Djungelvrål Skrevet 13. mars 2019 #21 Del Skrevet 13. mars 2019 2 minutter siden, TidaFlyr skrev: Her var det jaggu en 7 år gammel tråd om ordet «typ» fra før! Jeg ser og hører det blir brukt oftere og oftere, og kan ikke forstå hvorfor. Hvis det er et svensk ord, hvorfor er det så mange nordmenn som bruker det? Typ meg her, og typ meg der! Når va har så mange Svenske immigranter er det naturlig at vi tar etter noen ord. Slik har det vært verden over i tusener av år. Norsk om 100 år vil nok høres svært annerledes ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2019 #22 Del Skrevet 13. mars 2019 4 minutter siden, TidaFlyr skrev: Her var det jaggu en 7 år gammel tråd om ordet «typ» fra før! Jeg ser og hører det blir brukt oftere og oftere, og kan ikke forstå hvorfor. Hvis det er et svensk ord, hvorfor er det så mange nordmenn som bruker det? Typ meg her, og typ meg der! Flere muligheter: 1. Større utspredning av ordet, flere og flere har lagt det til språket 2. Det brukes ikke mer. Du har blitt mer var på det enn før, og opplever derfor at det brukes oftere og oftere Anonymkode: 46a0e...77f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TidaFlyr Skrevet 13. mars 2019 #23 Del Skrevet 13. mars 2019 3 minutter siden, SupaWoman skrev: Når va har så mange Svenske immigranter er det naturlig at vi tar etter noen ord. Slik har det vært verden over i tusener av år. Norsk om 100 år vil nok høres svært annerledes ut. Dessverre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TidaFlyr Skrevet 13. mars 2019 #24 Del Skrevet 13. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flere muligheter: 1. Større utspredning av ordet, flere og flere har lagt det til språket 2. Det brukes ikke mer. Du har blitt mer var på det enn før, og opplever derfor at det brukes oftere og oftere Anonymkode: 46a0e...77f Jeg tror nummer 1 stemmer OG at jeg har blitt mer var på det siden jeg ikke liker ordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå