AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Jeg er usikker på hva jeg mener om Norge bør være med i EU eller ikke. Noen som har noen klare meninger angående dette og vil begrunne?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 Personlig er jeg sterkt i mot EU. Norge vil i praksis miste selvråderetten gjennom et medlemsskap i EU. Og se på hva som skjer med økonomien i en god del EU-land nå... Norge er ønsket i EU fordi vi er et rikt land, men det betyr ikke at de pengene kommer norske borgere til gode. Men i stedet for å legge ut om mine grunner for å være i mot, vil jeg anbefale deg å google "nei til eu". Gå inn på sidene deres, så kan du lese om gode grunner til hvorfor Norge ikke bør være medlem. De kan nok forklare på en langt bedre og mer saklig måte enn meg. Finnes sikkert noen ja-grupper og, som har informasjon du kan sjekke ut. 5
Larsern Skrevet 28. mars 2012 #4 Skrevet 28. mars 2012 Sjekk ut interessegruppene for "Nei til EU" og "Ja til EU" og gjør deg opp din egen mening. Personlig er jeg i mot medlemsskap. Synes ikke det høres spesielt lurt ut å melde seg inn i noe man ikke enkelt kan melde seg ut av, eller risikere å måtte stå som kausjonist. Dessuten er jeg generelt i mot sentralisering av makt og byråkrati. Ja-tilhengerne prøver gjerne å fremstille det som at man uten medlemsskap risikerer å bli nektet handelsavtaler, men det er uansett ikke sannsynlig for vår del.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #5 Skrevet 28. mars 2012 Enig med AB over. Jeg er mot EU-medlemskap. Akkurat samme som jeg stemte ved forrige folkeavstemming, i 1994.
Boudicca Skrevet 28. mars 2012 #6 Skrevet 28. mars 2012 Mot. Er absolutt ikke interessert at dresskledde menn og kvinner skal sitte i Brussel og bestemme over Norge. I EU kommer frihandelen først, noe som skader interessen til arbeidstakerne og miljøet. Er forøvrig enig med de over meg. 1
hulaboer Skrevet 29. mars 2012 #8 Skrevet 29. mars 2012 Før visste jeg ikke helt, og brydde meg egentlig ikke så mye. Men nå ser jeg at Norge har alt å tape på å være med der. Vi måtte betalt for overforbruket til sløserne og latsabbene i andre land. Dessuten kommer det veldig mange fascistiske lover og regler i EU nå. Ja, vi blir påtvunget mange av dem, men vi er i det minste ikke bundet til EU for evig og alltid. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå