet 31. mars 2012 #22 Skrevet 31. mars 2012 Hun mente nok forvaring med en tidsramme på 21 år og 10 års minstetid (den strengeste straffen som finnes i Norge, den som Viggo Kristiansen fikk), som tilsvarer det som kalles "livstid" i mange andre land. Det er få vestlige land hvor "livsvarig" betyr at du sitter resten av livet i fengsel. Hvis du dømmes til "livsvarig" i Tyskland kan du normalt løslates etter 15 år, og ca. 20 år vanlig. Den kjøper jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå