Grooo Skrevet 17. januar 2004 #1 Del Skrevet 17. januar 2004 Trenger ett sted å skrive inn oppskriftene mine slik at jeg kan få tak i dem når jeg er på jobb eller på besøk hos folk. Er ikke så flink at jeg husker dem i hodet, og i blandt har man lyst til å lage noe når man ikke er hjemme hos seg selv også. Siden jeg har både mor, søster og en venninne som ikke tåler melk vil det kanskje bli endel oppskrifter uten melk her. Jeg lager som regel alt som kan lages uten melk nettopp uten melk, har bare blitt en vane Vafler uten melk 3 egg 3 ss sukker 4 dl vann 100 gr. smeltet smør 1 ts bakepulver ca. 250-300 gr hvetemel ev. kardemomme Alt vispes til passe røre Skal stå og svelle litt *nam-nam* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 17. januar 2004 Forfatter #2 Del Skrevet 17. januar 2004 Ostemuffins 250 gr. hvetemel 3 ts. bakepulver 200 gr. revet ost 4 egg 1 beger (3 dl) rømme salt, paprikapulver, oregano etc. Små pølsebiter, paprika, løk etc. blandes i deigen, og deigen fordeles i en muffinsplate med plass til 12 muffins. Det er kanskje lurt å bruke papirformer i tillegg, for det har ofte lett for å sette seg fast. Papirformer uten muffinsplate kan ikke anbefales da deigen blir ganske tung og de rett og slet kan velte.. Jeg har i alle flal ikke hatt så god erfaring med dette, men kanskje det funker bedre neste gang... --> Stekes på 200 grader i ca 25 minutter Like gode varme som kalde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 17. januar 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 17. januar 2004 Her er tråden min om pizzasnurrer India Gyllenhaals frokostmuffins Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 21. juni 2005 #4 Del Skrevet 21. juni 2005 Eplemuffins 2 egg, 1 ts salt, 3 1/2 dl sukker, 6 dl hvetemel, 3dl solsikkeolje, 1ts vaniljesukker, 1ts kanel, 1ts muskat, 2ts bakepulver, 6dl epleterninger. Sett ovnen på 200 grader. Bland alle ingrediensene til en jevn røre. Fyll muffinsformene 2/3 fulle. Stek dem midt i ovnen 12-14 minutter.(Kan stekes i langpanne ved 175 grader i 25-30 minutter. --------- Legger igjen denne hos deg jeg! Syntes ikke du skulle ligge på side 3. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 15. august 2005 #5 Del Skrevet 15. august 2005 hmm var det nå jeg skulle komme med mattips *løper fort ut igjen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fluesopp Skrevet 18. september 2005 #6 Del Skrevet 18. september 2005 Fint at noen har en kokebok. Skal huske det til neste gang jeg skal se etter en oppskrift. Kan jo se her da Hvis du leter etter tips og nye retter kan du jo prøve mat.no. en veldig bra side. Kos deg med nye retter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 18. september 2005 Forfatter #7 Del Skrevet 18. september 2005 Jeg bruker nok ikke denne kokeboken her lenger desverre, var bare ett eller annet innfall jeg fikk en gang for lenge siden. Legger de oppskriftene jeg bruker mye i bloggen min (ikke her på KG desverre) og ellers søker jeg i Mat & drikke-forumet når jeg trenger noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå