Gå til innhold

--> Feste av oppheng i speil <--


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et langt smalt speil på salg på Bohus. Dette er det en finer ramme rundt, ikke så tykk men nokså bred - som det må skrues fast to oppheng på.

Men jeg ble så usikker på hvor de ophengene burde festes. Skal speilet henge bent på veggen - eller skal det henge som et maleri - altså litt ut fra veggen øverst? Dette har jo litt å si for hvor jeg plasserer opphengene. Jeg kommer til å feste en streng mellom de slik at jeg kan henge det etter bare ett punkt i veggen. Det hadde vært greit om det gikk an å bruke noe som var der fra før av.

Håper det er noen som har samme speil eller tips om hvor jeg skal plassere opphengene. Nå står speilet på gulvet og jeg tørr ikke begynne *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Med en slik streng vil jo speilet henge litt ut fra veggen samme hvor du fester opphenget. Tror jeg ville satt festene så langt opp som mulig, men ikke slik at strengen synes i overkant. Husk at den kan strekke seg litt. Speilet vil nok henge penest da siden "tyngdepunktet" blir langt oppe. Hvis du skjønner... :oops:

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...