AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Gir dere tips på "restauranter" som Egon, Dolly og Peppes? *usikker*
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 Nei, tipser ikke i Norge i det hele tatt.
Kara W Skrevet 27. mars 2012 #4 Skrevet 27. mars 2012 Bare hvis jeg føler at jeg har fått litt ekstra god service. Det gjelder forresten de fleste restauranter. 1
challenger Skrevet 27. mars 2012 #5 Skrevet 27. mars 2012 Nei, ytterst sjelden jeg tipser i Norge uansett.
Gjest HuskyPusky Skrevet 27. mars 2012 #6 Skrevet 27. mars 2012 Ikke på egon hvertfall. Da må man vel nesten gi tips før man i det hele tatt har fått både mat og service? På Peppes eller Dolly kan jeg gi tips om jeg føler at servitøren er imøtekommende, blid og serviceinnstilt og ikke bare "prøver å bli ferdig med oss fortest mulig". Jeg kan nok egentlig ikke skryte på meg å være så særlig til tipser noen steder i Norge...
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #8 Skrevet 27. mars 2012 Gir dere tips på "restauranter" som Egon, Dolly og Peppes? *usikker* Nei. Ser ikke på disse plassene som resturant i det hele tatt. Det er ikke mat som fortjener tips heller. På Peppes her er det iallefall ingen servitører som er utdannet. Og det er ikke rart, tror ikke en vil kaste vekk yrket sitt p slike plasser.
Gjest Doh Skrevet 27. mars 2012 #9 Skrevet 27. mars 2012 På Egon må man jo gjøre alt annet enn å lage maten selv, så der tipser jeg ikke(ikke at jeg tror jeg vil dra dit igjen heller). På de andre kan jeg tipse
Gjest Solsmil Skrevet 28. mars 2012 #12 Skrevet 28. mars 2012 Ikke på egon, det blir jo vanskelig. Og sjelden på Dolly og Peppes og sånt, men hender jeg runder opp beløpet fordi jeg ikke gidder å få tilbake småpenger liksom...
MissStiles Skrevet 28. mars 2012 #14 Skrevet 28. mars 2012 Bare hvis jeg føler at jeg har fått litt ekstra god service. Samme her.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2012 #16 Skrevet 28. mars 2012 Pleier bare å tipse der jeg får svært god mat og svært god service. Og da mener jeg ikke "god mat" som i "kokken på klarte å steke standardbiffen passe og å servere den med posesaus som ikke hadde blitt kald", men som i "en rett som er et håndverk og vitner både om kreativitet, gode råvarer, god kunnskap, matglede og -engasjement". Og service er ikke nødvendsigvis verdens blideste servitør, men en som kjenner sin besøkstid, er kunnskapsrik, oppmerksom, profesjonell, ser an stemingen og klientellet på bordet og oppfører seg deretter. Den dagen jeg faktisk opplever noe av dette på Egon/Peppes/Dolly så tror jeg jaggu at jeg skal tipse 200%. 1
Chloe- Skrevet 28. mars 2012 #17 Skrevet 28. mars 2012 Tipser godt (omtrent 20%) om servicen var upåklagelig. Tipser minimalt (runder opp) om jeg hadde mye å sette fingeren på. Dette gjelder både på steder der maten blir servert ved bordet og på alle utesteder (på tross av at at man må bestille i bar).
Lista Skrevet 29. mars 2012 #18 Skrevet 29. mars 2012 På Egon må man jo gjøre alt annet enn å lage maten selv, så der tipser jeg ikke(ikke at jeg tror jeg vil dra dit igjen heller). På de andre kan jeg tipse Du må jo ikke hente den selv. Uansett, dette er Egons konsept. De vil ikke at folk skal føle seg forpliktet til å betale tips, og tar derfor bestillinga ved disken med betaling med en gang.
Gjest Tekola Skrevet 29. mars 2012 #19 Skrevet 29. mars 2012 Jeg tipser hvis servicen har vært spesielt god! Har en Egon-restaurant vi er veldig fornøyde med, så der blir det da litt tips når vi bestiller og evt. noe hvis vi bestiller dessert også. Husker jeg var på Big Horn en gang og fikk tidenes dårligste service i forhold til feil tilberedt mat, manglende retter uten tilbud om noe annet til samme pris og hele pakka. Så ble servitøren sur fordi vi ikke tipset. Dro aldri tilbake dit...
Gjest Indra Skrevet 29. mars 2012 #20 Skrevet 29. mars 2012 Tipser godt (omtrent 20%) om servicen var upåklagelig. Tipser minimalt (runder opp) om jeg hadde mye å sette fingeren på. Dette gjelder både på steder der maten blir servert ved bordet og på alle utesteder (på tross av at at man må bestille i bar). Jeg gjennomfører samme prinsipp når jeg tipser. Alt fra 5 til 20 % avhengig av hvordan jeg opplever servicen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå