Gjest Oppgitt Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Råd og tips, takk! I begynnelsen av februar fikk jeg min første urinveisinfeksjon. Jeg tok antibiotikaen. Jeg kjente fortsatt symptomene når jeg var ferdig med antibiotikaen, og tok det opp med min lege. Hun tok en urinprøve, og sendte den til dyrking. Jeg hørte aldri noe fra henne, så jeg antok at den var grei. Det visste seg at den var, også. Det fikk jeg ikke vite fra legen min, men når jeg selv tok kontakt med legekontoret to uker etterpå. I slutten av februar begynte jeg å spy. En ukes tid etter dette så kjente jeg på kroppen at det var noe gærnt i forhold til urinblæreren. En tur innom legevakten, og det visste seg at det var en ny urinveisinfeksjon. Jeg fikk samme antibiotikaen, men denne gangen en skikkelig kraftig kur. Jeg ble dårlig av kuren, og tissingen opphørte helt. Legen jeg snakket med på legevakten anbefalte meg å få testet for klamydia. Jeg spurt legen om jeg kunne ha det? Jeg hadde ikke hatt sex på halvannet år, og hadde ikke hatt noen symptomer før nå. Hun sa at ja, det kunne jeg. Jeg har tidligere snakket med fastlegen min om å få testet for det. Hun spurte meg nemlig i starten av januar om sist jeg hadde sex, og jeg svarte når sist var. Hun sa til meg at jeg hadde merket symptomene fram til nå. De dukket ikke bare plutselig opp etter halvannet år. Jeg har kjent på symptomene i noen uker. Jeg ringte den 23 til fastlegen min, og fikk time den 18.04. Jeg har lyst til å hyle, og banne over å vente så lenge. Jeg har kjempevondt i venstresiden av kroppen. Det begynte med at på mandag så kjente jeg noe som dunket inn i leggen min som en hammer. Jeg tror det er pulsen. Nedover i venstre bein så gjør det vondt i perioder. Etter det så har det begynt å gjøre vondt rundt venstre delen av ansiktet, nedover nakken, armen og nedover i ribbeina. I dag så prøvde jeg å tisse på skolen, men tisset bare noen dråper. JEg gikk rundt å ha disse smertene. Nå på kvelden så tisset jeg to ganger rett etter hverandre, og de opphørte. Jeg vet ikke om jeg overtolker alt nå. Jeg må uansett vente til den 18., men det føles så lenge til. Det er over tre uker å gå med disse plagene. Jeg har i hvertfall kjøpt meg appelsinjuice, klementiner og jordbær. Jeg leste et sted at c-vitaminer skal hjelpe mot uvi.
Elliez Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 Cran-max skal være mot urinveisinfekson :-) og drikke mye vann!
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 jeg drikker tranebær juice og spiser tørkede tranebær:)
Birgitta Skrevet 28. mars 2012 #4 Skrevet 28. mars 2012 Tranebær, C-vitaminer og masse "sur" drikke og vann kan hjelpe. Jeger ikke lege, men tror ikke smertene du beskriver har noe med dette å gjøre. Men hvis du får feber og vondt i ryggen (nyrene), så må du komme deg til lege. Fastlegen skal ta inn folk til akuttime, og utenom åpningstider er det Legevakta som kan hjelpe. Hvis du ikke blir bedre etter noen dager med tranebær osv. så gå til lege igjen, og be om å få en annen type antibiotika. Pass på at du tar det som foreskrevet ellers kan man bli litt dårlig. En ukes tid etter at kuren er ferdig bør du levere urinprøve igjen, så du får sjekket at du har fått tatt knekken påvdet. Selv var jeg på Legevakta seinest i går, og har altfor mye erfaring med dette. Dessverre en vanlig kvinnesykdom. Håper du blir kvitt det snart, og ikke får det igjen.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 Ring legen igjen, beskriv symptomene og smertene dine og si du må ha time fort! Noe annet er ikke holdbart! Du kan ha klamydia, for man behøver ikke å ha symptomer i det hele tatt. Om man ikke får behandling så går det som regel over i løpet av 1-2 år, men innen da kan man har fått betennelse i underlivet og spesielt i egglederene.
Sweet77 Skrevet 28. mars 2012 #6 Skrevet 28. mars 2012 Om ikke legen gir deg time tidligere så dra på legevakten og forlang å bli undersøkt. Og ikke opplys om at du har time den 18. Bare be dem å undersøke. Høres absolutt ikke bra ut.
O'hara Skrevet 28. mars 2012 #7 Skrevet 28. mars 2012 Lege, med en gang! Når du ikke får til å tisse, så kan det bety at det er nyrene. Så, gå til lege, akutt, det er de som kan gi deg svar, ikke noen her inne!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå