AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #1 Skrevet 27. mars 2012 Hvor lenge har du vært hjemme uten å gå ut? Ut, så mener jeg å være med på ting,gjøre noe som du liker,treffer folk osv. Jeg er bare på matbutikken,og det har vart i et år nå. Kommer meg ikke ut,og klarer ikke å bryte denne onde sirkelen. Hver gang jeg vil ut,så finner jeg noe jeg må gjøre ført,så det blir aldri. Går på antidepp.med...syns ikke de virker slik jeg ønsker. Har gått på de en mnd nå
Ego Skrevet 27. mars 2012 #2 Skrevet 27. mars 2012 1 mnd er ikke mye i antideppverdenen, så hold ut! Er det sånn at du vil ut å treffe folk, eller føler du at du bør gjøre det? Spesielt om det er det første kan det være greit å forsøke å tvinge seg litt (ikke alltid det går, men om man klarer det én av ti ganger er det uansett mye bedre enn ingenting). En løsning kan være å avtale et kort møte med noen, om så bare en kjapp kafétur, sånn at du hele tiden vet du snart kan dra hjem igjen. Man trenger ikke sikte for høyt heller, jeg var sosial et par timer sist fredag og blir å leve på det iallfall en mnd tid :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #3 Skrevet 27. mars 2012 1 mnd er ikke mye i antideppverdenen, så hold ut! Er det sånn at du vil ut å treffe folk, eller føler du at du bør gjøre det? Spesielt om det er det første kan det være greit å forsøke å tvinge seg litt (ikke alltid det går, men om man klarer det én av ti ganger er det uansett mye bedre enn ingenting). En løsning kan være å avtale et kort møte med noen, om så bare en kjapp kafétur, sånn at du hele tiden vet du snart kan dra hjem igjen. Man trenger ikke sikte for høyt heller, jeg var sosial et par timer sist fredag og blir å leve på det iallfall en mnd tid :gjeiper: Det er vel mest at jeg føler jeg må. Må alt. Jeg er ikke itr. i folk,byen eller noe. Jeg orker ikke dra til frisøren,orker knapt dusje meg.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #4 Skrevet 27. mars 2012 Da får du sitte hjemme, da. Jeg er forsåvidt ute hver dag, fordi jeg må på jobb og tjene penger (hva som interesserer meg eller ikke er faktisk ikke noe tema, må man så må man). Noe mer enn det orker jeg ikke, men det er ikke noe jeg forventer andre skal ordne opp i.
Alfa Skrevet 27. mars 2012 #5 Skrevet 27. mars 2012 (endret) Da får du sitte hjemme, da. Jeg er forsåvidt ute hver dag, fordi jeg må på jobb og tjene penger (hva som interesserer meg eller ikke er faktisk ikke noe tema, må man så må man). Noe mer enn det orker jeg ikke, men det er ikke noe jeg forventer andre skal ordne opp i. At noen andre skal "ordne opp i" var vel ikke det hun mente? At du klarer å jobbe er kjempeflott, men det at TS ikke klarer å motivere seg selv er heller noe hun kan få hjelp til, og ikke noe som andre skal "ordne" for henne. Det er lov å spørre om andres erfaringer. Hvis jeg ikke hadde hatt psykologtime hver uke kunne det gått uker før jeg gikk ut. Jeg har en kjæreste som bor i en annen by, derfor kommer jeg meg ut for å gjøre noe "gøy" i hvertfall en gang i måned, men det er slitsomt. Når jeg er hjemme i min egen by går jeg ikke ut for så mye annet enn psykologen egentlig. Nå er jeg i begynnelsen av tyveårene, og bor (dessverre) hjemme etter å ha bodd alene året før. Det vil si at jeg "slipper" å jobbe for å overleve. Det er ikke gøy å få penger av foreldre i min alder. Bare så det er sagt. Endret 27. mars 2012 av Alfa
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2012 #6 Skrevet 27. mars 2012 det er noe man kan kalle forever alone ja.. uff da, har du noen venner\familie du kan gå ut med noen da
Cata Skrevet 27. mars 2012 #7 Skrevet 27. mars 2012 Tja, ut fra definisjonen din så var det vel tale om ca. 2 år . Men jeg gikk på jobb hver dag, så slik sett fikk jeg jo andre impulser. Men ellers så var det innom matbutikken på vei hjem og deretter bure seg inne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå