Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

ja, altså..

nå er jeg drittlei av og se på matlagingsvideoer hvor du må ha light, heavy eller double cream og ikke vite hva det er i norske butikker eller om vi har det i norske butikker i det hele tatt..

samme med sweetened condenced milk.

noen som vet?

Endret av ^me^
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, altså..

nå er jeg drittlei av og se på matlagingsvideoer hvor du må ha light, heavy eller double cream og ikke vite hva det er i norske butikker eller om vi har det i norske butikker i det hele tatt..

samme med sweetened condenced milk.

noen som vet?

Wikipedia har en grei artikkel om fløte, der man kan se det typiske fettinnholdet i mange ulike sorter.

Jeg vil tro at det går greit å erstatte double cream og heavy cream med kremfløte, mens du kan bruke matfløte i stedet for light cream. Sweetened condenced milk er søtet kondensert melk. Du får tak i det i en del innvandrerbutikker og i enkelte velassorterte dagligvarebutikker.

Skrevet

Matfløte og kremfløte er riktig. Mens søt kondensert melk kan byttes ut med vikingmelk :)

Skrevet

tusen takk! :)

Skrevet

Mens søt kondensert melk kan byttes ut med vikingmelk :)

Vikingmelk og søtet kondensert melk har ulik smak og konsistens.

Skrevet

Vikingmelk og søtet kondensert melk har ulik smak og konsistens.

Det trodde jeg også, Vikingmelk er verken like søt eller tykk som "søt kondensert melk". For godt resultat ville jeg gått for det riktlige alterntivet. :)

:heks:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...