Gå til innhold

Pizzasnurrer og kanelsnurrer

Grooo

Anbefalte innlegg

Gjett hva vi bruker lørdagskvelden til da...

Nå har vi nettopp stekt ferdig dobbelt porsjon med pizzasnurrer, det ble fire fulle brett med snurrer! Har nettopp tatt ett par hver som smaksprøve, og nå skal vi starte å lage kanelsnurrer, har laget dobbelt deig der og :)

Nam-nam!

Kommer nok til å spise opp noen i kveld, men det meste skal fryses og spares til dager hvor vi har lyst på noe godt og ikke har tid/ork til å lage noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi lagde en vanlig rundstykkedeig, (med omlag 1/6 grovt mel) som ble kjelvet ut til en omlag 20*30 cm leiv som var omtrent 1/2 cm tykk. Så smurte vi på tomatpurre (blandet med litt melk så den ikke er så sterk) ut til alle kantene unntatt den ene langsiden der vi lot det være igjen 3-4 cm til å feste sammen med senere. La også på middagspølse som vi hadde kuttet i bittesmå biter, det samme med løk og paprika. Til slutt litt revet ost, og vi rullet sammen til en pølse. Skjærte pølsen i omlag 1 cm tykke skiver, og la litt mer ost på toppen av skivene før vi stekte dem.

Det ble NAM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nå er mitt første brett pizzasnurrer ferdig,- og de ble kjempegode!

Takk for tips & oppskrift, Grooo! (og lykke til med eksamen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så inspirert av pizzasnurrene dine - at nå står mine til heving på kjøkkenbenken :-) Kjekt å ha i fryseren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at dere også ville ha pizzasnurrer!

Nå er det snart tomt i fryseren her, så det spørs nok om vi ikke må lage noen flere snart.. De er så geniale å ha når man kommer hjem og er litt sulten akkurat da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...